راهنمای خرید لایی فرانسه

راهنمای خرید لایی فرانسه

خرید درست یک هنر محسوب میشود! اصولا پیدا نمودن بهترین و مناسب ترین گزینه برای خرید یکی از مهارت های مهم و اساسی برای هر فردی به شمار میرود. در زمینه خیاطی مسئله کمی تخصصی تر میشود، چرا که یاقتن اطلاعات کافی درباره یک کالا در زمینه لوازم خیاطی امری بسیار دشوار میباشد. لایی چسب از دسته بندی های مهم لوازم خیاطی به شمار میرود که در انواع مختلفی در بازار موجود میباشد. اصولا لایی های چسب را میتوانیم در چهار دسته بندی مهم حریر، پرشین، مویی و فرانسه دسته بندی نماییم.

لایی فرانسه از معروف ترین و پرکاربرد ترین انواع لایی های چسب در خیاطی به شمار میرود. در زمینه انتخاب بهترین نوع لایی فرانسه تعدادی نکات را باید مدنظر داشته باشید. به همین دلیل در تیم اوموژ تصمیم گرفتیم در این مقاله تحت عنوان راهنمای خرید لایی فرانسه مهم ترین اطلاعات در زمینه خرید و انتخاب بهترین نوع لایی چسب فرانسه را برای شما گرد آوری نماییم، پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد اوموژ: راهنمای خرید لایی مویی را بخوانید!

راهنمای خرید بهترین لایی فرانسه

لایی فرانسه یکی از انواع معروف لایی چسب در خیاطی میباشد که برای قوام بخشیدن به لباس استفاده میشود. لایی های فرانسه در دو نوع لایی فرانسه آهار دار و لایی لطیف یا همان لایی کاغذی فرانسه در بازار موجود هستند. لایی فرانسه نسبت به لایی های پرشین و حریر ایستایی و مقاومت کمتری دارد، به همین دلیل از لایی چسب فرانسه در تمامی لباس استفاده نشده و تنها در بخش هایی از لباس مورد استفاده قرار میگیرد.

لایی فرانسه دارای اطلاعات ریز و درشتی است که در صورت علاقه میتوانید در مقاله لایی فرانسه چیست در اوموژ تمامی نکات را مطالعه نمایید. مهم ترین نکات در هنگام خرید لایی فرانسه توجه به گرماژ و کیفیت لایی چسب فرانسه میباشد که در ادامه به صورت کامل به بررسی خواهیم پرداخت.

گرماژ، یک واحد مهم در لایی فرانسه!

گرماژ یک واحد مهم در پارچه و لایی به شمار میرود. مفهوم گرماژ ساده است، گرماژ لایی یا پارچه نشان دهنده میزان جرم در واحد یک متر مربع از مساحت میباشد. یعنی هنگامی که از عبارت لایی فرانسه گرماژ ۶۵ استفاده میشود منظور این است که یک متر مربع از لایی دارای جرمی به مقدار ۶۵ گرم میباشد.

با توجه به مفهوم تعریف شده از گرماژ میتوانیم به راحتی دریابیم که با افزایش عدد گرماژ، جرم و وزن، و در نتیجه ضخامت لایی نیز بیشتر خواهد شد. مفهوم گرماژ علاوه بر لایی های فرانسه در مورد لایی هایی مانند لایی پرشین و لایی حریر نیز به کار میرود، برای مثال میتوانید در راهنمای خرید لایی پرشین این مورد را بررسی نمایید.

راهنمای انتخاب گرماژ لایی فرانسه

برای انتخاب مناسب ترین گرماژ لایی فرانسه تنها یک راه در پیش دارید که توجه به ضخامت پارچه و نوع محصول میباشد. یعنی باید گرماژ متناسب با ضخامت پارچه انتخاب شود، به این صورت که برای کارهای ضخیم از گرماژ های بالا و برای کارهای نازک از گرماژ های پایین لایی فرانسه باید استفاده شود.

رایج ترین گرماژ های لایی چسب فرانسه گرماژ های ۳۵، ۶۵ و… میباشند. معمولا از گرماژ های پایین تر برای لباس های زنانه مانند مانتو و لباس های مجلسی و از گرماژ های بالاتر برای لباس های مردانه مانند کت و پالتو استفاده میشود.

راهنمای انتخاب لایی فرانسه

در صورت علاقه میتوانید راهنمای خرید لایی حریر را نیز در اوموژ بخوانید.

تشخیص کیفیت لایی فرانسه

امروزه لایی های فرانسه در بسته بندی و برند های مختلف به بازار عرضه میشوند. معمولا اغلب لایی های فرانسه مورد فروش از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اما نکاتی را در ادامه ذکر خواهیم نمود تا بتوانید بهترین کیفیت لایی فرانسه را خریداری نمایید:

  • فروشنده لایی: سعی کنید لایی فرانسه را از فروشگاه های معتبر و معروف خریداری نمایید. فروشگاه هایی که برند معروفی دارند معمولا کالاهای با کیفیتی را ارائه میدهند، چرا که فروش کالای کم کیفیت باعث آسیب به برند آنها خواهد شد.
  • توجه به بسته بندی: در هنگام خرید از سلامت بسته بندی لایی فرانسه اطمینان حاصل نمایید. همچنین لایی باید به صورت شفاف بوده و گرد و خاک نگرفته باشد.

در قمست های فوق اشاره نمودیم که لایی های فرانسه در دو نوع آهار دار و لطیف (لایی کاغذی فرانسه) دسته بندی میشوند. لایی فرانسه آهار دار ضخامت بیشتری نسبت به نوع دیگر دارا میباشد که همین تفاوت ضخامت مهم ترین وجه تمایز لایی فرانسه آهار دار و لطیف به حساب می آید.

در این مقاله از اوموژ به بررسی راهنمای خرید لایی فرانسه پرداختیم. اوموژ ارائه دهنده انواع لوازم خرازی و خیاطی است. برای خرید لایی فرانسه میتوانید خرید خود را از فروشگاه اینترنتی اوموژ به همراه مزایایی همچون ارسال سریع و قیمت های مقرون به صرفه انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری