چسباندن لایی حریر

آموزش چسبادن لایی حریر

در هنر خیاطی لوازم مختلفی توسط خیاط ها استفاده میشود که هرکدام کاربرد خاص خود را دارا میباشند. حرفه ای شدن در هنر خیاطی علاوه بر داشتن بهترین وسایل، نیازمند دانستن بهترین روش استفاده از آنها نیز میباشد و خیاطی که مهم ترین نکات استفاده از هرکدام از وسایل و ابزارآلات خیاطی را دانسته باشد طبیعتا موفق تر خواهد بود. یکی از دسته بندی های لوازم مورد استفاده در خیاطی لایی ها هستند که لایی حریر یکی از مهم ترین انواع آن میباشد که در این مقاله هدف ما ارائه بهترین آموزش چسباندن لایی حریر میباشد.

قبل از بررسی روش چسباندن لایی حریر به پارچه و لباس، بهتر است مرور کوتاهی بر لایی حریر داشته باشیم. لایی حریر یک نوع لایی چسب دار در خیاطی است که معمولا برای افزایش استحکام پارچه و قوام بخشیدن به لباس هایی همچون لباس های مجلسی و مانتو ها مورد استفاده قرار میگیرد. لایی حریر در سه نوع مختلف لایی حریر پرشین، لایی حریر معمولی و لایی حریر پیکاردی و در رنگ های متنوع و مختلف در بازار موجود میباشد که مشتریان میتوانند بسته به نیاز خود اقدام به خرید نوع دلخواه خود نمایند. برای آشنایی بیشتر با لایی حریر پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله لایی حریر چیست میباشد.

بهترین روش چسباندن لایی حریر به پارچه

روش چسباندن لایی حریر با توجه به اینکه لایی حریر نوعی لایی چسب دار میباشد، طبیعتا متفاوت از لایی های بدون چسب خواهد بود که ما در قسمت زیر به صورت مرحله به مرحله بهترین روش چسباندن لایی حریر به لباس و پارچه را خدمت شما بیان میکنیم؛ پیشنهاد ما به شما این است که پس از مطالعه موارد زیر، حتما نکات چسباندن لایی حریر به پارچه را که در ادامه همین مقاله ذکر شده است را نیز مطالعه نمایید.

  • سطح چسب دار لایی حریر را پیدا نمایید: اولین قدم در چسباندن لایی حریر روی پارچه، پیدا کردن قسمت براق و دون دون دار لایی حریر میباشد، چرا که این قسمت از لایی چسب دار بوده و باید قسمت چسب دار لایی را روی پارچه به منظور چسباندن لایی قرار دهید.
  • قسمت چسب دار لایی حریر را روی پارچه قرار دهید: پس از اینکه قسمت چسب دار لایی را پیدا نمودید، حال باید این قسمت را روی پارچه پهن نمایید. توجه داشته باشید که در صورت اشتباه کردن در این مرحله، یعنی اگر به جای قسمت چسب دار لایی حریر قسمت معمولی لایی حریر را روی پارچه قرار دهید، در مراحل بعدی که اتو کردن لایی باید انجام شود، چسب لایی به کف اتو چسبیده و کار خراب خواهد شد.
  • لایی حریر را به دقت و همراستا با پارچه پهن نمایید: حال لایی حریر را به دقت روی پارچه پهن نمایید و سطح آن را کاملا صاف نمایید، توجه داشته باشید که لایی باید به صورت دقیق و صاف روی پارچه پهن شود و جمع شدگی نداشته باشد.
  • سطح لایی حریر را اتو بزنید: آخرین مرحله در چسباندن لایی حریر، اتو زدن لایی میباشد. حال با استفاده از یک اتوبخار معمولی سطح لایی را اتو بزنید تا چسب لایی حریر آب شده و به خوبی روی پارچه بچسبد. توجه داشته باشید نباید اتو را روی لایی بکشید، باید اتو را بر روی یک قسمت از لایی قرار داده و پس از چند ثانیه روی قسمت دیگر لایی بگذارید و تا انتها همین روش را انجام دهید.

چسباندن لایی حریر به مانتو و تور و پارچه تفاوت خاصی با یکدیگر نداشته و به صورت 4 مرحله ذکر شده در قسمت فوق به راحتی قابل اجرا میباشد، حال پیشنهاد ما به شما این است که حتما موارد زیر که مهم ترین نکات چسباندن لایی حریر به پارچه میباشد را نیز مطالعه نمایید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن لایی حریر خود را روی پارچه بچسبانید.

مهم ترین نکات چسباندن لایی حریر

در صورت علاقه راهنمای خرید لایی حریر را در اوموژ مطالعه نمایید.

مهم ترین نکات چسباندن لایی حریر به پارچه

نحوه زدن لایی حریر به پارچه مراحلی بسیار ساده میباشند، اما بهترین روش چسباندن لایی حریر با دانستن نکاتی که در قسمت زیر ذکر شده اند میسر و تکمیل خواهد شد. 

  • برش پارچه پس از چسباندن لایی حریر: برای چسباندن بهتر لایی حریر به روی پارچه، بهتر است ابتدا لایی را روی پارچه چسبانده و سپس پارچه را برش بزنید. یعنی به جای اینکه ابتدا پارچه را برش بزنید و سپس لایی را روی آن بچسبانید، ابتدا لایی را روی پارچه بچسبانید و سپس پارچه را برش بزنید؛ چرا که برخی از پارچه ها ممکن است در اثر حرارت اتو جمع شده و یا بافت آنها از هم باز شود که این مورد میتواند کار شما را خراب نماید.
  • پیدا کردن قسمت طول و عرض لایی حریر: باید قسمت طول لایی حریر روی طول پارچه و قسمت عرض لایی حریر روی عرض پارچه پهن شود. برای پیدا کردن طول و عرض لایی حریر کافی است لایی را کمی با دست خود بکشید، قسمتی از لایی حریر که حالت کشسانی بیشتری دارد عرض لایی میباشد.
  • اتو را روی سطح لایی نکشید: در هنگام اتو زدن لایی نباید اتو را روی لایی بکشید، بلکه باید به صورت تکه تکه و جدا اتو را قدم به قدم روی سطح لایی به مدت چند ثانیه کوتاه قرار داده و سپس آن را بردارید. چرا که کشیدن اتو روی لایی باعث جمع شدن آن و خراب شدن لایی و کار شما میشود.
  • استفاده از صابون برای چسباندن بهتر لایی حریر: یکی از نکاتی که برخی از افراد در هنگام چسباندن لایی حریر انجام میدهند، آغشته کردن لایی و پارچه به صابون میباشد؛ به این صورت که قسمت چسب دار لایی و سطح پارچه را به صابون آغشته مینمایند که این مورد هم از طریق مالش دادن صابون و هم از طریق رنده کردن صابون قابل اجرا میباشد. این روش بیشتر در روش چسباندن لایی پرشین کاربردی میباشد، چرا که لایی پرشین قبل از چسبانده شدن آب زده میشود.

رعایت نکات فوق در طرز چسباندن لایی حریر به پارچه بسیار حائز اهمیت میباشد که توجه به آنها علاوه بر کاهش خطا، باعث چسبیدن بهتر لایی به پارچه خواهد شد.

اتو زدن لایی حریر

در این مقاله به صورت کامل به آموزش چسباندن لایی حریر، بهترین روش و مهم ترین نکات چسباندن لایی حریر پرداختیم. در صورت نیاز به خرید لایی حریر و به صورت کلی تر خرید وسایل خیاطی میتوانید از فروشگاه اینترنتی اوموژ استفاده کرده و خرید خود را نهایی کنید.

نظرات درباره “چسباندن لایی حریر

  1. مطهره گفت:

    سلام
    چطوری میشه لای حریر را از لباس جدا کرد ،چون لای حریر خودش ول کرده

  2. ناشناس گفت:

    سلام آیا میشه لایه را روی پارچه حریر هم گذاشت

    1. اسماعیل پور گفت:

      سلام، آره میشه

  3. ابراهیمی گفت:

    سلام می خواستم توضیح بدید که بر روی پارچه طوری مهره دوزی شده میشه از لایی پرشین استفاده کرد

  4. ناشناس گفت:

    ایا لایه حریر می‌توان به پارچه دیسکو چسباند

    1. اوموژ گفت:

      بستگی به جنس پارچه دارد

      1. ناهید گفت:

        سلام من لایه پرشین رونشستم وچسباندم چه کنم

  5. ناشناس گفت:

    کامل و جامع ممنون

    1. اوموژ گفت:

      سپاس فراوان از نظر شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری