نخ نامرئی چیست؟

نخ نامرئی چیست؟

نخ یکی از مهم ترین لوازم مورد استفاده در خیاطی به شمار میرود. در اصل میتوان نخ را عنصر و هسته اصلی هنر خیاطی دانست. نخ ها مانند هر وسیله دیگری انواع و اقسام مختلفی دارند. از لحاظ شکل، اندازه و کاربرد میتوان نخ ها را از یکدیگر تفکیک نمود. نخ نامرئی یکی از نخ های کاربردی در هنر خیاطی به شمار میرود که ویژگی هایی منحصر به فرد را دارا میباشد. اصلی ترین ویژگی نخ نامرئی همانطور که از نام آن پیداست نامرئی بودن میباشد، در ادامه به بررسی اینکه نخ نامرئی چیست و کاربرد و انواع آن کدام اند خواهیم پرداخت.

تعریف نخ نامرئی چیست؟

نخ نامرئی نوعی نخ شفاف از جنس پلاستیک و نایلون است که در هنر های تزئینی مورد استفاده قرار میگیرد. از کاربرد نخ نامرئی میتوان به مواردی مانند نگین دوزی، سنگ دوزی، نمد دوزی، روبان دوزی، ساخت زیورآلات و سایر موارد اشاره نمود. نخ های نامرئی در متراژ و ضخامت های مختلف و معمولا به صورت ماسوره تولید میشوند.

در واقع اصلی ترین ویژگی نخ نامرئی شفاف بودن میباشد. در مواردی که استفاده از نخ اجتناب ناپذیر بوده و درعین حال باعث کاهش زیبایی محصول میشود، میتوان از نخ نامرئی استفاده نمود. البته باید گفت تنها استفاده نخ نامرئی مربوط به هنر های دستی و خیاطی نیست، در ادامه به صورت کامل کاربرد نخ نامرئی را بررسی خواهیم نمود.

کاربرد نخ نامرئی چیست؟

کاربرد نخ نامرئی مربوط به هنرهای دستی و تزئینی میباشد. برای مثال از نخ نامرئی در جواهردوزی روی لباس، ساخت دستبند، نمد دوزی، سنگ دوزی و روبان دوزی استفاده میشود. از دیگر کاربردهای نخ نامرئی میتوان به استفاده به عنوان نخ بادکنک در تزئین مراسم و جشن اشاره نمود.

استفاده از نخ نامرئی محدودیت خاصی ندارد. در هر هنر و زمینه ای که لازم است نخ مورد استفاده دیده نشود میتوان از نخ نامرئی استفاده نمود. بسته به کاربرد باید اندازه و ضخامت مناسب نخ نامرئی را انتخاب نمود. استفاده از نخ نامرئی با ضخامت کم و نازک در کارهای با استقامت بالا توصیه نمیشود.

برای آشنایی یا سایر نخ های خیاطی میتوانید مقاله انواع نخ خیاطی در اوموژ را مطالعه نمایید.

انواع نخ نامرئی کدام اند؟

نخ های نامرئی در سایز و شماره های مختلف تولید میشوند. نخ های نامرئی به شکل ماسوره یا قرقره تولید شده و معمولا اندازه ای بین ۰.۱ میلی متر تا ۱ میلی متر دارا میباشند. طول نخ های نامرئی متفاوت میباشد اما از طول های ۱۰ متر و ۵۰ متر میتوان به عنوان معمول ترین اندازه نام برد.

امروزه در بازار برندهای مختلفی از نخ نامرئی به فروش میرسند و هرکدام از کیفیت مناسب و کافی برخوردار هستند. نخ های نامرئی ضخیم ممکن است تحت عبارتی همچون نخ ماهیگیری نیز به فروش برسند، برای مثال به نخ نامرئی 1 میلی متری نخ ماهیگیری گفته میشود.

میتوان گفت که اکثر نخ های نامرئی موجود در بازار ساخت کشور چین میباشند، اما نخ های تولیدی سایر کشورها نیز در بازار موجود هستند. برای مثال نخ نامرئی کریستال تک ساخت کشور کره جنوبی است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. در هنگام خرید به مشخصات درج شده روی بسته بندی توجه نمایید.

نخ نامرئی

راهنمای خرید نخ نامرئی

در هنگام خرید نخ نامرئی به اطلاعات مهم موجود روی بسته بندی دقت نمایید. اصلی ترین مورد، توجه به سایز درج شده روی بسته بندی میباشد. برند و کشور سازنده نخ نیز معمولا روی بسته بندی درج میشود. در صورتی که اطلاعاتی روی بسته بندی محصول موجود نباشد میتوانید از فروشنده مشخصات دقیق محصول را پرس و جو نمایید.

خرید آنلاین یکی از بهترین روش ها برای تهیه کردن وسایل مورد نیاز مانند نخ نامرئی میباشد. بزرگترین مزیت خرید اینترنتی وجود داشتن اطلاعات دقیق محصول و صرفه جویی در زمان میباشد. فروشگاه اینترنتی اوموژ یکی از بهترین وبسایت ها برای خرید لوازم خیاطی به صورت آنلاین میباشد. در این فروشگاه انواع لوازم خیاطی با بهترین قیمت به فروش میرسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری