گراف خیاطی چیست؟

گراف خیاطی چیست

شغل خیاطی جز مشاغلی است که با رسم و طرح الگو و نقشه راه سازوکار زیادی دارد. در خیاطی رسم الگو را میتوان یکی از مهم ترین قدم ها قبل از دوخت و دوز لباس دانست. در هنر خیاطی از انواع کاغذ ها برای رسم الگو استفاده میشود، مانند کاغذ کاهی و کاغذ کرافت. یکی از کاغذ های مورد استفاده در خیاطی کاغذ گراف میباشد. اما آیا میدانید که گراف خیاطی چیست؟

احتمالا تا به حال کاغذ گراف را دیده اید. کاغذ گراف را میتوان یکی از پرمصرف ترین کاغذ ها در انواع زمینه ها مانند خیاطی و مهندسی دانست. رسم طرح و نوشتن اطلاعات قبل از انجام کار یکی از مهم ترین مراحل در مشاغلی مانند خیاطی، مهندسی و نقشه کشی میباشد. نیاز به رسم و طرح اطلاعات و نقشه راه باعث محبوبیت کاغذ گراف در خیاطی شده است. در ادامه به کاربرد گراف خیاطی و انواع آن نیز خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

کاغذ گراف چیست؟

کاغذ گراف نوعی کاغذ شطرنجی است که معمولا برای رسم الگو و نوشتن اطلاعات استفاده میشود. کاغذ گراف از خطوط عمودی و افقی تشکیل شده که از برخورد آنها به یکدیگر مربع های ریز تشکیل میشود. از دیگر نام های کاغذ گراف میتوان به کاغذ شطرنجی، کاغذ مختصات، کاغذ میلی متری و کاغذ رسم اشاره کرد.

ویژگی شطرنجی و درجه بندی شده کاغذ گراف باعث میشود که رسم روی آن بسیار آسان باشد. کاغذ گراف برای افراد مبتدی که در رسم طرح و الگو مشکل دارند میتواند کمک کننده باشد. به راحتی با استفاده از انواع خط کش ها میتوان دقیق ترین طرح ها را روی کاغذ گراف رسم نمود.

کاغذ گراف شطرنجی

گراف در خیاطی چیست؟

در خیاطی کاغذ گراف به نوعی معادل کاغذ کرافت میباشد. کاغذ گراف در اصل نوعی کاغذ سفید رنگ و شطرنجی است اما در خیاطی به کاغذ های قهوه ای رنگ کرافت، کاغذ گراف گفته میشود. کاغذ گراف خیاطی یا همان کاغذ کرافت در انواع روسی، هندی، اوکراینی، ایرانی، سوئدی، چینی و کره ای موجود میباشد.

احتمالا دلیل معادل شدن گراف خیاطی و کرافت به دلیل تشابه اسمی این دو نوع کاغذ میباشد. کاغذ های گراف و کرافت تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر دارند. با وجود تفاوت های بسیار اما در خیاطی به کاغذ کرافت کاغذ گراف نیز گفته میشود.

تفاوت گراف خیاطی و کرافت

کاغذ گراف معمولا سفید رنگ و شطرنجی میباشد، اما کاغذ کرافت ظاهری قهوه ای رنگ و ساده دارد. کاغذ گراف بیشتر در مهندسی و نقشه کشی استفاده میشود، درحالی که کرافت بیشتر در خیاطی و برای رسم الگو کاربرد دارد. کاغذ کرافت قیمت پایین تری نسبت به گراف دارد و در میوه فروشی و ساندویچی ها برای بسته بندی نیز استفاده میشود.

مهم ترین تفاوت و وجه تمایز کاغذ گراف و کرافت تفاوت ظاهری آنها میباشد. کاغذ گراف درجه بندی شده است و برای اندازه گیری استفاده میشود، درحالی که کاغذ کرافت ظاهری ساده و درجه بندی نشده دارد. باید اشاره نمود که کاغذ گراف معمولا به صورت عددی و کاغذ کرافت به صورت کیلویی، رولی یا بسته ای به فروش میرسد.

کاربرد کاغذ گراف خیاطی چیست؟

اصلی ترین کاربرد گراف خیاطی یا همان کرافت استفاده به عنوان کاغذ الگو میباشد. علاوه بر خیاطی، گراف یا کرافت در مشاغلی مانند ساندویچی ها و میوه فروشی ها نیز کاربرد دارد. قیمت نسبتا ارزان گراف خیاطی باعث شده در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.

درواقع در هنر خیاطی از انواع کاغذ ها برای رسم الگو استفاده میشود که یکی از آنها کاغذ کرافت است که به آن گراف خیاطی نیز گفته میشود. برای آشنایی با انواع کاغذ الگو خیاطی میتوانید به مقاله آن در اوموژ مراجعه نمایید.

کاغذ کرافت خیاطی

در این مقاله از اوموژ به بررسی اینکه گراف خیاطی چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم. دانستیم که کاغذ گراف نوعی کاغذ سفید و شطرنجی است اما به اشتباه در خیاطی آن را با کاغذ کرافت اشتباه میگیرند. در صورت نیاز به خرید لوازم خیاطی مانند گراف برای خیاطی میتوانید از فروشگاه اینترنتی اوموژ استفاده کرده و خرید خود را نهایی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری