نخ ترویرا چیست؟

نخ ترویرا چیست

در هنر خیاطی انواع و اقسام نخ ها مورد استفاده قرار میگیرند که هر کدام کاربرد مختلفی را در خیاطی ایفا کرده و برای منظور خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. یکی از نخ هایی که احتمالا تا به حال نام آن را شنیده اید و زیاد به گوشتان خورده است، نخ ترویرا میباشد. یکی از سوالات مهم و اساسی که با شنیدن عنوان نام نخ ترویرا برای ما ایجاد میشودد این است که نخ ترویرا چیست؟

نخ ترویرا همانطور که از نام آن پیداست نوعی نخ میباشد که برای کابردی خاص مورد استفاده قرار میگیرد، پس از دانستن اطلاعات مقدماتی درباره نخ ترویرا اطلاعات دیگری همچون کاربرد نخ ترویرا و انواع آن مواردی هستند که در تکمیل دانسته های ما در مورد نخ ترویرا ما کمک خواهند نمود، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت کامل به بررسی نخ ترویرا، انواع و کاربرد آن بپردازیم.

معرفی نخ ترویرا در خیاطی

نخ ترویرا به صورت ساده نوعی نخ از جنس الیاف پلی استر است که از رشته هایی یکسره به نام فیلامنت تشکیل شده و در رنگ های مختلفی تولید میشود. نخ ترویرا عموما در تولید و بافت جوراب و مخصوصا قسمت زیرین جوراب مورد استفاده قرار میگیرد.

یکی از موارد بسیار مهمی که باید در این مقاله به آن اشاره کنیم این است که نخ ترویرا در بازار تحت عنوان مواردی همچون نخ استرچ و یا نخ سردوز نیز شناخته میشود که تفاوت هایی با یکدیگر دارند. پیشنهاد ما به شما در این زمینه این است که برای دانستن تفاوت ها و شباهت های این نوع نخ ها و به صورت کلی دانستن اینکه نخ سردوز چیست و یا نخ استرچ چیست به مقاله های آن ها در وبسایت اوموژ مراجعه نمایید.

کاربرد نخ ترویرا چیست؟

نخ ترویرا نخی است از جنس الیاف پلی استر که برای مواردی همچون تولید و بافت جوراب و مخصوصا قسمت زیرین یا کفی جوراب مورد استفاده قرار میگیرد. البته نخ ترویرا کاربردهای دیگری همچون تولید پارچه پرده، تولید پارچه تریکو، تولید پارچه کت و شلوار و… را نیز دارا میباشد اما اصلی ترین کاربرد آن در تولید جوراب میباشد.

اگر تا به حال به یک کارگاه یا مغازه جوراب بافی مراجعه کرده باشید، خواهید دید که نخ مورد استفاده در این کارگاه ها عموما از جنس نخ ترویرا میباشد. نخ های ترویرا عموما در رنگ های سیاه و سفید تولید میشوند اما انواع رنگی آن برای تولید انواع جوراب در رنگ های متنوع نیز تولید شده و مورد استفاده قرار میگیرد.

درهنر خیاطی از انواع نخ های استفاده میشود که ما تمامی آنها را در مقاله ای تحت عنوان انواع نخ خیاطی برای شما گرد هم آورده ایم.

نخ ترویرا

انواع نخ ترویرا

نخ ترویرا مانند تمامی نخ های موجود در بازار در رنگ ها و طرح های متنوعی تولید میشود و همچنین انواع مختلفی را نیز دارا میباشد. انواع نخ ترویرا را میتوان به صورت زیر بیان نمود:

  • نخ ترویرا پفکی
  • نخ ترویرا جوشی (مینگل)
  • نخ ترویرا ساده
  • نخ ترویرا استخوانی
  • نخ ترویرا جوشی ضعیف (کومینگل)
  • و…

هر کدام از انواع نخ ترویرا ذکر شده در قسمت فوق ویژگی ها و تفاوت های خاص خود را با سایر موارد دارا میباشند. برای مثال نخ ترویرا پفکی دارای شفافیت و کیفیت بالاتری نسبت به نخ ترویرا معمولی بوده و برای مارک مناسب تر میباشد که همین ویژگی ها باعث شده که قیمت بالاتری را نیز داشته باشد.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به صورت کامل به بررسی نخ ترویرا چیست و کاربرد و انواع آن پرداختیم. برای خرید لوازم خیاطی در انواع و قیمت های مناسب پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه اینترنتی اوموژ میباشد که انواع وسایل خیاطی را بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به صورت عمده و خرده و به بازار عرضه مینماید. کافی است یکبار خرید از اوموژ را امتحان کنید و مشتری دائم ما شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری