راهنمای خرید زیپ کاپشن

راهنمای خرید زیپ کاپشن

زیپ از قدیمی ترین و مهم ترین موارد مورد استفاده در خیاطی محسوب میشود. احتمالا همین الان در خانه خود لباسی را داشته باشید که در ساختار خود یک زیپ داشته باشد. زیپ ها در خیاطی انواع مختلفی داشته و با توجه به نوع خاص لباس و کاربرد موردنیاز انتخاب شده و در لباس دوخته میشوند. برای مثال زیپ های مخفی و زیپ های دنده فلزی یک نوع معروف و پرکاربرد از زیپ ها میباشند.

یک مدل معروف از زیپ ها که بسیار پرکاربرد میباشد، زیپ کاپشن نام دارد. احتمالا همانطور که از نام زیپ کاپشنی پیداست به راحتی میتوانید حدس بزنید که کاربرد این زیپ استفاده در کاپشن میباشد، اما باید توجه داشته باشید که زیپ کاپشن کاربرد های متنوع تری را دارا میباشد. انتخاب و خرید زیپ کاپشن دارای نکات ساده ای است که در این مقاله تحت عنوان راهنمای خرید زیپ کاپشن این موارد را برای شما گرد هم آورده ایم، با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب زیپ کاپشن

زیپ کاپشن نوعی زیپ با دندانه های مقاوم است که در مواردی همچون کاپشن و لباس فرم مورد استفاده قرار میگیرد. زیپ های کاپشن در بازار به شکل های استخوانی، لاکی، پلاستیکی، دنده فلزی و مخفی یافت میشوند. داشتن مقاومت نسبتا بالا و مناسب، باز و بسته شدن آسان و سریع و رنگ بندی های مختلف را میتوانیم به عنوان مواردی که باعث محبوبیت زیپ کاپشنی میشوند در نظر بگیریم.

پیشنهاد: در صورت علاقه میتوانید مقاله انواع زیپ خیاطی را برای آشنایی با مدل های مختلف زیپ در وبسایت اوموژ مطالعه نمایید.

نکاتی که در انتخاب زیپ کاپشن باید در نظر داشته باشید ساده میباشند، چند مورد از مهم ترین نکات را در ادامه در قسمت های زیر برای شما به صورت خلاصه بیان میکنیم:

  • نوع زیپ کاپشن: زیپ های کاپشن در انواع مختلف مانند مخفی و دنده لاکی در بازار به فروش میرسند. با توجه به نوع لباسی که میخواهید زیپ کاپشنی در آن مورد استفاده قرار گیرد باید نوع مناسب زیپ را انتخاب کرده و استفاده نمایید. انواع زیپ کاپشن عبارتند از زیپ کاپشن دنده لاکی، زیپ کاپشن دنده استخوانی، زیپ کاپشن دنده فلزی، زیپ کاپشن پلاستیکی، زیپ کاپشن نایلونی و زیپ کاپشن مخفی.
  • جنس زیپ کاپشن: زیپ های کاپشنی علاوه بر نوع در جنس های مختلفی نیز تولید میشوند. جنس های فلزی، لاکی و پلاستیکی رایج ترین مدل های زیپ کاپشن در بازار میباشند. در هنگام خرید با توجه به نوع و رنگ لباس میتوانید به جنس دلخواه را انتخاب کرده و استفاده نمایید. البته باید توجه داشته باشید که زیپ های فلزی دارای مقاومت و استحکام بیشتری میباشند.
  • اندازه زیپ کاپشن: زیپ های کاپشن در پهنای ۵ تا ۳۰ میلی متر و طول ۱۰ تا ۱۰۰ سانتی متری در بازار موجود هستند. از معروف ترین اندازه های زیپ کاپشن میتوانیم به زیپ کاپشن ۷۰ سانتی متری اشاره نماییم. سایر مدل های زیپ نیز در بازار محبوب بوده و فروش مناسبی را به خود اختصاص میدهند.
  • دنده زیپ کاپشن: شماره دنده زیپ کاپشن نیز مورد مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. با افزایش شماره دنده زیپ کاپشن، زیپ دارای دندانه های درشت و تعداد کمتر خواهد شد.
  • رنگ زیپ کاپشنی: آخرین موردی که باید به آن توجه نمایید رنگ زیپ کاپشن میباشد. رنگ باید متناسب با رنگ لباس انتخاب شده و ترکیب و تناسب خوبی را داشته باشد.

راهنمای خرید و انتخاب زیپ کاپشن

پیشنهاد: راهنمای خرید زیپ استخوانی را میتوانید در صورت علاقه در سایت اوموژ مطالعه نمایید.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به بررسی راهنمای خرید زیپ کاپشن پرداختیم. در صورت نیاز میتوانید خرید زیپ کاپشن را از سایت اوموژ انجام داده و لوازم خریداری شده را در سریع ترین زمان دریافت نمایید. همچنین از طریق فرم نظرات در انتهای این مقاله میتوانید نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری