راهنمای خرید سرزیپ

راهنمای خرید سرزیپ

هنر و شغل خیاطی یکی از مشاغلی است که با بیشترین حجم وسایل و ابزارآلات سر و کار دارد. در خیاطی انواع دسته بندی ها مانند نخ، دکمه، قیچی و لایی چسب را میتوان مشاهده نمود. یکی دیگر از دسته بندی های مهم در زمینه لوازم خیاطی زیپ ها میباشند. زیپ ها خود انواع مختلفی داشته و در جنس های مختلفی تولید میشوند.

یک دسته بندی مهم که مرتبط با زیپ میباشد سرزیپ نام دارد. سرزیپ را میتوان در انواع زیپ با شکل های مختلف مشاهده نمود. انتخاب صحیح سرزیپ دارای نکات ریز و درشتی است که در این مقاله تحت عنوان راهنمای خرید سرزیپ سعی داریم مهم ترین نکات در زمینه انتخاب بهترین نوع سرزیپ را برای شما ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

سرزیپ چیست؟

سرزیپ قسمتی از زیپ است که وظیفه باز و بسته کردن زیپ را برعهده دارد. سرزیپ ها معمولا در سه مدل فلزی، پلاستیکی و استخوانی تولید شده از موادی مانند پلاستیک، آهن، برنج و سرب تولید میشوند. سرزیپ تحت عنوان ماشین زیپ نیز شناخته میشود.

یک مورد مهم درباره سرزیپ ها شماره بندی آنها میباشد. نوع و شکل سرزیپ باید متناسب با نوع و شکل زیپ باشد. در فروشگاه اینترنتی اوموژ میتوانید برای خرید سرزیپ اقدام نمایید.

راهنمای خرید بهترین سرزیپ

درمورد انتخاب سرزیپ نکات مهم وجود دارند که باید به آنها توجه شود. مهم ترین نکات در زمینه خرید و انتخاب سرزیپ را میتوانیم مواردی مانند انتخاب سایز، جنس و برند سرزیپ بدانیم. در ادامه به صورت مختصر به بررسی هریک خواهیم پرداخت. انتخاب سرزیپ امری ساده میباشد و توجه به نکاتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد میتوانید تا حدود زیادی شما را در این امر راهنمایی نمایید.

در اوموژ میتوانید مقاله راهنمای خرید زیپ استخوانی را نیز مطالعه نمایید.

‎‎راهنمای انتخاب شماره و سایز سرزیپ

انتخاب شماره سرزیپ را باید متناسب با سایز زیپ انجام داد. در سرزیپ ها با افزایش شماره یا نمره اندازه سرزیپ نیز افزایش پیدا میکند. از معروف ترین سایز های سرزیپ، سرزیپ نمره 5 میباشد که پرفروش ترین مدل یا نمره سرزیپ نیز به شمار میرود.

زیپ های بزرگ مانند زیپ های کاپشنی و استخوانی معمولا از سرزیپ های درشت و نمره بزرگ استفاده میشود. سرزیپ بزرگتر استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به سرزیپ کوچک تر خواهد داشت. البته مقاومت و استحکام سرزیپ علاوه بر شماره به مهم ترین عامل یعنی جنس سرزیپ بستگی دارد.

راهنمای انتخاب جنس سرزیپ

سرزیپ ها از نوع فلزی، پلاستیکی و استخوانی تولید میشوند. جنس معمول سرزیپ ها پلاستیک، آهن، برنج و سرب میباشند. بهترین مورد در انتخاب جنس سرزیپ تناسب داشتن سرزیپ با جنس دندانه های زیپ میباشد. البته میتوان مثلا برای زیپ پلاستیکی از سرزیپ فلزی استفاده نمود اما این مورد اصلا پیشنهاد نمیشود، چرا که سرزیپ فلزی میتواند باعث آسیب رسیدن به دندانه های زیپ پلاستیکی شود.

در انتخاب جنس سرزیپ باید به جنس زیپ و دندانه های آنها توجه داشته باشید. برای زیپ های فلزی باید از سرزیپ فلزی و برای زیپ های پلاستیکی باید از سرزیپ های پلاستیکی استفاده شود.

راهنمای انتخاب برند و مارک سرزیپ

سرزیپ ها مانند انواع مختلف زیپ برند های مختلفی داشته که کیفیت آنها مرتبط با برند میباشد. از معروف ترین برند های سرزیپ میتوانیم به برندهای YKK ژاپن، SBS چین، TALON آمریکا، RIRI سوئیس میباشند. برندهای فوق محصولات با کیفیتی را تولید کرده که هرکدام از دوام زیادی نیز برخوردار میباشند.

در اوموژ مقاله این تحت عنوان انواع زیپ خیاطی موجود میباشد که میتوانید با انواع زیپ ها آشنا شوید.

راهنمای خرید بهترین سرزیپ

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به بررسی راهنمای خرید سرزیپ پرداختیم. برای خرید سرزیپ میتوانید از فروشگاه اینترنتی اوموژ نیز استفاده کرده و خرید خود را در کوتاه ترین زمان انجام دهید. در پایان این مقاله میتوانید از طریق فرم نظرات، نکات مثبت و منفی مانند کم و کاستی های موجود در این مقاله را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری