راهنمای خرید نخ مکرومه

راهنمای خرید نخ مکرومه

نخ مکرومه یا نخ قیطان یک نخ مهم در هنر های دستی به شمار میرود. البته نخ مکرومه ممکن است در هنر خیاطی نیز استفاده شود، اما اصلی ترین کاربرد نخ مکرومه مربوط به هنر های دستی و به خصوص هنر مکرومه بافی میباشد. انتخاب بهترین مدل و مشخصات مکرومه یا قیطان یک مورد مهم برای تمامی افراد به شمار میرود. در این مقاله تحت عنوان راهنمای خرید نخ مکرومه به مهم ترین نکات مربوط به انتخاب نخ مکرومه یا همان نخ قیطان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب نخ مکرومه (نخ قیطان)

نخ مکرومه اصلی ترین نخ مورد استفاده در هنر مکرومه بافی و قیطان دوزی به شمار میرود. هنر مکرومه بافی یکی از زیباترین هنرهای دستی موجود در ایران به شمار میرود. در هنر مکرومه بافی انواع لوازم مانند سبد های مکرومه و گلدان های مکرومه بافته و تولید میشود. در واقع کاربرد اصلی نخ مکرومه بافی یا همان نخ قیطان استفاده در هنر مکرومه دوزی میباشد. اما توجه داشته باشید که در هنر مکرومه دوزی علاوه بر نخ مکرومه از سایر نخ ها مانند کاموا ها نیز استفاده میشود.

نخ های مکرومه انواع و اقسام مختلفی دارند که در این مقاله کمی به بررسی دقیق تر خواهیم پرداخت. البته در صورت علاقه اطلاعات بیشتر درباره نخ مکرومه را میتوانید در مقاله نخ مکرومه چیست در اوموژ بخوانید.

راهنمای انتخاب نوع نخ مکرومه

نخ های مکرومه در بازار در سه نوع مختلف مکرومه تابیده، مکرومه نرمتاب و مکرومه قیطان باف موجود میباشند. هر یک از نخ های مکرومه یا همان نخ قیطان دارای ویژگی های خاص خود میباشند که با توجه به نیاز باید یکی از آنها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. در قسمت زیر به صورت مختصر به راهنمای خرید نوع مناسب نخ مکرومه خواهیم پرداخت:

مکرومه تابیده: مکرومه تابیده به صورت سه رشته ای بوده و از استحکام بسیار خوبی برخوردار میباشد.

مکرومه نرمتاب: مکرومه نرم تاب تک رشته ای بوده و به دلیل کیفیت نسبتا بالای خود از قیمت نسبتا بیشتری نیز برخوردار میباشد.

مکرومه قیطان باف: مکرومه قیطان باف دارای دو قسمت مغزی و رویی بوده و برای مواردی همچون بند شلوار نیز مناسب میباشد.

در قسمت فوق میتوانید نوع های مختلفی از نخ های مکرومه را مشاهده نمایید. با توجه به توضیحات داده شده میتوانید متناسب با نوع محصول مد نظر خود نخ مناسب را انتخاب کرده و استفاده نمایید.

انتخاب ضخامت نخ مکرومه

ضخامت نیز مورد مهم دیگر در انتخاب نخ مکرومه میباشد. نخ های مکرومه نیز مانند هر نخ دیگری در ضخامت های مختلف تولید شده و به بازار عرضه میشوند. ضخامت در زیبایی محصول بسیار مهم بوده و باید به درستی انتخاب شود. مثلا برای برخی از گلدان های مکرومه باید از نخ های مکرومه یا همان قیطان درشت استفاده نمود.

معروف ترین ضخامت های نخ های مکرومه در بازار به ترتیب نخ های مکرومه نخ مکرومه ۲ میل، نخ مکرومه ۳ میل، نخ مکرومه ۴ میل، نخ مکرومه ۵ میل، نخ مکرومه ۶ میل و نخ مکرومه ۷ میل میباشد. متناسب با نوع پروژه خود از نخ مکرومه مناسب استفاده نمایید.

راهنمای انتخاب نخ مکرومه

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لوازم خیاطی و خرازی اوموژ به صورت مختصر و مفید به بررسی راهنمای خرید نخ مکرومه پرداختیم. در صورتی که میخواهید خرید نخ مکرومه را انجام دهید میتوانید از فروشگاه اوموژ خرید خود را نهایی کنید. کافی است تا استفاده از فهرست سایت به دسته بندی نخ مکرومه مراجعه نموده و لیستی از انواع مختلف این نخ را مشاهده نمایید.

در پایان از طریق فرم قرار داده شده میتوانید نظرات خود را درباره این مقاله با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. در صورتی که اطلاعات بیشتری درباره نخ مکرومه دارید میتوانید با ما به اشتراک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری