چسباندن لایی کاغذی

چسباندن لایی کاغذی

لایی ها از مهم ترین دسته بندی های لوازم در زمینه خیاطی به شمار میروند. لایی ها انواع مختلفی دارند که بهترین تقسیم بندی لایی ها، تقسیم کردن آنها به دو دسته لایی چسب دار و لایی بدون چسب میباشد. لایی کاغذی نوعی لایی چسب دار به شمار میرود. هریک از انواع لایی ها با توجه به ویژگی های خود نیازمند دانستن روش درست چسباندن خود میباشند. در این مقاله از اوموژ هدف ما بررسی روش چسباندن لایی کاغذی و روش کندن آن به صورت دقیق و کامل میباشد، با ما همراه باشید.

در صورتی که به صورت کامل با لایی کاغذی آشنا نیستید، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از مطالعه ادامه این مطلب ابتدا مقاله لایی کاغذی چیست در اوموژ را مطالعه نموده و سپس این مطلب را بخوانید.

طریقه چسباندن لایی کاغذی

لایی کاغذی نوعی لایی چسب دار است که برای چسباندن آن باید از حرارت اتو استفاده شود. قسمت چسب دار براق تر بوده و حالتی دون دون مانند دارد که باید روی پارچه پهن شود. پس از قرار دادن لایی کاغذی روی پارچه باید لایی را اتو بزنید. حرارت اتو باعث آب شدن چسب لایی و در نتیجه چسبیدن لایی کاغذی به پارچه خواهد شد. پهن کردن دقیق لایی روی پارچه و استفاده صحیح از اتو مهم ترین نکات در چسباندن لایی کاغذی میباشند. مرحله به مرحله روش چسباندن لایی کاغذی را بررسی خواهیم نمود:

  1. پیدا کردن قسمت چسب دار لایی: یک وجه لایی کاغذی نسبت به وجه دیگر براق تر بوده و حالتی دون دون و نقطه نقطه دارد. این قسمت براق و دون دون قسمت چسب دار لایی کاغذی میباشد.
  2. پهن کردن قسمت چسب دار لایی روی پارچه: پس از پیدا کردن قسمت چسب دار لایی، باید به صورت دقیق و صاف روی پارچه پهن شود. یعنی وجه بدون چسب لایی باید به سمت بیرون و به طرف ما قرار داشته باشد.
  3. اتو زدن لایی: در مرحله آخر باید لایی را اتو بزنید تا چسب لایی آب شده و به پارچه بچسبد. برای اتو زدن، اتو را روی محل قرار داده و پس از چند ثانیه آن را بردارید.

نکات مهم چسباندن لایی کاغذی

  1. از بخار اتو استفاده نکنید: به هیچ عنوان از بخار اتو استفاده نکنید. استفاده از بخار اتو برای چسباندن لایی کاغذی باعث نچسبیدن لایی و درنتیجه کنده شدن آن خواهد شد.
  2. اتو را روی پارچه نکشید: در مرحله اتو زدن لایی نباید اتو را روی پارچه بکشید، بلکه باید اتو را روی لایی گذاشته و پس از چند ثانیه آن را بردارید. کشیدن و حرکت دادن اتو روی پارچه باعث حرکت لایی کاغذی و چروک شدن آن خواهد شد.
  3. استفاده از مقداری آب: برای چسبیدن بهتر لایی کاغذی میتوانید مقدار بسیار کمی از آب را بین اتو و پشت لایی بپاشید تا لایی بهتر بچسبد.
  4. استفاده از مقداری صابون: برای چسبیدن بهتر لایی به پارچه میتوان از مقداری صابون بیرنگ و سفید مانند صابون گلنار سفید استفاده نمود. قبل از قرار دادن لایی روی پارچه میتوانید پارچه سطح چسب دار لایی را کمی به صابون آغشته کرده و سپس آن را روی پارچه قرار دهید.
  5. لایی کاغذی را آب نکشید: برخی از لایی ها مانند لایی پرشین قبل از چسباندن باید آب کشیده شوند که انجام دادن این مورد درباره لایی کاغذی مورد نیاز نیست. لایی کاغذی نیاز به آب کشیدن ندارد، چرا که به مرور زمان آب نمیرود.

اتو زدن لایی کاغذی

آموزش کندن لایی کاغذی

برای کندن لایی کاغذی از روی پارچه از بخار اتو میتوان استفاده نمود. بخار اتو باعث نرم شدن چسب لایی کاغذی و در نتیجه جدا شدن لایی از پارچه خواهد شد. در مرحله چسباندن لایی کاغذی نباید از بخار استفاده نمود، چرا که بخار اتو باعث عدم چسبیدن لایی و جدا شدن لایی کاغذی از پارچه میشود.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به صورت کامل به بررسی روش چسباندن لایی کاغذی و همچنین روش کندن لایی کاغذی از روی پارچه پرداختیم. در صورت نیاز به خرید لوازم خیاطی با قیمت مناسب به صورت عمده و خرده میتوانید از اوموژ استفاده کرده و خرید خود را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری