لایی نمدی چیست؟

لایی نمدی چیست

هنر خیاطی یکی از مشاغلی است که با لیست زیادی از وسایل سر و کار دارد. لایی های چسب یکی از عمده ترین و بزرگترین دسته بندی های مورد استفاده در خیاطی به شمار میروند. لایی های چسب انواع مختلفی دارند، لایی های حریر، پرشین، فرانسوی و مویی را میتوان معروف ترین آنها نام برد. نوع دیگری از لایی تحت عنوان لایی نمدی وجود دارد که هدف ما در این مقاله بررسی نحوه چسباندن، کاربرد و انواع لایی اسلش یا همان نمدی میباشد.

لایی نمدی یا لایی اسلش چیست؟

لایی نمدی یا لایی اسلش نوعی لایی چسب دار در خیاطی است که برای افزایش قوام و دوام پارچه استفاده میشود. لایی نمدی یا اسلش در مواردی همچون باکس لباس مجلسی، لباس عروس، کت و شلوار، کتیبه و کیف کاربرد دارد. لایی نمدی به دلیل داشتن چسب با استفاده از حرارت اتو به پارچه چسبانده میشود.

در واقع میتوان استفاده از همه لایی ها را به منظور افزایش قوام و مقاومت پارچه دانست. برخی از لایی ها بدون چسب و برخی چسب دار هستند که روش چسباندن آنها متفاوت از یکدیگر میباشد. انواع لایی چسب را میتوانید در مقاله اختصاصی آن در اوموژ مطالعه نمایید. توجه داشته باشید که به لایی نمدی لایی اسلش، لایی اسلشن یا نمد چسب دار نیز گفته میشود.

کاربرد لایی چسب نمدی چیست؟

کاربرد لایی نمدی یا اسلش افزایش قوام و ایستایی پارچه میباشد. لایی نمدی در مواردی همچون باکس لباس مجلسی، کت مردانه و زنانه، پالتو، لباس عروس، کتیبه، چهل تکه دوزی و سایر موارد استفاده میشود. از انواع معروف لایی نمدی یا اسلشن میتوان به لایی نمدی ترک و ایرانی اشاره نمود. لایی های نمدی در بازار در سایز و انواع مختلف موجود هستند.

توجه داشته باشید که کاربرد لایی نمدی محدود به موارد فوق نبوده و از لایی نمدی برای انواع موارد میتوان استفاده نمود. به صورت کلی اما اصلی ترین کاربرد لایی اسلش یا همان نمدی استفاده در مورادی همچون باکس لباس و سایر موارد میباشد.

پیشنهاد: لایی ارگانزا چیست را در اوموژ بخوانید!

طریقه چسباندن لایی نمدی 

پس از دانستن اطلاعاتی کوتاه و مختصر درباره اینکه لایه نمدی چیست، حال نوبت به دانستن نحوه چسباندن لایی نمدی میرسد. چسباندن لایی نمدی بسیار آسان و ساده میباشد. 

  • چسباندن لایی نمدی چسب دار: برای چسباندن لایی های چسب دار مانند لایی نمدی یا اسلش چسب دار از حرارت استفاده میشود. بهترین وسیله برای حرارت دادن به لایی اتو میباشد. لایی را در محل مورد نظر پهن کرده و سپس آن را اتو میزنند. در مرحله حرارت دادن لایی و استفاده از اتو نباید اتو روی لایی کشیده شود، بلکه باید اتو را روی لایی گذاشت و پس از چند ثانیه کوتاه آن را برداشت. حرکت دادن اتو روی لایی میتواند باعث ایجاد چین و چروک در لایی شود.
  • چسباندن لایی لایکو: لایی لایکو شبیه به لایی چسب نمدی یا اسلشن است اما با این تفاوت که چسب ندارد. برای استفاده از لایی لایکو و اضافه کردن آن به پارچه از چسب استفاده میشود. چسب لایکو نیز حرارت داده شده و باعث چسبیدن لایی خواهد شد.

روش چسباندن لایی نمدی مشابه انواع دیگر لایی های چسب دار میباشد. برای استفاده از لایی های چسب دار معمولا از حرارت اتو استفاده میشود. به این صورت که اتو روی لایی قرار داده شده و سپس برداشته میشود.

لایی نمدی یا اسلش یا اسلشن

در این مطلب از فروشگاه اینترنتی اوموژ به صورت مختصر به بررسی اینکه لایی نمدی چیست و کاربرد و طریقه چسباندن لایی نمدی یا همان اسلش یا اسلشن چیست پرداختیم. اوموژ یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش لوازم خیاطی است که میتوانید لوازم مورد نیاز خود را در کوتاه ترین زمان ممکن از این وبسایت خریداری نمایید. تجربه خرید از اوموژ تجربه ای لذت بخش برای شما خواهد بود، کافی است یکبار امتحان کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری