متر خیاطی چند سانتی متر است؟

متر خیاطی چند سانتی متر است

متر خیاطی چند سانتی متر است؟ در هنر خیاطی اندازه گیری یکی از مهم ترین مراحل در تولید و دوخت انواع و اقسام لباس ها میباشد، چرا که محصولات تولید شده در خیاطی طبق اندازه های مشخص و برای افراد مشخصی از جامعه تولید میشوند که این اندازه ها باید دقیق و منظم باشند. اندازه گیری در خیاطی نیازمند ابزازی است که به صورت دقیق و درجه بندی شده باشد و به راحتی بتوان با استفاده از آن اندازه گیری نمود. یکی از وسایل بسیار مهم برای اندازه گیری در خیاطی، متر خیاطی میباشد که در این مقاله میخواهیم به بررسی اینکه متر خیاطی چند سانتی متر است بپردازیم.

طول یک متر خیاطی چند سانتی متر است؟

در بازار انواع متر های خیاطی موجود هستند که دارای اندازه های متفاوتی نسبت به دیگر میباشند. شرکت های تولید کننده مترهای خیاطی چندین نوع متر در اندازه های مختلف به منظور رفع نیاز مشتریان آنها که عموما خیاط ها میباشند، تولید و به بازار عرضه میکنند. اگر بخواهیم متر های خیاطی را برطبق اندازه تقسیم بندی کنیم، باید بگوییم که در بازار به صورت کلی و استاندارد دو نوع متر خیاطی موجود میباشد که اندازه های آنها 150 سانتی متر و 300 سانتر متر که معادل 1.5 متر و 3 متر هستند موجود میباشد.

متر های خیاطی معمولا از جنس موادی همچون پارچه هستند که به اصطلاح به آنها متر پارچه ای گفته میشود، اما در هنر خیاطی، متر تنها یکی از لوازم مخصوص برای اندازه گیری است و انواع و اقسام دیگری از لوازم اندازه گیری در خیاطی موجود هستند، مانند اشل یا پیستوله خیاطی که نوعی خط کش محسوب شده و برای اندازه گیری نیز مناسب هستند، اگر قصد آشنایی با انواع خط کش خیاطی را دارید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله آن در وبسایت اوموژ میباشد.

متر خیاطی سفید

یک متر خیاطی چند متر است؟

همانطور که در قسمت فوق توضیح داده شد، متر های خیاطی عموما در اندازه های 150 سانتی متری و 300 سانتی متری در بازار موجود میباشند که این اندازه ها به ترتیب معادل 1.5 متر و 3 متر میباشند. بسته به نیاز مشتریان میتوانند اقدام به تهیه نمودن یکی از متر های فوق نمایند.

به صورت کلی اما اکثر مشتریان در بازار اقدام به انتخاب متر 300 سانتی متری یا همان متر 3 متری خیاطی مینمایند؛ چرا که با در نظر گرفتن اینکه ممکن است در آینده نیازمند متر دراز تری از 150 سانتی برای اندازه گیری های بزرگ باشند، به اصطلاح برای محکم کاری متر 300 سانتی را انتخاب مینمایند، هرچه باشند همانطور که قدیمیان گفته اند، کار از محکم کاری عیب نمیکند! برای دانستن تفاوت متر خیاطی با متر معمولی میتوانید مقاله آن را در اوموژ مطالعه نمایید.

علاوه بر مورد فوق، یعنی محکم کاری در انتخاب متر، خیاطان حرفه ای ممکن است در زمینه کاری خود اقدام به دوخت لباس هایی همچون لباس عروس و یا حتی لباس های مجلسی و مخصوصا لباس های مجلسی دنباله دار نمایند، در این صورت است که نیازمند متر با طول زیاد خواهند بود، چرا که اندازه گیری لباس هایی همچون لباس عروس و لباس مجلسی دنباله دار با استفاده از متر با طول 150 سانتی متری عملا کاری بسیار دشوار و سخت خواهد بود.

کاربرد اصلی متر خیاطی در اندازه گیری سایز های مورد نظر برای دوخت لباس میباشد، اما میتوان با استفاده از آن برای اندازه گیری خطوط و طرح های الگو نیز استفاده نمود، البته خط کش های خوبی در زمینه رسم الگو موجود هستند، مانند اشل خیاطی، اگر قصد آشنایی با اشل خیاطی را دارید پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله اشل خیاطی چیست میباشد.

متر های خیاطی همانطور که دانستید یکی از مهم ترین لوازم در زمینه خیاطی هستند و در این مقاله از اوموژ ما به صورت کامل به بررسی اینکه یک متر خیاطی چند سانتی متر است پرداختیم، اگر قصد خرید لوازم خیاطی را دارید میتوانید از فروشگاه اوموژ استفاده کرده و در سریع ترین زمان ممکن وسایل خیاطی خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری