آموزش ساخت دریم کچر

آموزش ساخت دریم کچر

استفاده از دکور های زیبا و هنر های دستی یکی از آسوده ترین راه ها برای افزایش زیبایی محیط هایی مانند منازل میباشد. وسایلی همچون آویزها از دوران قدیم یکی از شناخته شده ترین روش ها برای زیباکردن محیط به شمار میروند که در عصر امروز نیز همچنان انسان ها از این دست از لوازم برای تزئین کردن استفاده میکنند. یکی از همین لوازم تزئینی که زیبایی بسیار خاصی را از خود جلوه میدهد، دریم کچر یا کابوس گیر میباشد که آموزش ساخت دریم کچر بسیار آسان بوده و در منزل و با صرف مقدار مناسبی از زمان به راحتی میتوان یک کابوس گیر زیبا و خوشگل را برای خود ایجاد نمود.

معرفی کوتاه دریم کچر یا کابوس گیر

بد نیست قبل از پرداختن به روش و آموزش ساخت دریم کچر، مرور کوتاهی بر دریم کچر و تاریخچه آن داشته باشیم. دریم کچر (Dreamcatcher) یا کابوس گیر یکی از وسایل دست ساز و قدیمی است که توسط سرخپوستان قاره آمریکا برای به دام انداختن کابوس های منفی ساخته میشد. سرخپوستان قبیله های آمریکای شمالی بر این باور بودند که کابوس های منفی در هنگام خواب از بالای سر آن ها رد میشد که برای جلوگیری از تاثیر و ورود این کابوس ها به انسان، از وسیله ای شبیه به تار عنکوبت برای به دام انداختن خواب ها استفاده میکردند.

امروزه اما دریم کچر بیشتر از آن که برای به دام انداختن خواب ها استفاده شود، برای تزئین و زیبایی محیط کاربرد دارد که در ادامه به بررسی و آموزش روش ساخت دریم کچر خواهیم پرداخت تا شما به راحتی بتوانید با کمترین هزینه یکی از زیباترین لوازم را برای افزایش زیبایی محیط اطراف خود در اختیار داشته باشید. قبل از پرداختن به این موضوع، ابتدا باید وسایل دریم کچر را معرفی نماییم تا سپس به شروع کار بپردازیم.

معرفی لوازم و وسایل دریم کچر 

اگر تا به حال شکل کلی دریم کچر را دیده باشید، میبیند که اجزای سازنده کابوس گیر مواردی همچون حلقه، نخ، چسب و… خواهند بود که باید با داشتن مهارت کافی این اجزا در ساخت دریم کچر در کنار هم استفاده شوند. برای ساخت کابوس گیر لیستی تحت عنوان لوازم دریم کچر را در زیر خدمت شما معرفی مینماییم:

  • حلقه: میتوانید به دلخواه یک حلقه فلزی، چوبی یا پلاستیکی با قطر دلخواه تهیه کرده و برای ساخت دریم کچر استفاده کنید.
  • نخ: از انواع نخ ها با استحکام کافی میتوان استفاده نمود. مانند نخ دریم کچر، ابریشم، نخ تسبیح و دستبند و سایر موارد استفاده نمود. برای آشنایی با نخ دریم کچر، به مقاله نخ دریم کچر چیست در اوموژ مراجعه نمایید.
  • چسب: از انواع چسب های معمولی میتوان در آموزش ساخت دریم کچر استفاده نمود.
  • قیچی: یک قیچی معمولی و یا قیچی خیاطی برای کار کافی خواهد بود.

برای ساخت دریم کچر داشتن لوازم بالا یعنی حلقه، نخ، چسب و قیچی کافی خواهد بود، اما لوازم مورد نیاز برای دریم کچر میتواند دربرگیرنده سایر لوازم جانبی برای تزئین نیز باشد که مهم ترین و محبوب ترین آنها را میتوانیم مواردی همچون روبان، منجوق و پر بنامیم. بسته به اینکه میخواهید دریم کچر شما دارای ظاهری ساده و یا به اصطلاح پر زرق و برق داشته باشد میتوانید از لوازم نام برده شده مانند روبان و سایر وسایل دلخواه برای تزئین بیشتر استفاده نمایید.

آموزش بافت دریم کچر، چگونه دریم کچر درست کنیم؟

آموزش دریم کچر ساده و آسان میباشد که به صورت مرحله به مرحله برای شما بیان میکنیم:

  1. نخ را دور حلقه بپیچید: در ابتدا باید نخ را به صورت کامل دور حلقه دریم کچر بپیچید تا حلقه کاملا با نخ پوشانده شود. برای جلوگیری از بازشدن نخ، ابتدا و انتهای آن را گره بزنید.
  2. بافت نخ در داخل دریم کچر: در قسمت مرکزی حلقه شروع به بافت نخ نمایید. روش بافت دریم کچر کمی دشوار میباشد که نیازمند دقت زیاد میباشد. ابتدا نخ را در یک قسمت حلقه بپیچید و سپس در فاصله های مساوی نیز همین عمل را انجام دهید. سپس نخ را از بین نخ های پیچیده شده رد کنید و این عمل را تا جایی انجام دهید که بافتی مانند شبکه تار عنکبوت برای شما ایجاد شود. از تصویر زیر میتوانید برای درک بهتر این موضوع کمک بگیرید.
  3. استفاده از منجوق: در صورتی که منجوق تهیه کرده اید، میتوانید برای زیبایی بیشتر کابوس گیر تعدادی منجوق را در هنگام بافت در نخ استفاده نمایید.

آموزش روش بافت دریم کچر یا کابوس گیر

با انجام همین سه مرحله دریم کچر یا کابوس گیر شما تقریبا آماده میباشد. در ادامه برای تزئین بیشتر میتوانید با متصل کردن روبان به انتها و افزودن پر به قسمت مرکزی دریم کچر خود را بیشتر تزئین کرده و زیبایی آن را افزایش دهید.

در این مقاله از اوموژ به صورت کامل به ارائه آموزش ساخت دریم کچر و پاسخ به سوال دریم کچر چگونه درست کنیم پرداختیم. در صورت نیاز به خرید لوازم خیاطی مانند همین وسایل مورد نیاز برای ساخت دریم کچر میتوانید از فروشگاه اینترنتی اوموژ استفاده کرده و خرید خود را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری