وزنه الگو خیاطی چیست؟

وزنه الگو خیاطی چیست

وزنه الگو خیاطی چیست؟ الگو کشی در خیاطی یکی از مهارت های بسیار مهم میباشد که نیازمند ابزارآلات حرفه ای و مناسب برای انجام خود میباشد. مهم ترین لوازمی که در الگو کشی استفاده میشود معمولا لوازمی همچون کاغذ الگو، خط کش، صابون خیاطی لوازمی هستند که به مظنور رسم الگو استفاده میشوند، اما وسیله ای کاربردی در الگو کشی وجود دارد که برخی از افراد از آن استفاده میکنند که وزنه الگو خیاطی نام دارد. در این مقاله هدف ما بررسی اینکه چیستی وزنه الگو خیاطی میباشد.

دانستن اینکه وزنه خیاطی چیست، نیازمند این است که ابتدا کاربرد وزنه الگو در خیاطی را بدانیم و انواع آن را نیز بشناسیم. علاوه بر ارائه توضیحات مرتبط با چیستی وزنه خیاطی؛ در این مقاله به بررسی انواع وزنه خیاطی نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

وزنه الگو چیست؟

وزنه نگهدارنده الگو خیاطی، وسیله ای است معمولا با وزن 90، 120، 150، 300 یا 500 گرم که در خیاطی به منظور نگه داشتن کاغذ الگو مورد استفاده قرار میگیرد. به این صورت که وزنه الگو را روی الگو قرار میدهند تا کاغذ الگو به صورت ثابت و صحیح روی پارچه قرار گیرد. وزنه الگو خیاطی معمولا از جنس فلز یا چوب تولید میشود.

در واقع پاسخ به سوال وزنه خیاطی چیست بسیار ساده میباشد، به این صورت که همانطور که از نام این وسیله پیداست نوعی وزنه میباشد که برای قرار دادن روی وسیله ای تولید شده است. در خیاطی برای اینکه الگوی رسم شده به صورت صحیح و با نهایت دقت به روی پارچه منتقل شود، باید کاغذ الگو ثابت مانده و تکان نخورد که این مورد را میتوان با استفاده از وزنه نگهدارنده الگو در خیاطی به ثمر رساند. در صورت نیاز به دانستن انواع کاغذ الگو خیاطی میتوانید مقاله آن را در اوموژ مطالعه نمایید.

کاربرد وزنه الگو چیست؟

کاربرد وزنه نگهدارنده الگو در خیاطی، نگه داشتن کاغذ الگو به صورت ثابت و دقیق روی پارچه میباشدو به این صورت که معمولا یک یا چند وزنه خیاطی که معمولا وزنی بین 90 تا 500 گرم دارد را روی کاغذ الگو قرار میدهند تا به کمک وزن خود کاغذ الگو را ثابت نگه داشته و مانع از حرکت و تکان خوردن الگو شود.

برخی از افراد به جای استفاده از وزنه الگو، از سوزن هایی مانند سوزن ته گرد برای ثابت نگه داشتن الگو استفاده میکنند که این امر مورد پسند افراد حرفه ای نمیباشد. چرا که برای استفاده از سوزن برای ثابت نگه داشتن الگو علاوه بر سوراخ کردن کاغذ الگو باید پارچه را نیز با تعدادی سوزن سوراخ کردن که این مورد میتواند باعث کاهش بسیار کمی در زیبایی و کیفیت محصول شود.

وزنه خیاطی چیست

انواع وزنه در خیاطی 

وزنه های خیاطی را میتوان براساس وزن و جنس آنها از هم تفکیک نمود. به صورت ساده انواع وزنه در خیاطی از لحاظ تفاوت جنس، معمولا وزنه های فلزی، چوبی و سنگی هستند و از لحاظ تفاوت وزن میتوان وزنه های مختلفی را در بازار مشاهده نمود که معمولا وزنی بین 90 تا 500 گرم را دارا میباشند.

تفاوت وزن وزنه نگه دارنده الگو خیاطی را نمیتوان به صورت دقیق از هم دیگر تفکیک نمود، چرا که تنوع وزنه های الگو از لحاظ وزن آنها در بازار فراوان میباشد. یعنی وزن وزنه های خیاطی را به صورت دقیق نمیتوان تعیین نمود، چرا که در بازار وزنه های خیاطی با وزن های متفاوت موجود بوده و به فروش میرسند که مشتری ها بسته به نیاز خود میتوانند اقدام به خرید نوع دلخواه خود نمایند.

مثلا در صورت نیاز به وزنه های سنگین معمولا انتخاب افراد وزنه 500 گرمی میباشد، البته شاید بتوان وزنه خیاطی با وزن بیشتر از 500 گرم نیز در بازار مشاهده نمود؛ اما همانطور که بارها گفته شود، بازه استاندارد وزنه های خیاطی عددی بین 90 تا 500 گرم است.

به صورت کامل به بررسی اینکه وزنه الگو خیاطی چیست پرداختیم، در صورت نیاز به خرید لوازم خیاطی با تنوع زیاد و قیمت مناسب میتوانید از وبسایت اوموژ استفاده کرده و خرید خود را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری