راهنمای خرید ماسوره نخ خیاطی

راهنمای خرید ماسوره نخ خیاطی

خرید درست امروزه یک هنر و مهارت محسوب میشود. توانایی در نظر گرفتن مهم ترین نکات در هنگام خرید محصولات مورد نیاز مهارتی است که باید هرفردی از آن بهره مند باشد. در هنر خیاطی نخ اصلی ترین محصول مورد استفاده بوده و انتخاب درست و صحیح نخ با توجه به مواردی همچون سایز و مارک یک امر مهم به شمار میرود. یکی از انواع مهم و پرکاربرد نخ خیاطی ماسوره نخ نام دارد. در این مقاله هدف ما ارائه مهم ترین نکات انتخاب نخ ماسوره یا سیگارت میباشد که تحت عنوان راهنمای خرید ماسوره نخ خیاطی برای شما گردهم آورده شده است. با ما همراه باشید.

مهم ترین نکات خرید ماسوره نخ (نخ سیگارت)

امروزه در بازار نخ های ماسوره به صورت کلی در سه نوع ماسوره نخ طلقی، لی و نایلون موجود هستند. محبوب ترین و پرفروش ترین نوع ماسوره نخ را میتوانیم ماسوره نخ طلقی بدانیم. ماسوره های نخ به صورت عددی یا در بسته های دو تایی، دوازده عددی و یا بیست و چهار عددی به فروش میرسند. طبیعتا خرید تعداد بیشتر باعث کاهش قیمت و مقرون به صرفه بودن ماسوره خواهد بود. نکات زیر را در هنگام خرید و انتخاب ماسوره نخ خیاطی یا همان نخ سیگارت به خاطر داشته باشید:

  • توجه به رنگ نخ ماسوره: نخ ماسوره باید رنگی متناسب با رنگ پارچه داشته باشد. همواره به خاطر داشته باشید که زیبایی لباس و محصول تولیدی یکی از مهم ترین اولویت ها به شمار میرود. نخ مورد استفاده در محصول باید هماهنگ با رنگ پارچه باشد. برای مثال برای دوخت درزهای مخفی موجود در لباس با نخ همرنگ با پارچه استفاده نمایید.
  • توجه به ضخامت ماسوره نخ: نکته دیگر درهنگام خرید نخ سیگارت توجه به ضخامت نخ میباشد. ماسوره های نخ در سایز های ریز تا درشت در بازار موجود هستند. علاوه بر رنگ تناسب ضخامت نخ و پارچه نیز موردی بسیار مهم به شمار میرود. برای پارچه های نازک از ماسوره نازک و برای پارچه های ضخیم از نخ با ضخامت بیشتر باید استفاده نمود. نخ باید استحکام و مقاومت کافی برای نگه داشتن اجزای لباس در کنار یکدیگر را داشته باشد. استفاده از ضخامت نامناسب نخ میتواند باعث پاره شده پارچه یا نخ شود.
  • جنس نخ ماسوره: همانطور که در قسمت های بالاتر توضیح داده شد، نخ های ماسوره یا سیگارت در سه نوع ماسوره نخ نایلون، طلقی و لی در بازار موجود هستند. معمولا جنس نخ های ماسوره از موادی مانند پلی استر، نایلون، مواد طبیعی و ترکیبی میباشد. نخ های پلی استر ثبات رنگ خوبی را دارا میباشند؛ اما در مقابل حرارت نسبتا بالا میتوانند آسیب پذیر باشند. کیفیت و جنس نخ ماسوره را باید متناسب با کاربرد لباس انتخاب نمایید.
  • کیفیت ماسوره نخ خیاطی: درهنگام خرید باید به کیفیت نخ توجه داشته باشید. ماسوره نخ با کیفیت باید رنگی شفاف داشته و کدر نباشد. همچنین از لحاظ ظاهری نباید دچار پوسیدگی و پوسته پوسته شدن باشد. نخ باید کاملا سالم و براق باشد. نخ های کدر و پوسته پوسته نشان از کیفیت پایین مواد سازنده نخ دارد. ماسوره سیگارت با کیفیت پایین به مرور زمان دچار پارگی خواهد شد.
  • مارک و برند ماسوره نخ: برند یک محصول تا حدود نسبتا زیادی در تعیین کیفیت محصول مهم میباشد. خرید محصولات برند و مارک معروف را میتوان به معنای ضمانت کیفیت بالای نخ دانست. در مورد ماسوره نخ یک برند معروف و بسیار با کیفیت همواره حرف اول را میزند. بهترین مارک ماسوره نخ خیاطی را میتوانیم مارک ORIGINAL بدانیم. مارک های دیگری مانند TUR-IP و HNCBEST نیز از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار میباشند. در هنگام خرید پیشنهاد میکنیم مارک ORIGINAL را به عنوان اولویت خود قرار داده و سپس سراغ گزینه های دیگر بروید.

پس همانطور که در راهنمای خرید ماسوره نخ خیاطی دانستیم، ماسوره نخ خیاطی را باید با توجه به پروژه و محصول مورد دوخت خود انتخاب نمایید. برای مثال انتخاب بین ماسوره نخ لی و ماسوره نخ نایلون نسبت به نوع پارچه و محصول تعیین میشود.

راهنمای خرید نخ سیگارت

روش های خرید ماسوره نخ خیاطی

امروزه برای خرید ماسوره نخ خیاطی مانند سایر لوازم میتوان از دو روش حضوری و آنلاین استفاده نمود. هر دو روش مزایا و معایب خاص خود را دار میباشند. روش خرید اینترنتی نسبت به حضوری دارای یک مزیت بسیار مهم میباشد که صرفه جویی در زمان نام دارد. در روش حضوری باید با صرف زمان هزینه نسبتا زیاد به فروشنده یا بازار دسترسی داشته باشید، اما دسترسی به فروشگاه های اینترنتی بسیار آسان تر و ساده تر میباشد.

فروشگاه اینترنتی اوموژ یکی از فروشگاه های بسیار خوب در زمینه فروش لوازم خیاطی میباشد. میتوانید خرید مورد نیاز خود مانند ماسوره نخ را از اوموژ به انجام رسانده و محصولات خود را با بهترین قیمت و سریع ترین زمان دریافت نمایید.

نظرات درباره “راهنمای خرید ماسوره نخ خیاطی

  1. ناشناس گفت:

    سلام از توضیحات کامل شما بینهایت سپاسگزارم

    1. اوموژ گفت:

      سلام، سپاس از نظر شما.

  2. ناشناس گفت:

    برای چرخ خیاطی گلدوزی مثل نیولایف من از سیگارت اورجینال استفاده کردم ولی نخشون پرز داشت و مدام نخ پاره میکرد
    چه نخی باید برای دوخت با این چزخ استفاده کرد؟؟سپاس از شما

    1. اوموژ گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما
      پیشنهاد میکنیم از برند های دیگر نخ سیگارت استفاده کنید. اگر مشکل پاره شدن نخ در چرخ خیاطی شما همچنان ادامه داشت، پیشنهاد میکنیم مقاله دلیل پاره شدن نخ چرخ خیاطی را در اوموژ مطالعه نمایید تا بتوانید مشکل را ریشه یابی نمایید.

      1. مرادی گفت:

        سلام وقت بخیر لطفا سوزن چرخ را عوض کنید در ضمن از نخ پلی استر ارجینال استفاده کنید بعضی از نخ پلی استر پنبه میباشد که پرز میدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری