فرق لایی حریر و لایی پرشین

فرق لایی حریر و لایی پرشین

فرق لایی حریر و لایی پرشین چیست؟ اگر هنر خیاطی را از نزدیک دنبال کرده باشید، تا به حال حداقل با دسته بندی لایی چسب خیاطی رو به رو شده اید، لایی های چسب را میتوان به عنوان یکی از مهم ترین دسته بندی های مورد استفاده در خیاطی در نظر گرفت که کاربرد های خاصی را در مرحله تولید و بافت لباس ها دارا میباشند.

دو عدد از معروف ترین عناوین موجود در دسته بندی لایی چسب خیاطی، لایی حریر و لایی پرشین هستند که دانستن فرق لایی پرشین با لایی حریر کمک زیادی در زمینه انتخاب لایی مناسب برای پوشاک و پارچه مدنظر ما میکند، چرا که داشتن اطلاعات کافی و ضروری در زمینه استفاده از لایی های چسب باعث میشود محصول تولیدی ما با کیفیت تر بوده و دوام و عمر زیادی نیز داشته باشد.

تفاوت لایی حریر و لایی پرشین

لایی حریر در بازار در سه دسته بندی مختلف تحت عناوین لایی حریر پیکاردی، لایی حریر معمولی و لایی حریر پرشین موجود میباشد، دانستن همین موضوع که یکی از دسته بندی های لایی حریر، لایی حریر پرشین میباشد احتمالا تا حدود بسیار زیادی در دانستن فرق لایی حریر و لایی پرشین به ما کمک خواهد نمود.

تفاوت لایی پرشین و لایی حریر در این است که لایی پرشین نسبت به لایی حریر دارای ضخامت چسب بیشتری میباشد. در واقع یعنی لایی پرشین نوعی از لایی حریر است که نسبت به دو نوع دیگر لایی حریر، یعنی لایی حریر پیکاردی و لایی حریر معمولی دارای مقدار بیشتری از چسب میباشد.

درواقع لایی پرشین یکی از انواع لایی حریر است که به دلیل کاربرد و محبوبیت بسیار زیاد آن، لایی پرشین را به صورت مستقل از لایی حریر دسته بندی کرده و در بازار به فروش میرسانند؛ پس دقیق ترین عبارت برای نام لایی پرشین، لایی حریر پرشین میباشد که به صورت مختصر تحت عنوان لایی پرشین معروف شده است.

اگر میخواهید به صورت کامل با لایی پرشین و لایی حریر آشنا شوید، پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله های لایی حریر چیست و لایی پرشین چیست میباشد.

تفاوت لایی حریر و لایی پرشین

مقایسه فرق لایی حریر و لایی پرشین

پس دانستیم که لایی پرشین، نوعی لایی حریر میباشد، اگر بخواهیم از لحاظ جزئیات مقایسه لایی حریر و لایی پرشین را انجام دهیم میتوانیم موارد زیر را ذکر کنیم:

  • لایی حریر و لایی پرشین هر دو نوعی لایی چسب دار میباشند که نحوه چسباندن آنها مشابه همدیگر خواهد بود.
  • لایی پرشین نسبت به لایی حریر ضخامت چسب بیشتری دارد که به تبع آن قدرت چسبندگی بیشتری نیز خواهد داشت.
  • لایی پرشین معمولا در دو رنگ مشکی و سفید در بازار موجود میباشد، اما لایی حریر تنوع رنگی بسیار بالاتری نسبت به لایی پرشین دارا میباشد.
  • قبل از چسباندن لایی پرشین باید آب انداخته شود که این مورد درباره لایی حریر موجود نمیباشد و نیازی به آب انداختن لایی حریر نیست.
  • برای چسباندن بهتر لایی پرشین میتوان از صابون استفاده کرد که این مورد را میتوان درباره لایی حریر نیز انجام داد.
  • با استفاده از لایی حریر مانند لایی پرشین میتوان قوام و استحکام پارچه ها را افزایش داد.
  • از هر دو لایی حریر و لایی پرشین میتوان برای افزایش مقاومت پارچه های با تراکم بافت کم استفاده نمود.
  • برای چسباندن هر دو نوع لایی حریر و لایی پرشین نباید اتو روی لایی کشیده شود، بلکه باید اتو را روی لایی گذاشته و سپس آن را برداشت.

برای دانستن جزئیات بیشتر در باره نحوه چسباندن لایی حریر پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله آن در اوموژ میباشد.

در این مقاله از اوموژ به صورت کامل به بررسی فرق لایی حریر و لایی حریر و مقایسه لایی پرشین و لایی حریر پرداختیم، در صورت نیاز به خرید لوازم خیاطی میتوانید از اوموژ استفاده کرده و لوازم مورد نیاز خود را در کمترین زمان ممکن دریافت نمایید.

نظرات درباره “فرق لایی حریر و لایی پرشین

  1. سیما امید گفت:

    سلام خسته نباشید الهی خدا خیرتون بده از خدا هر چی میخواهید خدا بهتون بده مشکل منو حل کردید خیلی به دردم خورد سلامت و سربلند و موفق باشید

    1. اوموژ گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما.
      سپاس فراوان از نظر شما، بسیار خوشحالیم که مطلب درج شده در اوموژ برای شما مفید واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری