منجوق میوکی چیست؟

منجوق میوکی چیست

منجوق ها یکی از معروف ترین لوازم مورد استفاده در هنر خیاطی هستند که برای تزئینات و افزایش زیبایی محصول مورد استفاده قرار میگیرند. منجوق ها به صورت اصلی در زمینه لوازم خرج کار قرار میگیرند، چرا که کاربرد آنها در تزئین لباس ها و انواع لوازم میباشد. منجوق ها انواع مختلفی دارند که یکی از معروف ترین عناوین در این دسته بندی، منجوق میوکی میباشد که ما در این مقاله به بررسی اینکه منجوق میوکی چیست خواهیم پرداخت.

منجوق میوکی انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربرد خاص خود را با توجه به محصول مورد استفاده دارا میباشد، برای مثال در تزئین و ساخت دستبند احتمالا از منجوق میوکی متفاوتی از منجوق مورد استفاده در لباس مجلسی استفاده میشود؛ در ادامه این مقاله به صورت کامل به بررسی کاربرد منجوق میوکی و انواع منجوق میوکی خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

معرفی منجوق میوکی Miyuki

شرکت میوکی (Miyuki) یک شرکت تولید کننده منجوق در سطح بین المللی است که در دهه 1930 در شهر هیروشیما ژاپن تاسیس گردیده است. این شرکت ژاپنی که قدمتی نزدیک به 100 سال دارد، تولید کننده منجوق های شیشه ای باکیفیت بالا و در رنگ های متنوع میباشد. منجوق های استوانه ای برای اولین بار توسط شرکت میوکی تولید گردیده است.

پس در واقع میوکی نام یک دسته خاص از منجوق ها نیست، بلکه نام یک شرکت تولید کننده منجوق میباشد. محصولات تولیدی این شرکت ژاپنی به دلیل داشتن استحکام، کیفیت و تداوم رنگ بالا از پرطرفدار ترین گزینه ها در زمینه تزئینات و کارشدن بین جواهرات میباشند. در صورت کنجکاوی میتوانید عبارت سایت شرکت میوکی را لمس کرده و به وبسایت این شرکت ژاپنی دسترسی داشته باشید.

انواع منجوق میوکی 

شرکت میوکی تولید کننده انواع منجوق در طرح ها و شکل های متنوع میباشد، اما اصلی ترین و معروف ترین محصول تولیدی میوکی را میتوان منجوق های شیشه ای در شکل استوانه ای دانست. منجوق های تولید شده توسط این شرکت ژاپنی به صورت دقیق و منظم و در یک اندازه تولید میشوند.

انواع منجوق میوکی عبارتند از:

  • دلیکا – Delica
  • دلیکا شش ضلعی – DBC
  • گرد – R.Rocailles
  • ملیله شکسته – Hexagon
  • ملیله – R.Bugels
  • میکس میوکی – Bead Mixes
  • تیلا – Tila
  • نیم تیلا – Half Tila
  • کوارتر تیلا – Quarter Tila
  • لانگ ماگاتاما – Long Magatama

منجوق میوکی دلیکا را میتوان معروف ترین و پرمصرف ترین نوع منجوق میوکی دانست که نسبت به سایر انواع منجوق میوکی بیشتر در بازار به فروش میرسد.

منجوق میوکی با توجه به نوع خود در اندازه های متفاوتی تولید میشود که از لحاظ طول و حتی قطر سوراخ مرکزی با یکدیگر متفاوت هستند. انوع منجوق میوکی از لحاظ تفاوت سایز را میتوان شماره های 15/0، 11/0، 8/0، 6/0 و 5/0 دانست که با بزرگتر شدن عدد، اندازه منجوق کوچکتر میشود، یعنی منجوق های با شماره کوچک تر، اندازه درشت تری دارند.

شماره 11/0 یکی از پرمصرف ترین شماره های منجوق میوکی میباشد. نکته ای که وجود دارد این است که انواع منجوق میوکی با شماره یکسان دارای اندازه یکسان نمیباشند؛ برای مثال نوعی از منجوق میوکی با شماره 11/0 با نوع دیگر منجوق میوکی که شماره 11/0 داره لزوما دارای اندازه و درشتی یکسانی نیستند و قطر و اندازه آنها میتواند متفاوت از هم باشند.

برای مثال منجوق میوکی دلیکا با شماره 11/0 در اندازه 1.6 * 1.5 میلی متر و با اندازه سوراخ 0.8 میلی متری تولید میشود، درحالی که نوع دیگری از منجوق میوکی با همان شماره 11/0، دارای اندازه های 2 * 1 میلی متر و اندازه سوراخ 1 میلی متری میباشد.

انواع منجوق میوکی

کاربرد منجوق میوکی چیست؟

استفاده از منجوق میوکی محدودیت خاصی را دارا نبوده و مانند سایر انواع منجوق ها میتوان برای انواع و اقسام تزئینات از منجوق میوکی استفاده نمود. تنها باید باتوجه به کاربرد محصول مدنظر خود بتوانید بهترین و زیباترین شکل منجوق میوکی را انتخاب نمایید تا زیباترین محصول را داشته باشید.

تطابق رنگ منجوق با سایر اجزای محصول یکی از مهم ترین موارد در استفاده از منجوق میوکی میباشد، باید رنگ منجوق مورد استفاده با سایر اجزای محصول مرتبط بوده و تاثیر مثبتی را روی خریدار بگذارد. همچنین اندازه منجوق نیز مورد مهم دیگری است که در کاربرد منجوق میوکی برای انواع وسایل تاثیر گذار میباشد.

در این مقاله از اوموژ به صورت کامل به بررسی اینکه منجوق میوکی چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم؛ در صورت نیاز به خرید لوازم خیاطی مانند خرید منجوق میتوانید از وبسایت اوموژ استفاده کرده و خرید خود را نهایی کنید. اوموژ دارای پشتیبانی آنلاین و ارسال سریع نیز میباشد که خرید شما را به تجربه ای لذت بخش برای شما تبدیل خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری