لایی تایوان چیست؟

لایی تایوان چیست

استفاده از لایی های مختلف در خیاطی امری عادی و مهم به شمار میرود. با استفاده از لایی های مختلف میتوان دوخت یک لباس را تکمیل کرده و آماده استفاده ساخت. در هنر خیاطی لایی های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند که احتمالا نام چند مورد از آنها را شنیده اید؛ برای مثال لایی پرشین، لایی حریر، لایی فرانسه و لایی مویی نمونه ای از معروف ترین لایی های مورد استفاده در خیاطی محسوب میشوند.

یکی دیگر از لایی های مهم اما نسبتا کم کاربرد در خیاطی، لایی تایوان نام دارد. اما لایی تایوان چیست و چه کاربردی دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

لایی چسب تایوان چیست؟

لایی تایوان نوعی لایی چسب کاغذی است که ضخامت نسبتا زیادی داشته و خشک میباشد. لایی تایوان در مواردی همچون پیراهن مردانه، ترمه دوزی، گلدوزی، شلوار های زنانه، لباس های کردی، کمر شلوار، داخل کلاه و سایر موارد میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از لایی تایوان تنها محدود به مواردی مانند پیراهن مردانه و کمر شلوار نبوده و با توجه به نوع پارچه و لباس میتوان در موارد مختلف از لایی چسب تایوان استفاده نمود.

ویژگی های لایی تایوان چیست؟

لایی تایوان دارای ویژگی های منحصر به فردی از قبیل ضخامت نسبتا بالا و خشک بودن میباشد. باید گفت که لایی تایوان نوعی لایی کاغذی است که ویژگی های عمومی لایی کاغذی مانند داشتن یک سطح چسب دار را دارا بوده و برای مواردی همچون قوام بخشیدن لباس مورد استفاده قرار میگیرد.

در واقع اصلی ترین ویژگی لایی تایوان داشتن ضخامت مناسب و نسبتا بالا میباشد که این مورد را میتوان در گرماژ های بالای انواع لایی پرشین و لایی مویی مشاهده نمود. همچنین خشک بودن لایی تایوان نیز ویژگی دیگری است که در هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد.

در قسمت فوق به لایی کاغذی اشاره گردید که میتوانید مقاله اختصاصی درباره لایی کاغذی با لمس عبارت لایی کاغذی چیست در سایت اوموژ مطالعه نمایید.

نحوه استفاده از لایی تایوان (چسباندن لایی تایوان)

قبل از پرداختن به بحث نحوه استفاده از لایی تایوان باری دیگر تاکید میکنیم که لایی تایوان نوعی لایی چسب دار است و تنها یک وجه لایی دارای چسب میباشد. برای چسباندن لایی تایوان مانند سایر لایی های چسب دار بهترین روش استفاده از حرارت میباشد. بهترین وسیله نیز برای اعمال حرارت، اتو میباشد.

لایی کاغذی تایوان

برای چسباندن لایی تایوان ابتدا قسمت چسب دار لایی تایوان را روی پارچه پهن کرده، سپس اتو را با حرارت مناسب روی لایی قرار دهید. پس از چند ثانیه اتو را از محل برداشته و روی قسمت دیگر قرار دهید. توجه داشته باشید که نباید اتو را روی لایی بکشید، بلکه اتو را روی لایی قرار داده و سپس بردارید. حرکت دادن اتو روی لایی باعث جمع شدن لایی خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که سطح چسب دار لایی در تماس با پارچه بوده و سطح بدون چسب رو به بیرون باشد.

پیشنهاد: مقاله انواع لایی خیاطی را در اوموژ بخوانید.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لوازم خیاطی و خرازی اوموژ به صورت مختصر و کوتاه به بررسی اینکه لایی تایوان چیست پرداختیم. همچنین مواردی همچون ویژگی های لایی تایوان، ارتباط این لایی با لایی کاغذی و نحوه استفاده و چسباندن لایی تایوان را نیز برای شما بیان نمودیم.

اوموژ یک فروشگاه لوازم خیاطی و خرازی است که میتوانید انواع لوازم مورد نیاز خود را از این فروشگاه در کوتاه ترین زمان خرید کرده و در آدرس مورد نظر خود دریافت نمایید. همچنین در پایان این مقاله از شما خواهشمندیم نظرات خود را درباره این نوشته با ما و سایر خوانندگان از طریق فرم قرار داده شده در انتهای این نوشته با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری