راهنمای خرید لایی مویی

راهنمای خرید لایی مویی

خرید درست یک هنر و مهارت بسیار خوب به شمار میرود. توانایی صرف هزینه به بهترین شکل در صورتی حاصل میشود که بتوان متناسب با نیاز خود بهترین کالا را انتخاب نمود. در مورد لوازم خیاطی مانند لایی های چسب قضیه کمی تخصصی تر میشود. لایی های چسب یکی از دسته های پراستفاده در خیاطی هستند که لایی مویی از پرکاربرد ترین آنها به شمار میرود. در این مقاله هدف ما ارائه راهنمای خرید لایی مویی به صورت کوتاه و مختصر میباشد.

قبل از پرداختن به موضوع اصلی یعنی راهنمای خرید، بهتر است توضیح مختصری را درباره لایی مویی خدمت شما بیان نماییم. لایی هایی مویی از جنس پشم تولید شده و در خیاطی مانند سایر لایی ها برای افزایش مقاومت و ایستایی لباس مورد استفاده قرار میگیرند.

لایی های مویی در دو نوع چسب دار و بدون چسب در بازار موجود میباشند. نوع چسب دار لایی مویی با استفاده از حرارت و نوع بدون چسب به وسیله دوخت به لباس و پارچه اضافه میشود. لایی سوزنی نام دیگر لایی مویی به شمار میرود. برای اطلاعات بیشتر درباره لایی سوزنی یا مویی میتوانید نوشته لایی مویی چیست را در اوموژ مطالعه نمایید.

راهنمای خرید و انتخاب لایی مویی

در مورد انتخاب لایی مویی چند نکته مهم وجود دارد که باید به آنها توجه نمایید. گرماژ لایی مویی و نوع را میتوانیم به عنوان نکات مهمی که در هنگام خرید لایی مویی باید بدانید معرفی نماییم.

  • گرماژ لایی مویی: گرماژ واحدی است که در مورد پارچه ها و لایی های چسب به کار میرود و نشان دهنده میزان جرم در واحد مساحت میباشد. به صورت دقیق گرماژ بیان گر میزان گرم در واحد یک متر مربع از پارچه یا لایی محسوب میشود. در مورد لایی هایی مویی نیز گرماژ همان مفهوم مورد استفاده درمورد پارچه ها را در برمیگیرد. باید بدانید که با افزایش گرماژ، ضخامت لایی مویی نیز بیشتر خواهد شد. نکته کلی در هنگام انتخاب گرماژ مناسب لایی مویی این است که برای پارچه های ضخیم از گرماژ های بالا مانند ۱۲۰ و برای پارچه های نازک از گرماژ های پایین تر مانند ۷۵ باید استفاده نمایید. گرماژ در مورد سایر لایی ها مانند لایی فرانسه نیز وجود دارد که میتوانید در مقاله راهنمای خرید لایی فرانسه این مورد را بررسی نمایید.
  • نوع لایی مویی: لایی مویی در دو نوع چسب دار و بدون چسب در بازار عرضه میشود. متناسب با نیاز خیاط ها از هر دو نوع لایی مویی برای محصول خود استفاده میکنند. لایی هایی مویی با حاشیه نارنجی یا ساده به فروش میرسند که مدل ساده از ضخامت و آهار نسبتا کمتری نسبت به لب نارنجی برخوردار میباشد.
  • آبرفت لایی مویی: لایی هایی مویی همچنین دارای کمی آبرفت نیز میباشند. آبرفت لایی با توجه به کیفیت متفاوت میباشد. لایی مویی هایی که دارای کیفیت بالاتری هستند آبرفت بسیار کمتری را نسبت به سایر مدل هایی لایی مویی دارا میباشند. در هنگام خرید لایی مویی باید به کیفیت و برند لایی نیز توجه نمایید.
  • محل خرید لایی مویی: محل خرید نیز میتواند در کیفیت لایی مویی تاثیر گذار باشد. سعی کنید لایی مویی مورد نیاز خود را از فروشگاه معتبر و به نام تهیه کنید. فروشگاه های معتبر و معروف محصولات باکیفیت تری را ارائه مینمایند.

نمونه ای از لایی مویی

در این مقاله از فروشگاه لوازم خیاطی اوموژ به بررسی راهنمای خرید لایی مویی پرداختیم. اوموژ ارائه دهنده انواع لوازم خیاطی مانند لایی مویی نیز میباشد. در صورت علاقه میتوانید با مراجعه به صفحه خرید لایی مویی در اوموژ از محصولات موجود در سایت دیدن نموده و در صورت نیاز اقدام به خرید نمایید. خرید از اوموژ یک تجربه ماندگار و لذت بخش برای شما خواهد بود.

همچنین از طریق فرم زیر میتوانید نظرات خود را در باره این نوشته با ما به اشتراک بگذارید. در صورتی که نکات بیشتری را درباره انتخاب لایی مویی میدانید میتوانید از طریق فرم قرار داده شده در قسمت انتهایی این نوشته برای ما ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری