نخ مکرومه چیست؟

نخ مکرومه چیست

نخ مکرومه چیست؟ پاسخ ساده این سوال این است که نخ مکرومه بافی همان نخ قیطان میباشد که نوعی نخ در هنر خیاطی و مخصوصا هنرهای دستی محسوب میشود. همانطور که میدانید در خیاطی و هنرهای دستی انواع و اقسام نخ ها با جنس، رنگ و اندازه های متنوع موجود هستند که هرکدام کاربرد خاصی را دارا بوده و برای زمینه خاصی مورد استفاده قرار میگیرند که یکی از این نخ ها، نخ مکرومه بافی میباشد.

نخ مکرومه همانطور که از نام آن پیداست به صورت ساده نخی است که در هنر مکرومه بافی مورد استفاده قرار میگیرد، در این مقاله از اوموژ هدف ما بررسی کامل نخ مکرومه، به همراه ارائه کامل ترین اطلاعات درمورد نخ مکرومه، مانند انواع نخ مکرومه، کاربرد نخ مکرومه، متراژ و بهترین نخ مکرومه میباشد، پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

نخ مکرومه بافی چیست؟

مکرومه بافی نوعی هنر دستی است که در آن با بافت نخ های ضخیم مانند کاموا و نخ مکرومه، آثارهنری دستی بسیار زیبایی به وجود میاید. نخ مکرومه که در بازار با نام های دیگر همچون نخ قیطان و نخ قیطان سوزنی نیز شناخته میشود، نوعی نخ طبیعی، ضخیم و با قطر بالاست که در هنر مکرومه بافی برای بافت آثار هنری دستی مورد استفاده قرار میگیرد.

پس یعنی پاسخ ساده این سوال که نخ مکرومه چه نخی است، این است که نخ مکرومه بافی نخی است که به صورت اصلی در هنر مکرومه بافی و به منظور ایجاد آثار هنری مورد استفاده قرار میگیرد. البته نخ مکرومه بافی نیز مانند تمامی نخ های موجود در بازار در اندازه و ضخامت های مختلفی تولید میشود که این موضوع باعث میشود تا بتوان از نخ مکرومه در انواع آثار مکرومه بافی استفاده نمود.

البته اینگونه نیست که پاسخ سوال نخ مخصوص مکرومه بافی چیست، نخ مکرومه باشد، یعنی در هنر مکرومه بافی میتوان از انواع نخ ها مانند کاموا ها نیز استفاده نمود، اما اصلی ترین نخ مورد استفاده در مکرومه بافی، همان نخ مکرومه است.

انواع نخ مکرومه چست؟

نخ های مکرومه را میتوان به صورت کلی به سه دسته نخ مکرومه تابیده، نخ مکرومه نرمتاب، نخ مکرومه قیطان باف تقسیم بندی نمود که از لحاظ تعداد رشته و برخی ویژگی ها با یکدیگر متفاوت میباشند.

  • نخ مکرومه تابیده: نخ مکرومه تابیده به صورت سه رشته درهم تنیده شده موجود میباشد و با توجه به سه رشته ای بودن آن دارای استحکام و مقاومت بسیار خوبی میباشد که این موضوع باعث میشود در هنگام بافت بدون نگرانی به میزان استحکام نخ از آن استفاده نمود.
  • نخ مکرومه نرمتاب: نخ مکرومه نرم تاب برخلاف مکرومه تابیده، تک رشته ای است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. این مدل نخ مکرومه از قیمت بالاتری نیز نسبت به سایر انواع نخ مکرومه برخوردار میباشد.
  • نخ مکرومه قیطان باف: نخ مکرومه قیطان باف که به صورت مختصر به آن نخ مکرومه قیطان نیز گفته میشود دو قسمت رویی و مغزی دارد و برای مواردی همچون بند شلوار و سایر موارد بسیار مناسب میباشد. برای آشنایی بیشتر با نخ مکرومه قیطان میتوانید به مقاله نخ قیطان چیست مراجعه نمایید.

نخ مکرومه انواع مختلفی در بازار دارد، به صورت کلی نخ مکرومه را میتوان از لحاظ سایز یا ضخامت، وزن کلاف، تک سوزنه یا سه سوزنه بودن و سایر موارد دسته بندی نمود. در قسمت زیر انواع نخ مکرومه را به تفکیک هم بیان میکنیم.

انواع نخ مکرومه از لحاظ ضخامت

انواع نخ مکرومه از لحاظ اندازه صورت زیر میباشند:

  • نخ مکرومه 2 میل
  • نخ مکرومه 3 میل
  • نخ مکرومه 4 میل
  • نخ مکرومه 5 میل
  • نخ مکرومه 6 میل
  • نخ مکرومه 7 میل

مشتریان میتوانند با توجه به نیاز های خود اقدام به تهیه نمودن نخ مکرومه با ضخامت های مختلف برای ایجاد و بافت آثار هنری خود نمایند.

انواع نخ مکرومه از لحاظ وزن کلاف

نخ های مکرومه از لحاظ وزن معمولا در کلاف های 100 گرمی، 200 گرمی، 250 گرمی، 300 گرمی، 1 کیلوگرمی و وزن های مختلف در بازار موجود هستند. وزن نخ مکرومه با توجه به ضخامت و طول آن میتواند متغیر باشد، وزن نخ مکرومه یکی از مهم ترین موارد در هنگام خرید میباشد، چرا که معمولا نخ مکرومه به صورت کیلویی خریداری میشود.

تقسیم بندی دیگری از نخ های مکرومه وجود دارد که آنها را میتوان براساس نخ مکرومه تک سوزنه، نخ مکرومه سه سوزنه و نخ مکرومه پنج سوزنه تقسیم بندی نمود.

نخ مکرومه رنگی

یک کیلو نخ مکرومه چند متر است؟

یکی از مهم ترین مسائل برای افرادی که وزن نخ مکرومه برای آنها مهم میباشد، دانستن این موضوع است که هر کیلو نخ مکرومه چند متر است؟ در پاسخ این سوال باید گفت که ضخامت نخ مکرومه باعث افزایش وزن آن خواهد شد، پس میتوان گفت که هرچه ضخامت نخ مکرومه بیشتر باشد، یک کیلوگرم از آن اندازه کوتاه تری خواهد داشت. متراژ یک کیلو نخ مکرومه را براساس ضخامت میتوانیم به صورت زیر بیان نماییم:

  • یک کیلو نخ مکرومه 2 میل = حدودا 550 متر
  • یک کیلو نخ مکرومه 3 میل = حدودا 350 متر
  • یک کیلو نخ مکرومه 4 میل = حدودا 280 متر
  • یک کیلو نخ مکرومه 5 میل = حدودا 180 متر
  • یک کیلو نخ مکرومه 6 میل = حدودا 140متر
  • یک کیلو نخ مکرومه 7میل = حدودا 95 متر

همانطور که مشاهده مینمایید، متراژ یک کیلوگرم نخ مکرومه با افزایش ضخامت کاهش میابد. توجه داشته باشید که اعداد ذکر شده حدودی هستند و متراژ هر کیلو نخ مکرومه با توجه به شرکت سازنده، کیفیت نخ، جنس و سایر موارد میتواند متفاوت باشد.

بهترین نخ مکرومه بافی 

بهترین نخ مکرومه بستگی به انتخاب مشتری دارد. با توجه به اثر مدنظر خود بهترین و مناسب ترین نخ مکرومه برای شما متفاوت خواهد بود. نخ های مکرومه قیطان یکی از بهترین انواع نخ مکرومه هستند که مشتریان زیادی برای ایجاد اثر مکورمه بافی خود از این نوع نخ استفاده میکنند.

پس بسته به اثر مدنظر شما، بهترین نخ مکرومه نیز برای شما متفاوت خواهد بود و به صورت کلی میتوانید از انواع نخ مکرومه برای ایجاد اثر خود استفاده نمایید.

بهترین مارک نخ مکرومه

در بازار مارک های مختلفی از نخ مکرومه موجود هستند که مشتریان میتوانند هریک از آنها را به صورت دلخواه انتخاب و خریداری نمایند. چند مورد از بهترین برند های نخ مکرومه را میتوان به صورت مارک گلفام بافت، مارشال و پارلاق بیان نمود. تمامی مارک های نخ های مکرومه دارای کیفیت مناسبی هستند و به صورت مطمعن میتوانید هر یک از آنها را خریداری نمایید.

از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید مواردی همچون براق بودن رنگ نخ مکرومه و پوسته پوسته نبودن نخ میباشد. بررسی همین دو مورد ساده باعث میشود کیفیت نخ مکرومه خریداری شده شما بالا باشد.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به صورت کامل به بررسی سوال نخ مکرومه چیست، انواع نخ مکرومه، بهترین نخ مکرومه و متراژ هر کیلو نخ مکرومه پرداخته شد. برای خرید لوازم خیاطی مانند خرید نخ مکرومه میتوانید از اوموژ استفاده نموده و خرید خود را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری