کوبلن دوزی چیست؟

کوبلن دوزی چیست

اگر طرفدار هنر های دستی باشید، قطعا نام هنر کوبلن دوزی را شنیده اید. هنر های دستی انواع مختلفی دارند که وجه اشتراک آنها استفاده از دست برای خلق اثر هنری میباشد. برخی از هنر های دستی مرتبط با خیاطی هستند، مانند سوزن دوزی، شماره دوزی و انواع گلدوزی. کوبلن دوزی نیز یکی از هنر های دستی معروف و محبوب در ایران میباشد. کوبلن دوزی نوعی هنر دستی ساده است که با استفاده از نخ و سوزن انجام میشود. سادگی نسبی این هنر زیبا باعث شده که یک سرگرمی سالم و محبوب برای کودکان محسوب شود. اما آیا به صورت دقیق میدانید که کوبلن دوزی چیست؟

هنر کوبلن دوزی چیست؟

کوبلن دوزی نوعی هنر دستی است که با استفاده از نخ، سوزن انجام میشود. در کوبلن دوزی با دوختن نخ روی یک پارچه یا تور مخصوص که سوراخ دار است میتوان یک طرح شطرنجی یا موزائیکی را خلق نمود. از طرح های کوبلن دوزی برای تزئین کیف، کفش، لباس و سایر موارد استفاده میشود. در کوبلن دوزی معمولا از نخ های کوبلن یا دمسه استفاده میشود.

کوبلن دوزی را میتوان به نوعی زیرمجموعه ای از گلدوزی دانست. کوبلن دوزی شباهت بسیار زیادی به شماره دوزی دارد، اما در اصل نوع دوخت این دو هنر، یعنی شماره دوزی و کوبلن دوزی با یکدیگر متفاوت هستند. برای آشنایی با شماره دوزی پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله شماره دوزی چیست در اوموژ میباشد.

کاربرد کوبلن دوزی چیست؟

کاربرد کوبلن دوزی ایجاد آثار هنری زیبا برای تزئین مواردی همچون کیف، کفش، لباس های سنتی و محلی، شلوار و سایر موارد میباشد. کوبلن دوزی در اصل نوعی هنر دستی است که برای تزئین کاربرد دارد. دستکش و دستمال های کوبلن دوزی شده، یکی از زیباترین محصولات به عنوان هدیه محسوب میشوند.

در واقع میتوان کاربرد اکثر هنرهای دستی را خلق آثار زیبا و هنری دانست. هنر برای خلق زیبایی پدید آمده که کوبلن دوزی نیز یکی از انواع آن محسوب میشود. برای مثال چسباندن پیکسل های کوبلن دوزی شده به شلوار یا لباس یکی از خلاقانه ترین ایده ها برای داشتن یک لباس هنری و زیبا است.

انواع کوبلن دوزی

کوبلن دوزی به دو نوع انجام میشود:

  • کوبلن دوزی روی پارچه طرح دار: نوعی از پارچه های آماده برای کوبلن دوزی وجود دارند که طرح الگو روی آنها به صورت کامل چاپ شده است. کاری که فرد باید انجام دهد این است که با توجه به رنگ الگوی آماده روی پارچه، نخ را روی آن بدوزد. این نوع از کوبلن دوزی نسبت به روش دیگر ساده تر میباشد.
  • کوبلن دوزی از روی الگو: در این نوع از کوبلن دوزی، فرد باید یک الگو برای خود انتخاب کرده و با توجه به طرح الگو، روی پارچه ساده و بدون طرح شروع به دوختن نماید. این نوع از کوبلن دوزی نسبت به پارچه اماده و طرح تر نسبتا سخت تر میباشد، چرا که باید محل دقیق خانه ها را روی پارچه پیدا کرده و بدوزید.

استفاده از پارچه های آماده و طرح دار کوبلن دوزی یکی از بهترین روش ها برای یادگیری این هنر به صورت مبتدی میباشد. به راحتی میتوانید نحوه دوخت کوبلن دوزی را با تمرین کردن روی پارچه های طرح دار تمرین کنید. بهترین نخ برای کوبلن دوزی، نخ کوبلن نام دارد. برای آشنایی با نخ کوبلن به مقاله نخ کوبلن چیست در اوموژ مراجعه نمایید.

هنرهای دستی مانند شماره دوزی، کوبلن دوزی، گلدوزی و سایر موارد یکی از محبوب ترین گزینه ها در ایران میباشند. به راحتی میتوانید با کسب تجربه و مهارت در کوبلن دوزی آثار هنری بسیار زیبایی را خلق کرده و به فروش برسانید. داشتن هنر و مهارت، مخصوصا در زمینه خیاطی یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد میباشد. میتوانید آثار اختصاصی و سفارشی از مشتریان دریافت کرده و از آنها کسب درآمد نمایید.

برچسب کوبلن دوزی شده

در این مقاله از اوموژ به صورت کوتاه به بررسی اینکه کوبلن دوزی چیست و چه کاربرد و انواعی دارد پرداختیم. اوموژ یک فروشگاه لوازم خیاطی است که میتوانید لوازم مورد نیاز خود در زمینه خیاطی را از آن خریداری نمایید. نگاهی به صفحه لوازم خیاطی اوموژ بیاندازید و قیمت های مقرون به صرفه اوموژ را مشاهده نمایید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری