تیز کردن قیچی سرنخ زن

تیز کردن قیچی سرنخ زن

تیز کردن قیچی سرنخ زن در خانه، سرنخ زن به طور مختصر یک نوع قیچی بسیار کاربدری در زمینه خیاطی بوده که همانطور که از نام پیداست برای بریدن و کوتاه کردن سرنخ های اضافی روی پارچه اختصاص داده شده است. همانطور که توضیح داده شد اصولا قیچی نخ بر برای بریدن نخ اختصاص داده شده و مهم ترین روش برای جلوگیری از کند شدن سرنخ زن استفاده از نخ چین در زمینه اصلی آن یعنی بریدن نخ میباشد. اگر از قیچی نخ چین برای بریدن سایر موارد مانند کاغذ یا پارچه نیز استفاده نمایید باید انتظار کند شدن سریع تر آن را نیز داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با قیچی سرنخ زن و کاربرد ها و روش صحیح استفاده از آن میتوانید با کلیک روی عنوان رو به رو به مقاله “قیچی سرنخ زن چیست” در قسمت مقالات سایت مراجعه نمایید.

روش های تیز کردن قیچی سرنخ زن در خانه

نحوه تیز کردن قیچی سرنخ زن نیز مانند چاقو ها و سایر انواع قیچی ها میباشد. به این صورت که اولین و معمولی ترین و یکی از بهترین روش ها برای تیز کردن سرنخ زن استفاده کردن از سنگ چاقو تیز کن که نوعی سنگ مخصوص برای تیز کردن چاقو و قیچی میباشد خواهد بود، به این حالت که برای تیز کردن قیچی نخ چین لبه تیغه نخ بر را برای دفعات متعدد روی سنگ کشیده و آن را تیز مینمایند. اما این روش ممکن است قابل انجام در خانه نباشد چرا که داشتن سنگ مخصوص تیز کردن چاقو در خانه امری نسبتا دور از انتظار میباشد، اما نگران نباشید، برای تیز کردن سرنخ زن یا تیز کردن نخ چین و نخ بر در خانه روش های متعددی موجود میباشند که در زیر به 4 روش و مورد از کاربردی ترین و بهترین روش های تیز کردن نخ چین اشاره مینماییم:

  • تیز کردن سرنخ زن با سمباده:

    روش تیز کردن قیچی سرنخ زن با سمباده یا همان تیز کردن سرنخ زن با سنباده بسیار ساده و آسان میباشد. همانطور که در اسم این روش ذکر شده، برای شروع کار نیاز به یک سمباده یا به شکل دقیق تر نیاز به یک سنباده خواهید داشت؛ به دو روش میتوان قیچی نخ چین را با سنباده تیز نمود، روش اول چیدن سمباده میباشد، به این صورت که سنباده را در دست گرفته و شروع به چیدن آن با استفاده از قیچی سرنخ زن نمایید؛ چندین بار که این عمل را تکرار نمایید شاهد ایجاد تغییر در میزان تیز بودن تیغه های سرنخ زن خود خواهید بود. اما روش دوم برای تیز کردن سرنخ زن با سمباده کمی متفاوت از حالت اول میباشد، در این روش ابتدا نیاز مند ورق سمباده ضخیم که معمولا به ضخامت حداقل 80 یا 100 میباشد خواهید بود. برای اینکار نخ بر را در دست گرفته و با استفاده از سنباده شروع به صیقل دادن تیغه های آن نمایید، یعنی اینکه تیغه های نخ چین را با استفاده از سمباده مالش دهید تا تیغه ها تیز تر شوند، پس از مدتی شاهد ایجاد تغییری چشم گیر در میزان تیز بودن تیغه ها خواهید بود.

    تیز کردن قیچی سرنخ زن

  • تیز کردن سرنخ زن با ورق آلومینیوم:

    روش تیز کردن قیچی سرنخ زن با ورق آلومینیوم مانند تیز کردن با استفاده از سمباده میباشد، به این صورت که ابتدا باید یک ورق آلومینیوم تهیه کرده و در اختیار داشته باشید، سپس در ادامه نیز به سادگی با استفاده از قیچی سرنخ زن شروع به چیدن ورق آلومینیوم نمایید. شاید در ابتدا عملی ساده و کم تاثیر به نظر برسد اما با انجام چندین باره این عمل شاید ایجاد تفاوتی قابل قبول و چشم گیر در میزان تیز بودن تیغه های سرنخ زن خواهید بود.

قیچی سرنخ زن

  • تیز کردن نخ چین با شیشه مربا یا شیشه نوشابه:

    در روش تیز کردن قیچی سرنخ زن با بدنه شیشه مربا یا تیز کردن سرنخ زن با شیشه نوشابه، ابتدا بدنه شیشه ای شیشه مربا یا نوشابه را میان دو تیغه قیچی قرار داده و سپس سعی به باز و بسته کردن قیچی نمایید، به صورت دقیق تر فرض کنید که میخواهید بدنه شیشه مربا یا نوشابه را با استفاده از قیچی برش دهید. علاوه بر این میتوانید تیغه های سرنخ زن را با مالش دادن به سطح شیشه و صیقل دادن تیغه ها نیز تیز نمایید. چند باری که این عمل را انجام دهید شاهد ایجاد میزانی پشرفت در میزان تیز بودن تیغه های نخ بر خواهید بود.

    قیچی سرنخ زن

  • تیز کردن نخ چین با پیچ گوشتی:

    تیز کردن نخ چین با پیچ گوشتی نیز مشابه با روش شیشه مربا میباشد، به این صورت که در روش تیز کردن قیچی سرنخ زن با پیچ گوشتی، ابتدا قسمت فلزی پیچ گوشتی را بین دو تیغه فلزی قرار داده و سپس قیچی را باز و بسته نمایید، یعنی به این صورت که سعی کنید پیچ گوشتی را با قیچی ببرید. توجه داشته باشید که نباید واقعا اقدام به بریدن پیچ گوشتی نمایید، تنها کافی است که تیغه های نخ چین روی سطح فلزی پیچ گوشتی لیز بخورد، چرا که اگر بیش از اندازه اقدام به فشار دادن تیغه ها روی پیچ گوشتی نموده و تیغه ها به جای سرخوردن در آنجا گیر نمایند ممکن است که تیغه های سرنخ زن دچار آسیب و شکستگی شوند. علاوه بر این روش میتوانید مانند روش سمباده تیغه ها را با استفاده از مالش نیز تیز نمایید؛ به این صورت که تیغه نخ بر را در دست گرفته و چندین بار بر روی سطح فلزی پیچ گوشتی مالش دهید، به این صورت که فرض کنید میخواهید سطح پیچ گوشتی را با استفاده از تیغه های سرنخ زن خراش داده و لایه ای از آن را بکنید. چند باری که این روش را نیز تکرار نمایید شاهد تیز شدن قیچی تا حد قابل قبولی خواهید بود. البته باید خدمت شما عرض نمود که علاوه بر پیچ گوشتی میتوانید از مته دریل نیز برای این عمل نیز استفاده نمایید، اما با توجه به اینکه در اختیار داشتن مته دریل در تمامی خانه ها بر عکس پیچ گوشتی کمی دور از انتظار به نظر میرسد، بهترین و در دسترس ترین روش استفاده از پیچ گوشتی خواهد بود.

    تیز کردن قیچی سرنخ زن

در مقاله فوق به معرفی و بررسی 4 روش تیز کردن قیچی سرنخ زن در خانه اشاره نموده و توضیحات کاملی نیز ارائه گردید، برای خرید قیچی سرنخ زن و اطلاع از قیمت قیچی نخ چین و آشنایی با نحوه فروش قیچی نخ بر در فروشگاه اینترنتی اوموژ میتوانید از طریق فهرست سایت به دسته بندی فوق مراجعه نموده و اقدام به خرید نمایید، همچنین برای خرید لوازم خیاطی نیز میتوانید همین عبارت را لمس کرده و به یک دسته بندی جامع دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری