راهنمای خرید لایی پرشین

راهنمای خرید لایی پرشین

لایی دسته ای مهم از لوازم خیاطی به شمار میرود. اصلی ترین کاربرد انواع لایی ها افزایش مقاومت و ایستایی پارچه میباشد. لایی های انواع مختلفی دارند که یکی از معروف ترین آنها لایی پرشین میباشد. انتخاب بهترین نوع لایی پرشین دارای نکات ریز و درشتی است که تمامی نکات مربوطه را در این مقاله تحت عنوان راهنمای خرید لایی پرشین برای شما گردآوری کرده ایم، با ما همراه باشید.

راهنمای خرید بهترین لایی پرشین

لایی پرشین نوعی لایی چسب دار است که در انواع مختلف پارچه برای افزایش مقاومت و ایستایی و قوام بخشیدن به لباس مورد استفاده قرار میگیرد. بد نیست بدانید که لایی پرشیین در اصل نوعی از لایی حریر بوده و زیرمجموعه ای از لایی های حریر محسوب میشود. نکات مهم درباره لایی پرشین را میتوانید در مقاله لایی پرشین چیست در اوموژ مطالعه نمایید.

در هنگام مراجعه به بازار برای خرید لایی پرشین باید به نکاتی همچون گرماژ لایی پرشین، رنگ و طول لایی دقت نمایید. در ادامه به صورت جزء به جزء به بررسی هریک از موارد ذکر شده به صورت کامل خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

۱. راهنمای انتخاب گرماژ لایی پرشین

لایی های پرشین نیز مانند هر نوع کالایی در انواع مختلف در بازار موجود هستند. یکی از مهم ترین وجه تمایز های لایی های پرشین گرماژ یا گرم لایی میباشد. گرماژ لایی پرشین مانند گرماژ پارچه نشان دهنده جرم محصول در واحد مساحت میباشد. یعنی به صورت ساده گرماژ لایی پرشین را میتوانیم به صورت وزن یک متر مربع از لایی پرشین در واحد گرم بدانیم.

معمولا لایی های پرشین در گرماژ های ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۷۵، ۸۰، ۸۵، ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ آهار دار در بازار موجود هستند. با توجه به مفهوم گرماژ، یعنی مقدار جرم یک متر مربع از لایی پرشین به گرم، با افزایش گرماژ لایی پرشین جرم افزایش یافته و لایی ضخیم تر میشود.

در هنگام انتخاب گرماژ لایی پرشین باید متناسب با ضخامت و نوع پارچه عمل کنید، به این صورت که با افزایش ضخامت پارچه از لایی پرشین با گرماژ بالاتر باید استفاده نمود. راهنمای زیر را میتوانیم در مورد گرماژ لایی پرشین برای شما بیان کنیم:

  • گرماژ ۶۰ تا ۷۵: از گرماژ ۶۰ تا ۷۵ لایی پرشین برای پارچه های با ضخامت کم باید استفاده نمود. پارچه هایی مانند حریر و ابریشمی نمونه بسیار خوبی در این زمینه به شمار میروند.
  • گرماژ ۸۰ تا ۱۰۰: برای پارچه های معمولی و کمی ضخیم تر از پارچه های نازک مانند مخمل و پنبه مورد استفاده قرار میگیرد.
  • گرماژ ۱۲۰ تا ۱۴۰: ضخیم ترین نوع لایی های پرشین دارای گرماژ ۱۲۰ تا ۱۴۰ میباشند. برای انواع پالتو و پارچه های ضخیم مانند جین و چرمی بهترین گزینه استفاده از این نوع لایی های پرشین میباشد.راهنمای گرماژ لایی پرشین

نکته کلی درباره انتخاب گرماژ مناسب برای پارچه توجه به تناسب داشتن ضخامت لایی و پارچه میباشد. به این صورت که با افزایش گرماژ ضخامت لایی پرشین افزایش میابد. برای پارچه های نازک از گرماژ هایی پایین و برای پارچه های ضخیم از گرماژ های بالا باید استفاده شود.

پیشنهاد اوموژ: مقاله راهنمای خرید لایی حریر را مطالعه نمایید.

۲. راهنمای انتخاب رنگ لایی پرشین

لایی های پرشین معمولا در دو رنگ مشکی و سفید به فروش میرسند. اما تنوع رنگ لایی های پرشین تنها محدود به سفید و سیاه نبوده و سایر رنگ ها مانند سبز نیز امروزه در بازار به فروش میرسند، اما محبوب ترین رنگ بندی لایی پرشین همان دو رنگ مشکی و سفید میباشد.

انتخاب رنگ مناسب لایی پرشین در صورتی انجام میشود که برای پارچه های تیره از لایی مشکی و برای پارچه های روشن از لایی سفید استفاده شود. البته میتوانید از سایر رنگ های لایی پرشین نیز متناسب با رنگ پارچه خود استفاده نمایید.

در اوموژ بخوانید: راهنمای انتخاب لایی فرانسه!

۳. راهنمای انتخاب طول لایی پرشین

لایی های پرشین در متراژ های مختلفی نیز در بازار عرضه میشوند. متراژ لایی پرشین میتواند متغیر باشد. برای مثال متراژ ۴ متر یکی از رایج ترین متراژ های لایی پرشین محسوب میشود. البته لایی های پرشین در متراژ های بالاتر مانند ۹۰ متر نیز به فروش میرسند. توجه داشته باشید که متراژ لایی پرشین در واحد یارد نیز بیان میشود. هر یارد را میتوان حدود ۰.۹ متر دانست.

با افزایش متراژ لایی پرشین قیمت طبیعتا پایین تر خواهد بود، یعنی خرید لایی پرشین در متراژ های بالاتر به صرفه تر میباشد. در صورتی که قرار است از لایی پرشین در مقدار زیادی استفاده نمایید میتوانید به صورت عمده و در متراژ بالا اقدام به خرید این لایی پرکاربرد و محبوب نمایید.

راهنمای انتخاب طول و رنگ لایی پرشین

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به بررسی راهنمای خرید لایی پرشین پرداختیم. اوموژ ارائه دهنده لایی پرشین با قیمت های مناسب و مقرون به صرفه میباشد. در صورت نیاز به خرید لایی پرشین میتوانید از فهرست سایت به دسته بندی لایی پرشین مراجعه نموده و با مشاهده لیست محصولات خرید خود را انجام دهید. در قسمت انتهایی این نوشته نیز بسیار خوشحال خواهیم شد که نظرات خود را درباره کم و کاستی های این مطلب با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری