گلدوزی برزیلی چیست؟

گلدوزی برزیلی چیست

گلدوزی یکی از زیباترین هنرهای دستی به شمار میرود. سادگی نسبی گلدوزی باعث شده که به یک هنر محبوب و فراگیر در سراسر جهان تبدیل شود. آثار گلدوزی شده بسیار زیبا بوده و محبوبیت بسیار زیادی را دار میباشند. گلدوزی نیز مانند هر هنر دیگری انواع و اقسام مختلفی دارد. نوع دوخت یکی از مهم ترین عواملی است که باعث ایجاد انواع مختلفی از گلدوزی شده است. یکی از زیابترین انواع هنر گلدوزی، گلدوزی برزیلی نام دارد. آیا میدانید که گلدوزی برزیلی چیست؟

هنر گلدوزی برزیلی چیست؟

گلدوزی برزیلی نوعی از هنر گلدوزی است که در آن طرح های ایجاد شده به صورت برجسته میباشند. در گلدوزی برزیلی از نخ های نسبتا ضخیم و درشت مانند نخ های ابریشمی شماره ۶ و ۹ یا ریون استفاده میشود. تاریخچه هنر دستی گلدوزی برزیلی به حدود قرن ۱۸۰۰ میلادی باز میگردد. نام دیگر گلدوزی برزیلی، گلدوزی برجسته میباشد.

در گلدوزی برزیلی از ابزار های معمول مورد استفاده در گلدوزی مانند نخ، سوزن، پارچه، کارگاه و سایر لوازم استفاده میشود. داشتن خلاقیت بالا در هنر گلدوزی برزیلی یکی از مهم ترین عوامل در میزان موفقیت شما محسوب میشود. استفاده از این هنر دستی محدودیت خاصی نداشته و میتوانید زیبا ترین طرح های مورد نظر خود را با استفاده از نخ و سوزن روی پارچه پیاده نمایید.

کاربرد گلدوزی برزیلی چیست؟

کاربرد گلدوزی برزیلی و به صورت کلی انواع گلدوزی ایجاد آثار هنری زیبا به منظور تزئین لباس و موارد مشابه میباشد. گلدوزی نوعی هنر است و کاربرد هنر خلق زیبایی است. بنابراین کاربرد گلدوزی را میتوان خلق زیبایی دانست. آثار خلق شده در گلدوزی برزیلی را میتوان یکی از زیباترین و محبوب ترین آثار برای تزئین کیف، لباس و سایر لوازم دانست.

اینگونه نیست که استفاده از گلدوزی فقط برای منظور خاصی باشد. از گلدوزی برزیلی برای انواع موارد دلخواه میتوان استفاده نمود. طرح و دوخت گل یکی از زیباترین اثر های گلدوزی برزیلی به حساب میرود. لوازم مورد استفاده از گلدوزی برزیلی مشابه گلدوزی معمولی است، برای مثال کارگاه گلدوزی یکی از لوازم مشترک در هردو هنر به حساب می آید. کارگاه گلدوزی چیست را میتوانید در اوموژ مطالعه نمایید.

تفاوت گلدوزی معمولی و گلدوزی برزیلی چیست؟

اصلی ترین تفاوت گلدوزی برزیلی با گلدوزی معمولی، نوع دوخت و نخ های مورد استفاده در این هنر دستی میباشد. در گلدوزی برزیلی برخلاف گلدوزی معمولی، از نخ ابریشمی مصنوعی استفاده میشود؛ این در حالی است که در هنر گلدوزی معمولی محبوب ترین نخ ها از جنس پشم یا پنبه هستند. همچنین در گلدوزی برزیلی برخلاف گلدوزی معمولی نوع دوخت به صورت تاب Z میباشد.

از لحاظ شکل ظاهری طرح دوخته شده در گلدوزی برزیلی برجسته میباشد. همین ویژگی ظاهری جذاب و متفاوت گلدوزی برزیلی نسب به گلدوزی معمولی یکی از مهم ترین عوامل محبوبیت این هنر دستی در نزد مردم میباشد.

تاریخچه گلدوزی برزیلی

تاریخچه هنر گلدوزی برزیلی به حدود اواسط قرن ۱۸۰۰ بازمیگردد. ظهور گلدوزی برزیلی را میتوان همزمان و مرتبط با تولید نخ های ریون یا همان ابریشم مصنوعی دانست. ابریشم مصنوعی یا همان ریون اصلی ترین نخ مورد استفاده در گلدوزی برزیلی است که در سال ۱۸۴۶ میلادی تولید گردید. استفاده از ابریشم مصنوعی برای تولید آثار گلدوزی شده به صورت برجسته به مرور زمان به یک هنر بسیار محبوب تبدیل گردید.

توجه داشته باشید که تاریخچه هنر گلدوزی معمولی بسیار قدیمی تر از گلدوزی برزیلی است. قدمت هنر گلدوزی به حدود ۳۰,۰۰۰ پیش از میلاد مسیح و به کشور چین مربوط میشود، درحالی که گلدوزی برزیلی قدمتی بسیار کمتر از گلدوزی معمولی داشته و به نوعی هنر نوظهور محسوب میشود.

دلیل نام گذاری گلدوزی برزیلی چیست؟

نام گذاری گلدوزی برزیلی را میتوان به دلیل پیدایش این هنر در کشور برزیل دانست. به دلیل اینکه گلدوزی برزیلی و استفاده از نخ های ابریشمی مصنوعی برای تولید آثار گلدوزی برجسته برای اولین بار در کشور برزیل به شدت محبوب گردید، این هنر تحت عنوان گلدوزی برزیلی در بین مردم دنیا معروف گردیده است.

اصلی ترین نخ مورد استفاده در گلدوزی برزیلی، نخ ابریشمی مصنوعی یا ریون است که استفاده از آن در کشور برزیل محبوب گردید. در اوموژ مقاله ای تحت عنوان نخ گلدوزی برزیلی چیست وجود دارد که در آن به معرفی نخ های مورد استفاده در این هنر دستی پرداخته ایم.

گلدوزی برزیلی گل آفتابگردان

در این مقاله از اوموژ به بررسی کامل گلدوزی برزیلی چیست و چه انواعی دارد پرداختیم و تاریخچه و دلیل نام گذاری ان را نیز بیان کردیم. در صورت نیاز به خرید لوازم خیاطی با بهترین قیمت میتوانید از اوموژ استفاده کرده و لوازم مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری