چگونه از قیچی دالبر استفاده کنیم؟

نحوه برش با قیچی دالبر

چگونه از قیچی دالبر استفاده کنیم؟ قیچی دالبر را به صورت مختصر میتوان یک قیچی دندانه دار و زیگزاگی شکل در خیاطی نامید که برای ایجاد برش های زیگزاگی شکل و جلوگیری از ریش ریش شدن پارچه مورد استفاده قرار میگیرد.

البته باید خدمت شما عرض نمود که قیچی دالبر یا زیگزاگ دارای ویژگی ها و انواع مختلف و همچین کاربردهای متنوعی در هنر خیاطی میباشد که شما میتوانید برای آشنایی کامل با آن و اطلاع از تمامی موارد مرتبط با این نوع قیچی به مقاله “قیچی دالبر چیست؟” مراجعه نمایید. چرا که این مقاله مختص به آموزش نحوه استفاده از قیچی دالبر و پاسخ به سوال چگونه از قیچی دالبر استفاده کنیم میباشد؛ بدین منظور میتوانید عنوان ذکر شده را لمس نموده و یا از طریق فهرست سایت به دسته بندی مقالات مراجعه نموده و آن را پیدا کنید.

چگونه از قیچی دالبر استفاده کنیم؟

چگونه از قیچی دالبر استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از قیچی دالبری را به صورت کلی میتوانیم در قالب چند نکته و مرحله به شکل زیر بیان نماییم، پیشنهاد میشود مراحل زیر را که آموزش کامل چگونه از قیچی دالبر استفاده کنیم میباشد به صورت کامل مطالعه نموده تا بهترین و زیباترین کار را در پایان ایجاد کرده باشید:

  1. پارچه و مواد مناسب را انتخاب کنید:

    قبل از شروع کار یکی از نکات بسیار مهم که باید به آن دقت نمایید، استفاده از قیچی دالبر تنها به منطور برش پارچه و چرم میباشد. به صورت کلی قیچی دالبر توانایی برش انواع و اقسام مواد مانند پارچه، چرم، کاغذ و سایر موارد را دارا میباشد اما اگر میخواهید از کند شدن قیچی خود جلوگیری کرده و همواره یک قیچی تیز در اختیار خود داشته باشید باید به این نکته توجه نمایید.

    علاوه بر نکته فوق اگر میخواهید زیبایی کار نهایی شما بیشتر باشد، از پارچه های یک رنگ و بدون طرح استفاده نمایید؛ چرا که تجربه ثابت نموده استفاده از پارچه های طرح دار مانند طرح های راه راه در این زمینه مناسب نبوده و پارچه های دارای رنگ ثابت و ساده زیبا تر به نظر خواهند رسید.

    پارچه و مواد مناسب را انتخاب کنید

  2. از تیز بودن قیچی دالبر اطمینان حاصل پیدا کنید:

    این نکته یکی از مهم ترین موارد قبل از شروع به کار میباشد، اگر قیچی دالبر شما دارای تیغه ها و دندانه های تیز نباشد برش شما مطابق با خواسته های شما نبوده و علاوه بر آسیب به پارچه، کار نهایی شما تمیز و مرتب نخواهد بود. یکی از نکات مهم در این زمینه تمیز بودن قیچی و گردروبی آن میباشد که این مورد یکی از موارد تاثیرگذار در میزان تیز بودن قیچی میباشد.

    از تیز بودن قیچی دالبر اطمینان حاصل پیدا کنید

  3. قیچی دالبر را روغن کاری نمایید:

    علاوه بر تیز بودن قیچی، قبل از شروع به کار به روان بودن آن نیز دقت نمایید چرا که عدم نرم بودن قیچی علاوه بر ایجاد خستگی در حین کار ممکن است باعث کاهش دقت و آسیب به زیبایی محصول نهایی شما نیز شود. بدین منظور میتوانید دهانه قیچی را باز کرده و با استفاده از روغن چرخ خیاطی دهانه و پیچ آن را روغن کاری نمایید.

    قیچی دالبر را روغن کاری نمایید

  4. قبل از برش پارچه را بدوزید:

    اولین گام قبل از استفاده از قیچی دالبر و برش پارچه با استفاده از آن، دوختن پارچه میباشد؛ برای این کار میتوانید از روش های دوخت مختلف و مدنظر خود استفاده کرده و به صورت دستی یا با استفاده از یک چرخ خیاطی این عمل را انجام دهید.

    قبل از برش پارچه را بدوزید

  5. برش را در نزدیکی محل دوخت انجام دهید:

    برش شما باید در نزدیکی محل دوخت باشد، چرا که اگر اقدام به ایجاد برش به دور از محل دوخت نمایید احتمالا پارچه شروع به ریش ریش شدن خواهد نمود. این عمل را باید به دقت و به مقدار مورد نیاز انجام دهید، چرا که اگر بیش از حد لازم اقدام به برش نمایید پارچه بریده شده را دیگر نمیتوان به حالت اول خود بازگرداند و باید از یک پارچه جدید استفاده نمایید.

    برش را در نزدیکی محل دوخت انجام دهید

  6. برش شما باید موازی و هم راستا با محل دوخت باشد:

    اگر میخواهید محصول نهایی شما تمیز و زیبا به نظر برسد، باید دقت زیادی به موازی و هم راستا بودن برش با دوخت نمایید، برای این عمل میتوانید از خط کش کمک بگیرید، بهترین نوع خط کش برای استفاده در این زمینه با توجه به خاصیت انعطاف پذیری و سختی مناسب آن خط کش فلزی میباشد. در انجام این مرحله از عجله کردن بپرهیزید، چرا که تمیز و زیبا به نظر آمدن کار یکی از موارد بسیار مهم در خیاطی و دوخت و دوز میباشد.

    برش شما باید موازی و هم راستا با محل دوخت باشد

  7. قبل از ایجاد برش روی یک پارچه تمرین کنید:

    اگر تا به حال از قیچی دالبر استفاده نکرده اید برای عادت به استفاده از آن میتوانید اقدام به ایجاد برش های تمرینی مختلف روی یک پارچه نمایید. سعی کنید انواع و اقسام برش ها با سرعت های مختلف را انجام دهید تا دستان شما به صورت کامل به استفاده از قیچی دالبر عادت پیدا کنند.

    قبل از ایجاد برش روی یک پارچه تمرین کنید

در قسمت بالا روش استفاده از قیچی زیگزاگ یا همان دالبر به صورت کامل خدمت شما ارائه گردید، پس از مطالعه این مقاله که به عنوان چگونه از قیچی دالبر استفاده کنیم اختصاص داده شده و قبل از شروع به کار با قیچی دالبر پیشنهاد میشود تمامی موارد بالا را به صورت دقیق و کامل مطالعه نموده و پس از دانستن روش صحیح استفاده از قیچی دالبر اقدام به استفاده از آن نمایید.

قیچی دالبر امروزه یکی از ابزار آلات بسیار مهم در خیاطی بوده که باعث شده این نوع قیچی به یکی از پرفروش ترین وسایل در این زمینه تبدیل شود، برای خرید قیچی دالبر میتوانید با لمس یا کلیک کردن همین عبارت به دسته بندی فوق در فروشگاه اینترنتی اوموژ دسترسی پیدا کرده و خرید خود را انجام دهید.

نظرات درباره “چگونه از قیچی دالبر استفاده کنیم؟

  1. فوزیه گفت:

    عاااالی.،

    1. اوموژ گفت:

      سپاس از نظر شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری