نخ سرکیسه دوزی چیست؟

نخ سرکیسه دوزی چیست؟

نخ سرکیسه دوزی چیست؟ در بازار لوازم خیاطی و خرازی و مخصوصا در هنر خیاطی انواع و اقسام نخ ها را میتوان مشاهده نمود. به صورت کلی نخ ها را میتوان به دو دستبه بندی کلی تقسیم نمود، یعنی نخ های طبیعی و نخ های مصنوعی. هریک از این نخ های دارای ویژگی های خاص خود هستند که همین ویژگی ها آنها را برای انواع خاصی از دوخت مناسب میسازد.

ویژگی هایی از قبیل ضخامت، جنس و حتی رنگ. یکی از نخ های بسیار مهم در هنر خیاطی که در دسته بندی نخ های مصنوعی و طبیعی میتوان آن را قرار داد و کاربرد های بسیار فراوان و مهمی را دارا میباشد نخ سرکیسه دوزی یا به اختصار نخ سرکیسه نام دارد؛ اگر قصد دارید تا به صورت کامل با این نوع نخ آشنا شوید و انواع و اقسام اطلاعات درباره نخ سرکیسه دوزی را کسب نمایید در ادامه همین مطلب با ما همراه باشید.

نخ سرکیسه دوزی چیست؟

نخ سرکیسه دوزی همانطور که از نام آن پیداست برای دوختن سرکیسه به کار میرود. نخ های سرکیسه دوزی دارای دو نوع طبیعی و مصنوعی هستند و در وزن ها و ضخامت های مختلف تولید میشوند. معمولا وزن این نوع نخ بستگی به تعداد لایه های تشکیل دهنده آن دارد، به این صورت که نخ سرکیسه دوزی در تعداد لایه های مختلفی از انواع الیاف های مصنوعی و طبیعی مانند پلی استر یا پلی استر پنبه و غیره تشکیل میشود که طبیعتا هر چه تعداد این لایه ها بیشتر باشد وزن نخ نیز بیشتر خواهد بود.

در گذشته با توجه به عدم پیشرفت کافی ماشین آلات خیاطی و صنعتی نشدن خیاطی نخ سرکیسه را به صورت دستی و با استفاده از سوزن هایی که مناسب این نوع نخ هستند میدوختند اما با پیشرفت روز افرون انواع و اقسام ماشین آلات خیاطی و نیاز روز افزون بشر به دوختن سرکیسه ها ماشین های مخصوص مناسب سر کیسه دوزی ایجاد شدند که امروزه یکی از مهم ترین و بهترین وسایل برای دوخت سرکیسه محسوب میشوند.

در قسمت های بالاتر اشاره شد که به صورت کلی میتوان نخ ها را در دو دسته بندی از لحاظ جنس آنها قرار داد و آن هم تقسیم بندی نخ ها به دو دسته طبیعی و مصنوعی میباشد. به صورت کلی نخ سرکیسه در دسته نخ های مصنوعی قرار داده میشود اما برخی از نخ های سرکیسه تنها از جنس مواد مصنوعی نبوده و ترکیب و مخلوطی از الیاف های مصنوعی و الیاف های طبیعی میباشند.

پیشنهاد: در صورت علاقه راهنمای خرید نخ سرکیسه دوزی را در اوموژ بخوانید.

کاربرد نخ سرکیسه دوزی چیست؟

کاربرد نخ سرکیسه دوزی به صورت کلی در دوخت انواع و اقسام سرکیسه ها میباشد که میتواند انبار های کشاورزی، مصالح ساختمانی، صنایع پتروشیمی و… را شامل شود. برای مثال در انبار های کشاورزی برای دوخت سر کیسه های حاوی کود و غذای دام و طیور و در سایر انبار ها برای دوخت و بسته بندی کیسه های شامل مواد پودری و غیره استفاده میشود.

همچنین از این نوع نخ در شغل ساختمان سازی و یا در کار خانه های تولید سیمان برای دوخت سر کیسه های حاوی ماسه و شن و سیمان و گچ استفاده میشود. از زمان های قدیم نیز در شالی ها و مزارع برای دوخت کیسه های حاوی گندم و برنج و سایر مواد به صورت دستی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

نخ سرکیسه دوزی چیست؟

البته در پاسخ سوال کاربرد نخ سرکیسه دوزی چیست گفت که کاربرد نخ سرکیسه دوزی صرفا محدود به موارد بالا نمیباشد، با توجه به ضخامت و استحکام مناسب این نوع نخ در منازل میتوان به وضوح رویت کرد که از این نوع نخ برای سایر موارد نیز استفاده میشود، یکی از ویژگی های بسیار خوب این نخ عدم ایجاد گره خوردگی در آن میباشد که این نیز یکی از دلایلی است که آن را به یکی از نخ های محبوب در منازل و مشاغل مختلف بدل نموده است.

درهنر خیاطی از انواع نخ های استفاده میشود که ما تمامی آنها را در مقاله ای تحت عنوان انواع نخ خیاطی برای شما گرد هم آورده ایم.

انواع نخ سرکیسه دوزی

مانند تمامی نخ های موجود در بازار میتوان انواع و اقسام نخ سرکیسه را نیز مشاهده نمود، نخ های سرکیسه بر اساس تعداد لایه های سازنده آنها و همچنین ضخامت و وزن آنها در انواع مختلفی به فروش میرسند که مشتری ها بسته به نیاز اقدام به خرید مناسب ترین آن مینمایند.

برای مثال دو نوع از معروف ترین نخ های سرکیسه موجود در بازار که نسبت به سایر آنها پر فروش تر میباشند به صورت پنج لایه و هشت لایه میباشند که میتوان به سادگی حدس زد که با توجه به تفاوت در تعداد لایه ها وزن و ضخامت متفاوتی را دارا بوده و قیمت متفاوتی نیز خواهند داشت. همچنین نخ های سرکیسه در دو نوع مصنوعی و ترکیبی از الیاف های طبیعی و مصنوعی موجود میباشند که همین امر نیز باعث تفاوت در انتخاب و قیمت این نخ خواهد شد.

در این مقاله به صورت کامل به بررسی و پاسخ به سوال نخ سرکیسه دوزی چیست و چه کاربردی دارید پرداخته شد. برای خرید لوازم خیاطی در انواع و اقسام مختلف و با بهترین قیمت و خرید نخ سرکیسه دوزی به صورت عمده میتواند بر روی عبارت های مورد نظر کلیک کرده و یا از طریق فهرست سایت به دسته بندی مورد نظر در فروشگاه اینترنتی اوموژ دسترسی پیدا نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری