قیچی دالبر چیست؟

قیچی دالبر

قیچی دالبر چیست؟ در بازار لوازم خیاطی و مخصوصا در دسته بندی انواع قیچی مورد استفاده توسط خیاطان میتوان انواع و اقسام قیچی ها را مشاهده نمود که هر کدام کاربرد و شکل خاص خود را دارا میباشند، از قیچی معمولی خیاطی گرفته تا قیچی سرنخ زن و غیره.

اما یکی از همین انواع پرمصرف و معروف قیچی که در نزد خیاطان بسیار محبوب میباشد قیچی دالبر یا قیچی زیگزاگ نام دارد. این قیچی دارای خصوصیات منحصر به فردی است که آن را از سایر قیچی ها متمایز کرده و کاربرد و زمینه استفاده خاصی را برای آن ایجاد نموده است، در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل به بررسی و نحوه استفاده و کاربرد قیچی دالبر بپردازیم.

قیچی دالبری چیست؟

یکی از سوالات بسیار متداول برای کسانی که به تازگی با شغل و هنر خیاطی و دوخت و دوز پوشاک آشنا میشوند این است که به صورت دقیق قیچی دالبر یا همان قیچی زیگزاگ چیست؟ در جواب این سوال که قیچی دالبر چیست باید عرض نمود که قیچی دالبر یکی از انواع قیچی مورد استفاده توسط خیاطان بوده که دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی برای خود میباشد.

اگر با دقت به شکل یک قیچی دالبر یا همان قیچی زیگزاگ نگاه کرده و یا از آن استفاده کرده باشید، به راحتی متوجه خواهید شد که مهم ترین وجه تمایز قیچی دالبر با سایر قیچی ها در شکل تیغه های آن میباشد. به صورت دقیق به این صورت که شکل تیغه های قیچی دالبر برخلاف تیغه دیگر قیچی ها آن که حالتی معمولی دارند به شکل زیگزاگی و دندانه دار بوده و همین ویژگی باعث ایجاد کاربرد منحصر به فرد این قیچی در هنر خیاطی میشود.

قیچی دالبر چیست؟

کاربرد قیچی دالبر در خیاطی

کاربرد اصلی قیچی دالبر در ایجاد برش های زیگزاگی بر روی لبه پارچه به منظور جلوگیری از ریش ریش شدن آن میباشد که علاوه بر آن میتوان در چرم دوزی برای برش چرم های طبیعی و مصنوعی نیز از آن استفاده نمود. همچنین میتوان با استفاده از قیچی دالبر طرح های زیگزاگی خلاقانه ای را روی پارچه به منظور افزایش مقدار زیبایی آن نیز ایجاد نمود.

در قسمت بالا قبل از ارائه توضیح کاربرد قیچی زیگزاگ یعنی در زیر عنوان قیچی دالبر چیست توضیح داده شد که قیچی دالبر دارای دو تیغه منحصر به فرد به شکل زیگزاگی و دندانه دار میباشد که همین تیغه ها باعث اصلی عملکرد منحصر به فرد قیچی دالبری پارچه در هنر خیاطی بوده و آن را به یک ابزار محبوب و بسیار کاربردی برای خیاطان بدل میسازد. 

اگر پس از مطالعه این مقاله که به پاسخ به سوال قیچی دالبر چیست پرداخته شده میخواهید از نحوه برش پارچه با قیچی دالبر یا نحوه استفاده از دالبر اطلاع داشته باشید میتوانید به مقاله “آموزش استفاده از قیچی دالبر” مراجعه نمایید.

قیچی دالبر

انواع قیچی دالبری

در قسمت های بالاتر پس از عنوان قیچی دالبر چیست در قسمت کاربرد قیچی دالبر توضیح داده شد که کاربرد قیچی دالبر در ایجاد برش های زیگراگی شکل بر روی وسایلی مانند پارچه و لباس میباشد، اما شاید این سوال به ذهنتان خطور کند که آیا از قیچی دالبر فقط برای برش پارچه و تنها در شغل خرازی استفاده میشود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر، قیچی دالبر علاوه بر اینکه در هنر خیاطی و دوخت و دوز پوشاک میتواند مورد استفاده قرار گیرد، در سایر امور مانند برش کاغذ نیز میتواند مورد استفاده واقع شود.

به صورت دقیق تر اگر بر روی این مسئله دقت نماییم، مسئله به این صورت است که قیچی دالبر تنها برای خیاطی نیست و علاوه بر خیاطان سایر افراد نیز میتوانند از قیچی دالبر استفاده نمایند.

از لحاظ ظاهری ممکن است انواع قیچی زیگزاگ با یکدیگر دارای تفاوت های ظاهری قابل توجی باشند، مثلا قیچی دالبری که برای بریدن کاغذ استفاده شده و در دسته لوازم تحریر میتوان آن را مشاهده نمود نسبت به قیچی دالبری که در خیاطی استفاده میشود بیشتر از جنس پلاستیک بوده و ظاهر فانتزی تر و رنگی تری را نیز دارا میباشند.

علاوه بر این مورد ممکن است متوجه شوید که قیچی دالبر کاغذ نسبت به قیچی دالبری خیاطی دارای اندازه ای نسبتا کوچکتر بوده و به اصطلاح جمع و جور تر میباشد که آن را تبدیل به وسیله ای جذاب برای دانش آموزان مینماید.

پس به صورت کلی میتوان دو نوع قیچی دالبر را در بازار مشاهده نمود، نوع اول قیچی دالبر خیاطی بوده که توسط خیاطان برای برش پارچه مورد استفاده قرار میگیرد و نوع دوم قیچی دالبری کاغذ بوده که بیشتر برای بریدن کاغذ استفاده شده و نسبت به قیچی دالبری خیاطی دارای بدنه ای پلاستیکی تر و فانتزی تر میباشد.

قیچی دالبر

بهترین قیچی دالبر، بهترین برند قیچی زیگزاگ کدام است؟

پس از بررسی و پاسخ سوال قیچی دالبر چیست، طبیعتا یکی از مهم ترین مسائل قبل از خرید قیچی دالبر یافتن بهترین برند قیچی دالبر و با کیفیت ترین آن و بهترین قیچی زیگزاگ میباشد، در بازار مانند سایر لوازم انواع و اقسام قیچی دالبر با برند های مختلف را میتوان مشاهده نمود که از لحاظ کیفیت با یکدیگر تفاوت هایی داشته که همین تفاوت ها باعث به وجود آمدن تفاوت در قیمت آنها نیز میشود.

از شرکت های تولید کننده قیچی دالبر، میتوان به شرکت های تایگر، بلتکس، سینگر و حتی شرکت اونر نیز اشاره نمود. با اطمینان کامل میتوان عرض نمود که محصولات تولیدی شرکت های مورد ذکر در قسمت فوق بسیار عالی بوده و این شرکت ها تولید کننده محصولاتی با کیفیت و بسیار مستحکم و مقاوم میباشد.

از موارد قابل توجهی که روی کیفیت قیچی دالبر تاثیرگذار میباشد، کیفیت تیغه های قیچی میباشد، امروزه در بازار برخی از قیچی های دالبر موجود میباشند که دارای تیغه های استیل و ضد زنگ بوده و همین ویژگی باعث بالا رفتن کیفیت و افزایش ماندگاری قیچی زیگزاگ میشود.

قیچی دالبر

در این مقاله به ارائه پاسخ برای سوالاتی مانند قیچی دالبر چیست و انواع و کاربرد آن پرداختیم؛ برای خرید قیچی دالبر با بهترین کیفیت و اطلاع از قیمت قیچی دالبر و نحوه فروش قیچی زیگزاگ در فروشگاه اینترنتی اوموژ میتوانید بر روی هریک از عناوین لینک شده کلیک کرده و یا از طریق فهرست سایت به دسته بندی مورد نظر مراجعه نمایید، همچنین برای خرید لوازم خیاطی نیز میتوانید همین عبارت را لمس کرده و به یک دسته بندی جامع دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری