تعویض لامپ چرخ خیاطی

تعویض لامپ چرخ خیاطی

لامپ چرخ خیاطی یکی از اجزای مهم و کاربردی در چرخ به شمار میرود. لامپ یا چراغ چرخ خیاطی در قسمت بالای محل دوخت قرار داشته و در فرآیند دوخت و دوز و نخ کردن سوزن به خیاط کمک میکند. لامپ های چرخ خیاطی نیز مانند هر وسیله ای عمر مشخصی داشته و پس از مدتی میسوزند. تعویض لامپ چرخ خیاطی فرآیندی مهم است که به سادگی قابل انجام میباشد. کافی است لامپ مناسب برای چرخ خیاطی را خریداری نموده و سپس آن را با لامپ قدیمی عوض نمود. در این مقاله به بررسی تعویض و علت سوختن لامپ چرخ خیاطی خواهیم پرداخت.

علت روشن نشدن لامپ چرخ خیاطی

از دلایل روشن نشدن لامپ چرخ خیاطی میتوان به دو علت اصلی سوختن لامپ چرخ خیاطی و وجود نقص در سیستم چرخ خیاطی اشاره نمود.

قبل از اقدام به تهیه نمودن لامپ جدید برای چرخ خیاطی ابتدا باید از سوختن لامپ اطمینان حاصل نمایید، چرا که ممکن است لامپ سالم بوده و مشکل از سیستم چرخ خیاطی باشد.

در صورت علاقه مقاله علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی را میتوانید در اوموژ مطالعه نمایید.

علت سوختن لامپ چرخ خیاطی

دلایل متعددی برای سوختن لامپ چرخ خیاطی وجود دارند، مهم ترین دلایل عبارت اند از:

  1. شل بودن سرپیچ لامپ: ابتدا باید بررسی کنید که لامپ به صورت درست و محکم در جایگاه خود تثبیت شده باشد. ممکن است لامپ سالم بوده و تنها به علت شل شدن روشن نشود. در صورت شل بودن لامپ را به صورت محکم در جای خود نصب کنید، اگر لامپ همچنان روشن نشد به احتمال زیاد لامپ سوخته است. البته به ندرت ممکن است که لامپ سالم بوده و مشکل از سیستم چرخ خیاطی باشد.
  2. نوسانات جریان برق: خاموش و روشن کردن زیاد لامپ و نوسان جریان برق یکی از دلایل اصلی سوختن لامپ چرخ خیاطی به شمار میرود.
  3. کیفیت پایین لامپ: برخی از لامپ چرخ خیاطی های موجود در بازار کیفیت کمی داشته و سریع میسوزند. پیشنهاد ما این است که لامپ با کیفیتی را برای چرخ خیاطی خود تهیه نمایید. استفاده از لامپ های بی کیفیت ممکن است حتی باعث رساندن آسیب به سیستم چرخ خیاطی شوند.
  4. عدم مطابقت توان لامپ و چرخ خیاطی: لامپ مورد استفاده در چرخ خیاطی باید مطابق با مشخصات چرخ باشد. قبل از تهیه نمودن لامپ برای چرخ خود میتوانید به دفترچه راهنمای چرخ خود مراجعه نموده و مشخصات لامپ مناسب برای آن را مطالعه نمایید.

اصلی ترین دلیل روشن نشدن لامپ چرخ خیاطی سوختن لامپ میباشد. به ندرت ممکن است که مشکل از سیستم چرخ خیاطی باشد. درصورتی که از یک لامپ جدید استفاده نمایید و لامپ شما همچنان روشن نشود، احتمالا مشکل از خودِ چرخ خیاطی خواهد بود. در این صورت چاره ای نیست جز اینکه چرخ خیاطی خود را برای تعمیر به نزد تعمیرکار ببرید.

برای آموزش روغن کاری چرخ خیاطی میتوانید مقاله آن در اوموژ را مطالعه نمایید.

محل قرار گیری لامپ در چرخ خیاطی

آموزش تعویض لامپ چرخ خیاطی

لامپ در چرخ خیاطی در قسمت بالای محل دوخت و در زیر درپوش قرار دارد. برای تعویض لامپ چرخ خیاطی خود طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. قطع کردن برق چرخ خیاطی: ابتدا باید چرخ خیاطی را از برق بکشید. سپس به صورت ایمن میتوان به سراغ تعویض چراغ رفت.
  2. پیدا کردن پیچ درپوش: لامپ در چرخ خیاطی در زیر درپوش قرار دارد. برای بازکردن درپوش ابتدا باید پیچ درپوش را پیدا کنید. در اکثر چرخ های خیاطی لامپ به صورت واضح در دیدرس قرار دارد. در چرخ خیاطی کاچیران پیچ درپوش معمولا در زیر دستگیره چرخ خیاطی تعبیه شده است.
  3. باز کردن پیچ درپوش: پس از پیدا کردن پیچ، با استفاده از پیچ گوشتی مناسب پیچ را به صورت کامل باز کنید.
  4. برداشتن درپوش: درپوش را به آرامی بردارید. پس از برداشتن درپوش لامپ را مشاهده خواهید نمود.
  5. فشار دادن لامپ به سمت بالا: قبل از پیچاندن لامپ باید کمی لامپ را به سمت بالا فشار دهید.
  6. چرخاندن لامپ به سمت چپ: پس از فشار دادن لامپ به سمت بالا، لامپ را به آرامی به سمت چپ بپیچانید. لامپ به سادگی باز خواهد شد.
  7. قرار دادن لامپ جدید در محل: لامپ جدید و مناسب را در محل قرار دهید.
  8. فشار دادن لامپ جدید به سمت بالا: برای نصب لامپ جدید نیز باید لامپ را به سمت بالا قرار دهید.
  9. چرخاندن لامپ به سمت راست: پس از فشار دادن لامپ جدید به سمت بالا، اینبار باید لامپ را به سمت راست بچرخانید.
  10. بستن درپوش و پیچ: تعویض به صورت کامل انجام شد. حال کافی است درپوش چرخ را در جای خود قرار داده و پیچ درپوش را ببندید.

تعویض لامپ چرخ خیاطی بسیار آسان و ساده میباشد. مهم ترین نکته این است که در مرحله بازکردن و بستن لامپ، باید لامپ را کمی به سمت بالا فشار دهید. سپس برای بازکردن به سمت چپ و برای بستن به سمت راست لامپ را بچرخانید.

پیشنهاد: مقاله علت حرکت نکردن پارچه در چرخ خیاطی را در اوموژ بخوانید!

نمونه ای از لامپ در چرخ خیاطی

در این مقاله از اوموژ به صورت خلاصه و مختصر به آموزش تعویض لامپ چرخ خیاطی و دلایل سوختن و روشن نشدن آن پرداختیم. اوموژ یک فروشگاه لوازم خیاطی است که با بهترین قیمت میتوانید خرید لوازم خیاطی را به انجام برسانید. در قسمت زیر و از طریق فرم نیز میتوانید نظرات خود را در رابطه با اینکه چگونه لامپ چرخ خیاطی را عوض کنیم با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

نظرات درباره “تعویض لامپ چرخ خیاطی

  1. فلانی گفت:

    سلام من چرخ خیاطی رو که روشن کردم با سرعت کمی شروع به دوخت کرد بعد از پشت چرخ شروع کرد به دود بیرون دادن علتش چی می تونه باشه

  2. صالحی گفت:

    وقتی با چرخ کار میکنم به محض فشار پدال نور لامپ کاملا ضعیف میشود لطفاً راهنمایی بفرمایید

    1. اوموژ گفت:

      سلام
      مشکل میتواند از سیستم سیم کشی و برق رسانی چرخ خیاطی باشد که برای ریشه یابی دقیق پیشنهاد میکنیم چرخ خیاطی را به نزد تعمیرکار ببرید

  3. دد گفت:

    واقعا زحمت میکشید یاد مردم میدهید انگاری ماهواره به هوا پرتاب میکنید باید جایزه نوبل به شماها داد

    1. اوموژ گفت:

      از نظر شما سپاسگزاریم.

  4. ع گفت:

    عالی بود مطلب

    1. اوموژ گفت:

      خشنودیم که مطلب مورد پسند شما بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری