تفاوت نخ دمسه و پنگوئن

تفاوت نخ دمسه و پنگوئن

تفاوت نخ دمسه و پنگوئن چیست؟ احتمالا شما هم تا به حال برای خرید لوازم خیاطی به بازار مراجعه کرده و مشاهده نموده اید که در بازار دو نوع معروف از نخ ها تحت عنوان نخ دمسه و نخ پنگوئن موجود میباشند. هدف ما در این مقاله این است که تفاوت های نخ دمسه و پنگوئن را خدمت شما بیان نماییم تا به صورت کامل با این دو نوع نخ آشنا شوید.

قبل از رسیدن به موضوع اصلی این بحث که بررسی فرق نخ پنگوئن و دمسه میباشد، ابتدا باید برسی کنیم که اصلا نخ دمسه و نخ پنگوئن چه نوع نخی هستند؟ شباهت های نخ پنگوئن و دمسه در چه مواردی است؟ آیا پنگوئن و دمسه نوعی نخ محسوب میشوند یا برند تولید کننده نخ هستند؟ پس در ادامه با ما همراه باشید تا یک به یک به بررسی موارد فوق بپردازیم.

نخ دمسه و نخ پنگوئن چیست؟

به صورت کلی عبارت های نخ دمسه و نخ پنگوئن بیان گر یک نوع نخ نیستند، یعنی به این صورت که مانند نخ کوبلن، دو عنوان نخ دمسه و پنگوئن نماینده یک دسته خاص از نخ ها نیستند، بلکه برخلاف نخ کوبلن، نخ دمسه و نخ پنگوئن نام شرکت تولید کننده نخ میباشند.

شرکت دمسه یک شرکت تولید کننده نخ فرانسوی است که در سال 1746 در شهر مولوز (Mulhouse) واقع در کشور فرانسه تاسیس شده. این شرکت فرانسوی تولید کننده انواع و اقسام نخ مانند نخ کوبلن و نخ عمامه میباشد، اما از آنجا که در کشور ایران برند دمسه یکی از معروف ترین تولید کنندگان نخ کوبلن میباشد، عبارت نخ دمسه معادل عبارت نخ کوبلن قرار داده شده است.

برند پنگوئن اما یک شرکت تولید کننده نخ چینی است که مانند برند دمسه مشغول به تولید انواع و اقسام نخ در شکل ها و رنگ های متنوع میباشد، اما بر خلاف برند دمسه این شرکت چینی از معروفیت و محبوبیت بین المللی چندان زیادی برخوردار نیست و بیشتر در کشور ایران معروف و محبوب میباشد.

نخ دمسه فرانسوی

تفاوت نخ دمسه و پنگوئن در چیست؟

در قسمت فوق توضیح داده شد که دمسه و پنگوئن نام دو شرکت تولید کننده نخ هستند که انواع و اقسام نخ ها مانند نخ کوبلن (که تقریبا معروف ترین محصول تولیدی این دو شرکت در ایران است) تولید مینمایند.

به صورت کلی باید اشاره نماییم که تفاوت نخ دمسه و پنگوئن در این است که هر دو نام دو شرکت تولید کننده نخ هستند که شرکت دمسه فرانسوی و شرکت پنگوئن چینی میباشد. محصولات تولیدی دمسه و پنگوئن کیفیت بسیار خوبی را دارا بوده و در زمینه خرید نخ کوبلن میتوانیم از این دو برند به عنوان بهترین گزینه برای خرید نام ببریم.

تفاوت نخ دمسه و پنگوئن

در تصویر فوق میتوانید تفاوت شرکت دمسه و پنگوئن را از لحاظ متفاوت بودن طرح لوگو یا همان آرم شرکت ها مشاهده نمایید. همانطور که در این تصویر قابل مشاهده است نماد شرکت دمسه اسب و نماد شرکت پنگوئن طبیعتا یک پنگوئن میباشد.

نخ دمسه و نخ پنگوئن چه شباهتی دارند؟

دمسه و پنگوئن نام دو برند تولید کننده نخ میباشند که شرکت دمسه فرانسوی و شرکت پنگوئن چینی مبیاشد. این دو شرکت مشغول به تولید انواع و اقسام نخ ها هستند که یکی از عمده ترین بخش های تولیدی این دو شرکت فرانسوی و چینی، تولید نخ کوبلن میباشد. البته باید ذکر کرد که دمسه و پنگوئن سایر نخ ها مانند عمامه را نیز تولید میکنند اما معروف ترین بخش تولیدی این دو شرکت تولید نخ کوبلن میباشد. یعنی نخ دمسه و نخ پنگوئن پیوند محکمی با نخ کوبلن داشته و با شنیدن این دو عنوان سریع به یاد نخ کوبلن خواهیم افتاد.

برای اثبات اینکه عبارت های دمسه و پنگوئن مرتبط با نخ کوبلن میباشند، میتوانید در موتور جست و جوی گوگل عبارت های نخ دمسه و نخ پنگوئن را به صورت جدا جست و جو نمایید، خواهید دید که نتایج حاصل از جست و جوی شما بیشتر نخ های کوبلن در رنگ های مختلف خواهد بود که این دلیلی است بر اثبات ارتباط تنگاتنگ دمسه و پنگوئن با نخ کوبلن.

پس شباهت اصلی دمسه و پنگوئن تولید نخ کوبلن و سایر انواع نخ در رنگ ها و طرح های مختلف است، هر دو برند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و میتوانید به دلخواه اقدام به خرید محصولات یکی از این دو شرکت نمایید.

حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که خود نخ کوبلن چه نوع نخی است؟ باید خدمت شما عرض کنیم که اصلا نگران نباشید؛ برای یافتن پاسخ سوال نخ کوبلن چیست میتوانید به مقاله آن در اوموژ مراجعه کرده و آن را مطالعه نمایید.

فرق نخ دمسه و پنگوئن

در این مقاله از اوموژ به صورت کامل به بررسی تفاوت نخ دمسه و پنگوئن پرداختیم و شباهت های آن ها را نیز توضیح دادیم. اگر قصد شما خرید لوازم خیاطی مانند نخ کوبلن و عمامه میباشد میتوانید از فروشگاه اینترنتی اوموژ استفاده نمایید و در اسرع وقت محصولات خریداری شده خود را دریافت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری