نخ کابلی چیست؟

نخ کابلی چیست

نخ کابلی چیست؟ نخ های یکی از جامع ترین و وسیع ترین دسته بندی های موجود در زمینه خیاطی و نساجی محسوب میشوند که انواع مختلف با ویژگی های متنوع داشته و هرکدام کاربرد خاصی را داشته و به منظور خاصی مورد استفاده قرار داده میشوند. به صورت کلی نخ را میتوان به صورت رشته های باریک و بلند که به هم تنیده شده و در کنار هم قرار میگیرند تعریف نمود که نخ کابلی یکی از انواع آن میباشد. نخ ها در زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند، از دوخت و تولید لباس و پوشاک گرفته تا تولید فرش و هنرهای دستی جز کاربردهای نخ ها قرار میگیرند.

نخ کابلی یکی از انواع معروف نخ در نساجی است، به این صورت که رشته های زیادی از نخ در هم میپیچند و یک نخ ضخیم و حجیم را به وجود می آورند که نخ کابلی نام دارد. نخ کابلی میتواند از جنس کنف، پلاستیک، پشم، کتان و سایر موارد تولید شود که ویژگی مهم نخ کابلی چند لا بودن آن میباشد.

کاربرد نخ کابلی چیست؟

با توجه به ضخامت بالای نخ کابلی که ناشی از چند لا بودن این نوع نخ میباشد، از نخ کابلی برای مواردی همچون ساخت طناب و ریسمان، ساخت تور ماهی گیری، ساخت طناب کشتی و قایق، طناب برای اتصال بنر و سایر موارد اشاره نمود.

به طور کلی از نخ کابلی برای زمینه هایی که نیاز به نخ ضخیم و با حجم بالا میباشد میتوان استفاده نمود. کاربرد های نخ کابلی با توجه به رنگ، جنس و اندازه ضخامت آن میتواند متفاوت بوده و هر مشتری به منظور خاصی نخ کابلی را خریداری نمود و از آن استفاده نماید.

نخ های کابلی هم به صورت داخلی و به صورت خارجی تولید میشوند. یعنی نخ کابلی هم در کارخانه های موجود در داخل کشور و هم در کارخانه های خارج از کشور تولید شده و به مشتری های داخل ایران عرضه میشوند. مانند هر نخ دیگری برند نخ های کابلی نیز تنوع حداقلی را در بازار دارد و مشتریان میتوانند حق انتخاب زیادی را در زمینه انتخاب شرکت و کارخانه تولید کننده نخ کابلی در اختیار داشته باشند.

کاربرد نخ کابلی

انواع نخ کابلی

انواع نخ کابلی را میتوان براساس جنس و اندازه ضخامت آن از هم تفکیک نمود. نخ کابلی با جنس های متفاوت مانند پلاستیک، پشم، کتان، پنبه و سایر موارد تولید شده و در بازار موجود میباشد و مشتریان با توجه به نیاز های خود اقدام به خریداری نمودن یکی از انواع نخ کابلی به صورت دلخواه منیمایند.

یکی از ویژگی های بسیار خوب نخ کابلی تنوع زیاد آنها در بازار میباشد. نخ کابلی در انواع جنس ها و ضخامت های مختلف در بازار موجود است که حق انتخاب مشتری را بسیار وسیع میسازد. علاوه بر ویژگی های فوق، نخ کابلی از لحاظ تنوع رنگ نیز بسیار گسترده است که این مورد نیز باعث میشود مشتری بتواند تنوع و حق انتخاب زیادی داشته و نخ کابلی به یکی از محبوب ترین نخ ها در نساجی بدل شود.

ویژگی های کلی نخ های کابلی همانطور که اشاره شد مواردی همچون رنگ، برند تولید کننده، جنس و ضخامت نخ کابلی میباشد که در هنگام خرید باید به آنها توجه نمود. مشخصات کلی نخ های کابلی، یعنی همان مواردی که در اینجا به آنها اشاره گردید اکثرا روی محصول درج میشوند که مشتری باید در هنگام خرید به آنها دقت نموده و نخ کابلی مناسب خود را انتخاب و خریداری نماید.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به صورت مختصر و کوتاه به بررسی نخ کابلی، کاربرد و انواع نخ کابلی پرداختیم. در صورت نیاز به خرید لوازم خیاطی با قیمت و کیفیت مناسب درصورت دلخواه میتوانید از فروشگاه آنلاین اوموژ استفاده کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن وسایل خریداری شده خود را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری