راهنمای خرید بهترین قیچی خیاطی

راهنمای خرید بهترین قیچی خیاطی

هنر خیاطی با لیست گسترده ای از وسایل و ابزارآلات سر و کار دارد. برش یکی از فرآیند های مهم در هنر خیاطی است که معمولا به وسیله قیچی انجام میشود. قیچی خیاطی اصلی ترین وسیله برای برش در هنر خیاطی محسوب میشود. انتخاب قیچی مناسب و بهترین کیفیت قیچی موردی مهم قبل از اقدام به خرید این وسیله به شمار میرود.

در هنر خیاطی انواع مختلفی از قیچی استفاده میشود، برخی از معروف ترین مدل های قیچی مواردی همچون دالبر، سرنخ زن و قیچی معمولی خیاطی میباشند. قبل از اقدام به خرید قیچی خیاطی مهم ترین مورد دانستن مواردی همچون کیفیت تیغه های قیچی، بهترین مارک و مدل میباشد. در این مقاله هدف ما بررسی و ارائه راهنمای خرید بهترین قیچی خیاطی میباشد تا بتوانید بهترین گزینه در دسترس را انتخاب نمایید.

راهنمای خرید قیچی خیاطی

امروزه در بازار انواع مختلفی از قیچی با مارک و شکل های مختلف در دسترس میباشد. قیچی های موجود هرکدام از کیفیت خوبی برخوردار بوده و توانایی رفع نیاز خیاط را خواهند داشت. اما برخی موارد باعث تفاوت قیچی ها از یکدیگر میشوند. قیچی مورد انتخاب باید عمر نسبتا طولانی مدتی داشته و در هنگام استفاده احساس خستگی را به خیاط منتقل ننماید.

مهم ترین مواردی که تعیین کننده بهترین قیچی خیاطی میباشد مواردی همچون برند سازنده و کیفیت اجزای سازنده قیچی میباشد. مواردی که در هنگام خرید و انتخاب قیچی خیاطی باید مورد توجه قرار گیرند را به ترتیب بررسی مینماییم.

بهترین قیچی برای خیاطی کدام است؟

کیفیت در قیچی توسط مواردی همچون جنس تیغه، وزن قیچی، جنس دسته های قیچی، نوع اتصال تیغه ها و سایز قیچی تعیین میشود. بررسی هریک از موارد نام برده شده در هنگام تهیه نمودن قیچی بسیار مهم بوده و تعیین کننده میزان کیفیت قیچی میباشد.

  • جنس تیغه های قیچی: مهم ترین مورد در خرید قیچی خیاطی توجه به جنس تیغه های قیچی میباشد. تیغه فولادی و استیل در تعیین بهترین نوع قیچی خیاطی بسیار مهم میباشد. تیغه های قیچی از نوع فولادی و استیلی قابلیت تیزکردن را نیز دارا میباشند.
  • ضد زنگ بودن تیغه های قیچی: ضد زنگ بودن تیغه های قیچی نیز در تعیین کیفیت قیچی تاثیر گذار میباشد. قیچی خیاطی در گذر زمان در معرض رطوبت قرار گرفته و در صورت ضد زنگ نبودن دچار کاهش کیفیت خواهد شد.
  • تیز بودن تیغه های قیچی: در هنگام خرید به تیز بودن تیغه ها نیز توجه داشته باشید. در صورت امکان میتوانید مقداری پارچه را به همراه خود داشته باشید تا برای آزمایش میزان تیز بودن تیغه ها مورد استفاده قرار دهید. البته بررسی این مورد در خرید به صورت اینترنتی قابل بررسی نمیباشد.
  • نوع اتصال تیغه های قیچی: در هنگام خرید حتما به نحوه اتصال تیغه ها توجه داشته باشید. اتصال تیغه ها توسط پیچ بهترین مورد به شمار میرود. قیچی هایی که به صورت پرچ شده ساخته شده اند در گذر زمان شل شده و کیفیت خود را از دست میدهند. اما قیچی هایی که تیغه های آن ها توسط پیچ به هم متصل شده در هنگام شل شدن به راحتی قابلیت تنظیم را دارا خواهد بود.
  • جنس و شکل دسته قیچی: دسته های قیچی در تعیین کیفیت قیچی خیاطی بسیار مهم میباشد. داشتن دسته های نرم و ارگونومیک باعث عدم خستگی و آسیب به دست در طول استفاده خواهد شد. دسته های سفت در قیچی ها به راحتی به مفاصل دست آسیب خواهد رساند.

بهترین مدل و کیفیت قیچی خیاطی

موارد نام برده شده در قسمت فوق تعیین کننده کیفیت قیچی میباشند. موارد دیگری همچون سایز و شکل قیچی نیز در هنگام خرید باید در نظر گرفته شوند که در ادامه بررسی خواهیم نمود.

در اوموژ میتوانید راهنمای خرید قیچی دالبر را مطالعه نمایید.

راهنمای انتخاب بهترین مدل قیچی خیاطی

به صورت کلی میتوانیم با توجه به شکل تیغه و کارایی قیچی دو نوع قیچی خیاطی شامل قیچی پارچه های بلند و ضخیم و قیچی برش تیز را تعریف نماییم.

  • قیچی خیاطی مناسب برش پارچه های ضخیم: این مدل از قیچی های خیاطی مناسب برش موارد ضخیم بوده و معمولا از سایز بزرگتری نیز برخوردار میباشند. قیچی هایی که مناسب پارچه های ضخیم هستند علاوه بر سایز بزرگ معمولا نوک غیر تیز و خمیده دارند.
  • قیچی خیاطی نوک نیز: برخی از قیچی های خیاطی نیز نوک تیزی داشته و برای برش های سریع مورد استفاده قرار میگیرند. برای مثال برای برش پارچه های ظریف و نخ ها استفاده از این مدل قیچی بهترین مورد به شمار میرود.

توجه داشته باشید که از قیچی خیاطی بهتر است تنها برای برش پارچه استفاده شود. در خیاطی مدل های مختلفی از قیچی موجود هستند که هریک برای نوع خاصی از برش اختصاص یافته شده اند. در صورت علاقه پیشنهاد میکنیم مقاله انواع قیچی خیاطی را برای آشنایی با مدل های مختلف قیچی مطالعه نمایید.

انتخاب سایز قیچی خیاطی

قیچی های خیاطی براساس طول قیچی سایز بندی میشوند. سایز قیچی در واحد اینچ بیان شده و نشان دهنده طول ابتدا تا انتهای قیچی میباشد. معمولا پیشنهاد میشود در صورت امکان دو مدل قیچی کوچک و بزرگ را خریداری نمایید. قیچی بزرگ برای برش پارچه های ضخیم و کارهای بزرگ و قیچی کوچک برای برش سریع مورد استفاده قرار میگیرد.

قیچی های خیاطی معمولی اکثرا سایزی بین ۷ تا ۱۰ اینچ را دارا میباشند. این مورد را نیز میتوانید در هنگام انتخاب قیچی خیاطی در نظر داشته باشید، در صورتی که میخواهید به جای دو قیچی تنها یک قیچی خریداری نمایید بهتر است سایز قیچی انتخابی بین ۷ تا ۱۰ اینچ باشد. سایز و شماره قیچی خیاطی معمولا بر روی بسته بندی ذکر میشود، در صورت درج نشدن این مورد میتوانید با استفاده از خط کش سایز قیچی را به صورت کامل از ابتدا تا انتها را اندازه گیری نمایید.

بهترین مارک و سایز قیچی خیاطی

بهترین مارک قیچی خیاطی

مارک و برندهای مختلفی از قیچی ها در بازار موجود میباشند. بهترین برند قیچی خیاطی را میتوانیم مارک های ریلکس، پفاف، گلد، دیاموند، سینگر، دابل فیش، وای دی ال و گلد در نظر بگیریم. البته اینگونه نیست که برندهای دیگر کیفیت پایینی داشته باشند، اما محصولات تولید شرکت های نام برده شده معمولا از کیفیت بالاتری برخوردار میباشند.

کیفیت قیچی تا حدودی وابسته به مارک قیچی خیاطی میباشد، اما مهم ترین موارد در تعیین بهترین قیچی خیاطی مواردی مانند جنس تیغه و دسته میباشد. مواردی که در قسمت های بالاتر اشاره نمودیم مهم تر از برند قیچی خیاطی بوده و در تعین کیفیت قیچی تاثیر بسیار زیادی را دارا میباشند.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به بررسی راهنمای خرید بهترین قیچی خیاطی پرداختیم. انتخاب مدل دقیق قیچی بیشتر بستگی به سلیقه شما خواهد داشت، در هنگام انتخاب قیچی کافی است به کیفیت قیچی دقت نموده تا بتوانید بهترین انتخاب را به انجام برسانید. برای خرید قیچی خیاطی میتوانید از فروشگاه اوموژ نیز استفاده نمایید. در قسمت انتهایی این مقاله میتوانید نظرات خود را در باره کم و کاستی های این مقاله با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری