فرق نخ دمسه و کوبلن

فرق نخ دمسه و کوبلن

فرق نخ دمسه و کوبلن چیست؟ همانطور که میدانید در دسته بندی لوازم خیاطی میتوان انواع و اقسام لوازم را مشاهده نمود که یکی از دسته بندی های بزرگ و بسیار کاربردی آن دسته نخ خیاطی میباشد. در این دسته بندی میتوان انواع نخ ها در شکل ها و رنگ های مختلف را مشاهده نمود که هرکدام برای یک منظور خاص مورد استفاده قرار میگیرند.

دو عنوان از نخ هایی که بسیار معروف بوده و در هنر های دستی مانند گلدوزی بسیار مورد مصرف قرار میگیرند، دو عنوان نخ کوبلن و نخ دمسه میباشند. در این مقاله از اوموژ هدف ما بررسی تفاوت نخ دمسه و کوبلن بوده و سعی داریم که شما را به صورت کامل با وجه تمایز های این دو نخ آشنا نماییم تا به راحتی بتوانید علاوه بر تفکیک این دو نخ کاربرد های آنها را نیز تشخیص داده و مناسب ترین نخ را برای مقصود خود استفاده نمایید.

تفاوت نخ دمسه و کوبلن

در بیان فرق نخ دمسه و کوبلن باید اینگونه گفت که نخ دمسه معادل نخ کوبلن میباشد. عبارت دمسه اشاره کننده به یک برند تولید کننده نخ بوده که شکل انگلیسی آن (DMC) میباشد، اما در زبان فارسی این برند به عنوان دمسه خوانده شده و آن را معادل نخ کوبلن قرار داده اند. پس به صورت ساده نخ کوبلن و نخ دمسه یک نوع نخ بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

به صورت دقیق تر اگر بخواهیم موضوع بالا را برای شما بیشتر توضیح دهیم، باید اینگونه بیان کنیم که شرکت DMC یک شرکت تولید کننده نخ بوده که در سال 1746 در شهر مولوز (Mulhouse) فرانسه تاسیس شده است. همانطور که مشاهده مینمایید، این شرکت که قدمتی بیش از 250 سال دارد، تولید کننده انواع و اقسام نخ منجمله نخ کوبلن و نخ عمامه میباشد، اما به دلیل اینکه در فرهنگ فارسی این شرکت به عنوان شرکت تولید کننده نخ کوبلن معروف شده، این اشتباه رایج شده که عبارت نخ دمسه را معادل عبارت نخ کوبلن قرار میدهند.

تفاوت-نخ-دمسه-کوبلن

مثالی مشابه فرق نخ دمسه و کوبلن!

اگر به صورت دقیق تر بخواهیم بررسی کنیم، رابطه دمسه و کوبلن، کمی شبیه به رابطه عبارت دلستر و عبارت ماءالشعیر است! به این صورت که با اینکه عبارت دلستر نام یک برند تولید کننده ماءالشعیر میباشد، اما چون این برند در تولید ماءالشعیر بسیار معروف و بزرگ است بسیاری از مردم به جای استفاده از واژه صحیح ماءالشعیر، از واژه دلستر استفاده مینمایند، در حالی که دلستر تنها یک برند تولید کننده ماءالشعیر میباشد، نه خود ماءالشعیر؛ اما به صورت لفظی میتوان این دو عبارت را معادل همدیگر قرار داد.

در قسمت های فوق در بررسی فرق نخ دمسه و کوبلن اگر دقت کرده باشید به نخ های دیگر مانند نخ عمامه و همچنین خود نخ کوبلن نیز اشاره شد، اگر قصد شما آشنایی با این دو نوع نخ میباشد، پیشنهاد ما به شما مراجعه به قسمت مقالات اوموژ و مطالعه مطلب های نخ عمامه چیست و نخ کوبلن چیست میباشد؛ چرا که زمینه اصلی استفاده از این دو نخ در هنر هایی مانند گلدوزی و نمد دوزی بوده و زمینه کاربرد مشابه و یکسانی دارند، اما باید به صورت دقیق تر با شکل و جنس این دو نخ آشنا باشید تا بتوانید در هنگام تولید آثار هنری خود بهترین گزینه را برای استفاده و بافت محصول خود انتخاب نمایید.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لوازم خیاطی و خرازی اوموژ، به صورت کامل به بررسی فرق نخ دمسه و کوبلن و همچنین بیان مثال های دقیق تر و بیشتر و برای توضیح بهتر تفاوت نخ کوبلن و دمسه پرداختیم، ممکن است پس از دانستن این تفاوت ها به فکر خرید نخ کوبلن باشید که باید بگوییم که اصلا نگران نباشید، فروشگاه اینترنتی اوموژ همینجاست! شما به راحتی میتوانید از این فروشگاه برای خرید نخ های فوق و همچنین تهیه سایر لوازم و وسایل خیاطی در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت آنلاین بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری