راهنمای خرید زیپ دنده لاکی

راهنمای خرید زیپ دنده لاکی

زیپ یکی از کاربردی ترین اختراعات بشر در طول تاریخ به شمار میرود. با اینکه ساز و کار زیپ کمی ساده به نظر میرسد اما قدمت زیپ حدود 200 سال یا کمتر میباشد. همچنین شاید جالب باشد که بدانید اولین زیپ های تولید شده برای لباس ها نبوده و در کفش استفاده میشدند. پس از گذشت زمان زیپ به وسیله ای رایج برای استفاده بر روی لباس های مختلف مانند کاپشن و شلوار تبدیل شد.

زیپ مانند هر وسیله ای انواع و اقسام مختلف داشته و در جنس و اندازه های متفاوتی تولید میشود. از رایج ترین و معروف ترین مدل های زیپ میتوانیم به زیپ های فلزی و زیپ های مخفی اشاره نماییم. یک مدل پرکاربرد زیپ، زیپ دنده لاکی نام دارد که نام گذاری این زیپ به دلیل جنس دندانه های آن انجام شده است. خرید و انتخاب مدل و نوع مناسب زیپ لاکی دارای نکات ریزی است که در این مقاله تحت عنوان راهنمای خرید زیپ دنده لاکی برای شما گرد هم آورده ایم.

نکات مهم انتخاب زیپ دنده لاکی

زیپ دنده لاکی یکی از معروف ترین و پراستفاده ترین زیپ های مورد استفاده در خیاطی به شمار میرود. از اصلی ترین کاربرد های زیپ لاکی استفاده به عنوان زیپ کاپشنی میباشد. البته زیپ های لاکی به دلیل جنس خاص و ویژگی هایی از قبیل انعطاف پذیری و روان بودن در سایر لباس ها و وسایل نیز میتوانند مورد استفاده قرار گیرند. زیپ های محکم تر مانند زیپ فلزی نیز در بازار موجود هستند که راهنمای خرید زیپ فلزی را نیز در صورت علاقه میتوانید در اوموژ مطالعه نمایید.

انتخاب نوع مناسب زیپ دندانه لاکی مانند هر وسیله دیگری دارای نکات خاص خود میباشد که در ادامه در قسمت زیر به معرفی کوتاه و مختصر نکات خواهیم پرداخت:

  • شماره زیپ دنده لاکی: شماره دنده زیپ عددی است که برای بیان اندازه و درشتی دندانه های زیپ مورد استفاده قرار میگیرد. در اکثر زیپ ها با افزایش شماره دنده، اندازه و درشتی دندانه ها نیز بیشتر شده و زیپ دارای دندانه های درشت تر خواهد بود. داشتن دندانه های درشت البته باعث کاهش تعداد دندانه ها خواهد شد. برای مثال یک متر زیپ دنده لاکی شماره 7 نسبت به یک متر زیپ دنده لاکی شماره 5 دارای تعداد کمتری دندانه بوده و البته دندانه های درشت تری نیز خواهد داشت.
  • طول زیپ لاکی: زیپ های لاکی مانند انواع مختلف زیپ در طول های مختلف تولید شده و به فروش میرسند. یکی از رایج ترین مدل های زیپ های لاکی فروش به صورت متری میباشد. زیپ های متری خود نوعی از خانواده زیپ ها هستند که با طول نسبتا زیاد تولید شده و به فروش میرسند. زیپ های لاکی نیز میتوانند به صورت متری مورد استفاده قرار گیرند. البته زیپ های لاکی در اندازه های کمتر و کوتاه تر نیز به فروش میرسند.
  • رنگ زیپ دندانه لاکی: آخرین موردی که در هنگام خرید زیپ لاکی باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به رنگ زیپ لاکی میباشد. رنگ زیپ باید متناسب با لباس انتخاب شود. همچنین به کیفیت رنگ زیپ لاکی نیز دقت نمایید. برخی از زیپ های دندانه لاکی دارای رنگ شدگی ضعیف و نامناسب هستند که باعث میشود در مرور زمان رنگ زیپ از بین رفته یا کنده شود. در هنگام خرید به درخشان و شفاف بودن رنگ زیپ توجه نمایید.

نمونه ای از زیپ دنده لاکی مشکی

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به بررسی راهنمای خرید زیپ دنده لاکی به صورت مختصر و کوتاه پرداختیم. فروشگاه اوموژ ارائه دهنده انواع لوازم خرازی و خیاطی به صورت اینترنتی و آنلاین میباشد. شما میتوانید برای مثال خرید زیپ دنده لاکی را از فروشگاه اوموژ به انجام رسانده و محصولات خریداری شده را در کوتاه ترین زمان دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری