راهنمای خرید نخ استرچ

راهنمای خرید نخ استرچ

نخ عنصر اصلی دوخت و دوز در خیاطی به شمار میرود. نخ ها انواع مختلفی داشته که هرکدام به منظور کاربرد خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. در انتخاب نخ های مختلف مواردی مهمی موجود میباشد که باید به آنها دقت نمود. در این مقاله مهم ترین نکات درباره نخ استرچ یا همان سردوز را با عنوان راهنمای خرید نخ استرچ برای شما گرد هم آورده ایم.

توضیحی کوتاه درباره نخ استرچ یا سردوز

قبل از بررسی نکات مهم خرید نخ استرچ یا سردوز باید بدانیم که نخ استرچ چیست؟ نخ استرچ نوعی نخ مصنوعی در صنعت خیاطی است که دارای ویژگی هایی از قبیل خاصیت ارتجاعی و مقاومت در برابر گرما میباشد. نخ های استرچ انواع مختلفی داشته که در مورادی مانند تولید لباس کار، جوراب، بانداژ های پزشکی و سایر موارد مورد استفاده قرار میگیرند.

اصلی ترین ویژگی های نخ استرچ مقاومت در برابر گرما، خاصیت ارتجاعی و توانایی جذب رطوبت بالا میباشد. نخ های استرچ یا سردوز مصنوعی بوده و از موادی مانند پلی استر تولید میشوند. در اوموژ میتوانید با مطالعه مقاله نخ سردوز چیست به اطلاعات کامل درباره نخ استرچ دسترسی داشته باشید.

راهنمای خرید بهترین نخ استرچ (سردوز)

در هنگام خرید و انتخاب نخ های استرچ نکاتی وجود دارند که توجه به آنها باعث خواهد شد بتوانید بهترین نخ استرچ یا سردوز را خریداری نمایید. مهم ترین نکات را در قالب موارد زیر خدمت شما بیان مینماییم:

  • توجه به نمره نخ استرچ: نمره نخ استرچ بیان گر ضخامت و وزن نخ است. باید توجه داشته باشید که هرچه نمره نخ سردوز یا استرچ بالاتر باشد، نخ نازک تر و کم وزن تر است و در طرف مقابل هرچه نمره نخ استرچ پایین تر باشد، نخ استرچ دارای ضخامت بالاتر و وزن بیشتر خواهد بود. طبیعتا نوع کاری که میخواهید در آن از نخ استرچ استفاده نمایید تعیین کننده نمره مناسب نخ استرچ خواهد بود. یعنی باید بتوانید متناسب با نوع محصولی که میخواهید تولید نمایید از ضخامت و وزن مناسب نخ استرچ استفاده نمایید. برای مثال برای تولید جوراب با نخ استرچ نسبت به تولید لباس کار، از شماره های بالاتر استفاده میشود. یعنی نخ مورد استفاده در تولید جوراب نسبت به لباس کار دارای ضخامت و وزن کمتر میباشد.
  • توجه به کیفیت نخ استرچ: مورد دیگر در انتخاب نخ استرچ توجه به کیفیت نخ میباشد. در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که مواد تولید کننده نخ با کیفیت بوده باشند. برای مثال توجه داشته باشید که نخ پوسته پوسته یا ریش ریش نشده باشد. رنگ نخ نیز باید شفاف بوده و کدر نباشد. نخ های استرچ مصنوعی بوده و از موادی مانند پلی استر تولید میشوند. در هنگام خرید در صورت وجود اطلاعات محصول میتوانید مواردی مانند مواد سازنده نخ را مطالعه نمایید. هرچه کیفیت مواد اولیه و سازنده محصول بالاتر باشد، کیفیت محصول نهایی نیز طبیعتا بالاتر خواهد بود.
  • توجه به رنگ نخ استرچ: رنگ نخ باید شفاف باشد. کدر بودن و شفاف نبودن رنگ نشان دهنده کیفیت پایین مواد تولید کننده یا کیفیت پایین رنگ شدگی نخ میباشد. همچنین احتمال دارد که پس از شست و شو رنگ نخ کم رنگ تر شود. توجه داشته باشید که رنگ نخ سردوز نباید زیاد شفاف هم باشد، شفاف بودن بیش از حد رنگ نیز میتواند نشان دهنده رنگ شدگی نامناسب نخ باشد. رنگ مناسب نخ با توجه به نوع محصول تولیدی تعیین میشود.

نخ استرچ یا سردوز

توجه به موارد فوق در انتخاب نخ استرچ کافی خواهد بود. اگر از روش اینترنتی برای خرید استفاده میکنید میتوانید مشخصات کامل محصول را در قسمت توضیحات مشاهده نمایید. در صورت روش حضوری نیز میتوانید از فروشنده مشورت گرفته و مشخصات دقیق نخ را بپرسید.

در این مقاله از فروشگاه اوموژ به بررسی راهنمای خرید نخ استرچ پرداختیم. برای خرید نخ استرچ میتوانید از فهرست سایت به دسته بندی این نخ مراجعه نموده و خرید خود را در صورت علاقه از فروشگاه اوموژ نیز تکمیل نمایید. از طریق فرم زیر نیز میتوانید نظرات خود درباره این نوشته را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری