مشیر خلوت کجاست؟

مشیر خلوت کجاست؟ معرفی کامل بازار مشیر خلوت تهران

مشیر خلوت کجاست؟ بازار مشیر خلوت تهران اصلی ترین مرکز خرید و فروش لوازم خیاطی و خرازی در استان تهران و کل ایران به شمار میرود. راسته مشیر خلوت بازار تهران از قدیمی ترین بازار های واقع در شهر تهران به شمار رفته و قدمت آن به دوران قاجار و حتی قبل تر باز میگردد. مشیر خلوت از سه طبقه تشکیل شده که هر طبقه مختص فروش لوازمی همچون خرج کار، لوازم خرازی و خیاطی، کیف، چمدان و لوازم هنری میباشد.

در این مقاله هدف ما بررسی و معرفی کامل سرای مشیر خلوت بازار تهران میباشد. سعی داریم علاوه بر معرفی بازار مشیرخلوت، به بررسی مواردی همچون آدرس مشیر خلوت، مسیر های دسترسی و تاریخچه بازار مشیر تهران نیز بپردازیم، با ما همراه باشید.

مشیر خلوت چی داره؟

مشیر خلوت یکی از سرا های اصلی بازار بزرگ تهران به شمار میرود، اما مشیر خلوت بورس چیست؟ مشیر خلوت شامل ۳ طبقه است که در هر طبقه مغازه های زیادی در زمینه فروش لوازم خیاطی و خرازی، لوازم هنری و بافتنی و کیف و چمدان موجود هستند. طبقه پایین بیشتر مختص کیف و چمدان بوده و در دو طبقه بالاتر فروشندگان نخ و سوزن، دکمه، لایی چسب، روبان، خرج کار، لوازم بافتنی و هنرهای دستی حضور دارند.

پس طبقه پایین پاساژ مشیر خلوت تهران مربوط به فروشندگان چمدان و کیف بوده و در طبقه های بالایی مغازه های لوازم خیاطی و خرازی، لوازم بافتنی و هنرهای دستی موجود هستند. لوازمی همچون دکمه، نخ، سوزن، کاموا، میل و قلاب بافتنی، زیپ، لایی چسب، انواع روبان، قیچی، لوازم خرج کار، تور های گلدوزی و شماره دوزی اصلی ترین لوازمی هستند که در راسته مشیر خلوت به فروش میرسند.

در صورتی که به صورت کامل با انواع لوازم خیاطی آشنا نیستید، میتوانید در مطلب وسایل مورد نیاز خیاطی در اوموژ با مهم ترین لوازم خیاطی آشنا شوید.

بازار مشیر خلوت شامل ۳ طبقه است

سرای مشیر خلوت کجاست؟

سرای مشیر خلوت در بازار بزرگ تهران، واقع در خیابان ۱۵ خرداد قرار دارد. آدرس دقیق مشیر خلوت به صورت “تهران – خیابان ۱۵ خرداد – بازار بزرگ تهران – چهارسوق بزرگ – رو به‌ روی سرای حاج حسن” میباشد. از مکان های معروف در اطراف مشیر خلوت میتوانیم به بازار مسجد جامع، سرای حاج حسن که بورس پتو، حوله و کالای خواب بوده و بازار طوس که راسته شال و روسری میباشد اشاره نماییم.

چهارسوق بزرگ، معروف به قلب و نقطه مرکزی بازار بزرگ تهران، در راستای بازار مسجد جامع قرار گرفته و پاساژ مشیر خلوت یکی از معروف ترین سرا های موجود در این مکان به شمار میرود. بازار بین الحرمین، بازار مسگر ها، بازار حضرتی، کوچه آهنگران، بازار مسجد جامع و بازار کفاش ها در اطراف چهارسوق بزرگ بازار تهران قرار دارند. سرای مشیر خلوت واقع در چهارسوق بزرگ میباشد.

نقشه بازار بزرگ تهران مشیر خلوت را میتوانید در قسمت زیر مشاهده نمایید:

ساعت کار بازار مشیر خلوت

ساعت کاری بازار مشیر خلوت از روز های شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۹ صبح تا ۱۸ بوده و روز های پنج شنبه از ۹ صبح تا ساعت ۱۴ یا ۱۵ میباشد. بازار مشیر خلوت در روز های تعطیلات رسمی و جمعه تعطیل است. علاوه بر روز های تعطیل رسمی، برخی از مغازه ها در ایام شهادت امامان معصوم نیز تعطیل میباشند.

بهترین زمان برای بازدید از مشیرخلوت بازار تهران ساعات اولیه صبح میباشد. معمولا بازار تهران و سرای مشیرخلوت در ساعات ابتدایی روز، یعنی حدود ساعت ۹ صبح نسبت به زمان های دیگر خلوت تر میباشد. همچنین در صورتی که برای اولین بار میخواهید به بازار مشیر خلوت مراجعه نمایید بهتر است از صبح زود اقدام نمایید، چرا که در این صورت میتوانید از فروشندگان بیشتری بازدید نمایید.

خرده فروشی و عمده فروشی در مشیر خلوت

سرای مشیر خلوت بازار بزرگ تهران بیشتر مختص فروش عمده لوازم خرازی و خیاطی میباشد. به صورتی که برخی از فروشندگان عبارتی مانند “تک فروشی نداریم” را در ویترین مغازه خود درج نموده اند. البته برخی از فروشندگان خرازی در مشیر خلوت فروش کالا به صورت خرده را نیز به انجام میرسانند.

پس به صورت کلی مشیر خلوت بیشتر مخصوص خرید عمده لوازمی همچون خرازی، خیاطی، خرج کار و لوازم بافتنی است، اما تعدادی مغازه فروش به صورت خرده را نیز انجام میدهند. البته در استان تهران علاوه بر بازار بزرگ و مشیر خلوت میتوانید از سایر مراکز نیز استفاده نمایید. در این زمینه میتوانید مقاله بازار لوازم خیاطی تهران را در اوموژ مطالعه نمایید.

چگونه به مشیر خلوت برویم؟ 

بهترین راه دسترسی به بازار تهران و سرای مشیر خلوت در بازار تهران استفاده از مترو میباشد. در نزدیکی بازار بزرگ تهران سه ایستگاه مترو میدان محمدیه، خیام و پانزده خرداد قرار دارند که ایستگاه مترو پانزده خرداد، واقع در خط ۱ و قرمز رنگ مترو تهران نزدیک ترین ایستگاه به مشیر خلوت میباشد. فاصله ایستگاه پانزده خرداد تا مشیر خلوت کمتر از ۱۰ دقیقه پیاده روی بوده و حدود ۷۵۰ متر یا کمتر از یکدیگر فاصله دارند.

اما در صورتی که میخواهید لوازم را به صورت عمده خریداری نمایید، میتوانید از وسیله نقلیه شخصی استفاده نموده، و لوازم خریداری شده را با استفاده از وسیله شخصی خود حمل نمایید. اما در صورتی که خرید کمی دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از مترو میباشد، چرا که استفاده از مترو معایبی مانند ترافیک را به همراه ندارد. پس در جواب این سوال که چطور برم مشیر خلوت بهترین پاسخ استفاده از مترو میباشد.

مسیر دسترسی به مشیر خلوت از مترو

تاریخچه مشیر خلوت تهران

تاریخچه ساخت بازار بزرگ تهران و مشیر خلوت به دوران قاجار یا صفوی باز میگردد. موسس بازار تهران در برخی از منابع ناصرالدین شاه قاجار معرفی شده است، اما در منابع دیگر از شاه طهماسب صفوی به عنوان موسس بازار تهران یاد شده است.

سر توماس هربرت در سفرنامه خود، در هنگام بازدید از تهران در دوران صفویه، بازار تهران را به صورت فاقد سقف توصیف کرده است. طبق این شواهد برخی از تاریخ شناسان بر این باورند که بازار در دوره صفویه بدون سقف بوده و در دوره ناصر الدین شاه قاجار به صورت مسقف درآمده است. قدمت سرای مشیر خلوت را نیز میتوانیم مانند بازار تهران مربوط به قاجاریه یا صفویه بدانیم.

مزایا و معایب خرید از مشیر خلوت

اصلی ترین معایب خرید از بازار مشیرخلوت را میتوانیم اتلاف وقت و شلوغی نسبتا زیاد بازار بدانیم. از مزایای مشیرخلوت نیز میتوانیم به تنوع بالای محصولات و قیمت های بسیار مناسب و پایین اشاره کنیم.

البته امروزه برای خرید لوازم خیاطی دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست و میتوانید به صورت آنلاین نیز خرید نمایید. یکی از فروشگاه های خوب در زمینه خرید لوازم خیاطی از مشیر خلوت فروشگاه اینترنتی اوموژ میباشد. اوموژ ارائه دهنده لوازم خیاطی و خرازی به سراسر کشور ایران با قیمت های مناسب و مقرون به صرفه میباشد.

طبقه دوم مشیر خلوت تهران

در این مقاله به معرفی کامل بازار مشیر خلوت تهران، مشیر خلوت کجاست، آدرس و ساعات کاری سرای مشیرخلوت تهران پرداختیم. در پایان این مقاله و از فرم موجود در قسمت زیر میتوانید نظرات خود مانند تجربه خرید از بازار مشیر خلوت تهران را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

بازار مشیرخلوت چه وسایلی داره؟

در بازار مشیر خلوت انواع لوازم خیاطی و خرازی مانند نخ، دکمه و سوزن، انواع لوازم بافتنی و هنرهای دستی مانند میل و قلاب بافتنی و انواع کیف و چمدان به فروش میرسد.

آدرس بازار مشیر خلوت تهران کجاست؟

بازار مشیر خلوت واقع در تهران، خیابان ۱۵ خرداد، بازار بزرگ تهران، چهارسوق بزرگ میباشد.

ساعت کاری سرای مشیر خلوت به چه صورت است؟

سرای مشیر خلوت روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ و روز های پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ دایر میباشد. مشیر خلوت در روز های جمعه تعطیل است.

آیا بازار مشیر خلوت جمعه باز است؟

بازار مشیر خلوت در روز های جمعه و تعطیلات رسمی تعطیل میباشد. برخی از مغازه ها در ایام شهادت امامان نیز تعطیل میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری