نخ دمسه چیست؟

نخ دمسه چیست

نخ دمسه چیست؟ در دسته بندی لوازم خیاطی انواع و اقسام لوازم منجمله نخ ها موجود میباشند که هر کدام تنوع بسیار زیادی را دارا میباشند. طبیعتا یکی از عبارت های مهم و معروف در دسته بندی نخ های خیاطی، نخ دمسه میباشد که هدف ما در این مقاله معرفی نخ دمسه و کاربردهای آن است.

قبل از پاسخ به این سوال که نخ دمسه چیست ابتدا باید بدانیم که آیا نخ دمسه نوعی نخ است یا صرفا نام یک شرکت تولید کننده نخ؟ پس از این سوال و بررسی سوال نخ دمسه چیست احتمالا سوال دیگری که برای شما پیش خواهد آمد کاربرد نخ دمسه است که در این مقاله به این سوال نیز به صورت کامل خواهیم پرداخت.

نخ دمسه چه نوع نخی است؟

ابتدا باید بگوییم که دمسه نام یک شرکت تولید کننده نخ میباشد. شرکت DMC فرانسه که در سال 1746 تاسیس شده، یکی از قدیمی ترین و بهترین برند های تولید کننده انواع نخ در سراسر دنیا است که در ایران این برند فرانسوی به صورت دمسه معروف شده و از آنجا که یکی از مهم ترین محصولات شرکت دمسه نخ کوبلن میباشد، عبارت نخ دمسه بیان گر نخ کوبلن نیز میباشد.

یعنی دمسه نوعی نخ نیست، بلکه نام یک شرکت تولید کننده نخ است و در ایران به دلیل اینکه دمسه تقریبا معروف ترین شرکت تولید کننده نخ کوبلن میباشد، نخ کوبلن تحت عنوان برند دمسه نیز شناخته شده و برخی از افراد به جای استفاده از توصیف دقیق نخ کوبلن، از عبارت نخ دمسه استفاده مینمایند.

نخ دمسه

یکی از مواردی که اینجا باید به آن اشاره کرد این است که برای دانستن تفاوت نخ دمسه و کوبلن یا تفاوت نخ عمامه و دمسه و حتی تفاوت نخ دمسه و پنگوئن میتوانید مقالات آن ها را در اوموژ مطالعه نمایید.

کاربرد نخ دمسه چیست؟

در پاسخ به این سوال که نخ دمسه چه کاربردی دارد باید گفت که این سوال یک پاسخ دقیق و مشخص را دارا نمیباشد. یعنی دمسه نام یک شرکت است و این شرکت فرانسوی انواع و اقسام نخ ها در رنگ ها و اندازه های مختلف را تولید مینماید که هرکدام کاربرد خاص خود را دارا میباشند. برای مثال دو عدد از معروف ترین تولیدات شرکت دمسه، نخ کوبلن و نخ عمامه هستند که این دو نخ هم از لحاظ شکل متفاوت بوده و هم کاربردهای متنوعی را دارا میباشند.

اما به دلیل اینکه نخ دمسه را میتوان معادل نخ کوبلن قرار داد، در پاسخ به سوال کاربرد نخ دمسه چیست باید همان کاربرد نخ کوبلن را بیان نمود که به صورت مختصر عبارت است از استفاده در گلدوزی، نمد دوزی، روبان دوزی و انواع و اقسام هنر های دستی مختلف و متنوع. برای آشنایی کامل با نخ کوبلن میتوانید به مقاله نخ کوبلن چیست از قسمت مقالات اوموژ مراجعه نمایید.

نخ دمسه رنگی

تاریخچه شرکت دمسه و محصولات تولیدی DMC

شرکت دمسه یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده نخ در سراسر دنیا میباشد. شرکت دمسه (DMC) در سال 1746 در شهر مولوز (Mulhouse) فرانسه تاسیس شده و تا به امروز یکی از تولید کنندگان بهترین و با کیفیت ترین انواع و اقسام نخ میباشد. از معروف ترین محصولات تولیدی این شرکت فرانسوی میتوانیم به نخ هایی همچون نخ کوبلن و نخ عمامه اشاره نماییم که در سراسر دنیا و مخصوصا کشور عزیزمان ایران بسیار محبوب میباشد.

اگر تا به حال یکی از محصولات شرکت دمسه را خریداری کرده باشید، احتمالا لوگو یا همان آرم این شرکت را دیده اید. نماد این شرکت به صورت عبارت DMC به همراه نماد یک اسب میباشد که زیبایی خاصی را به این شرکت بخشیده است. در تصویر زیر میتوانید عکس نخ دمسه به همراه برند این شرکت را مشاهده نمایید. برای دیدن سایت اینترنتی شرکت DMC، روی عبارت وبسایت شرکت دمسه کلیک نمایید.

برند شرکت دمسه

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به پاسخ سوال نخ دمسه چیست پرداختیم و کاربرد های آن را نیز ذکر نمودیم. اگر شما هم به دنبال خرید لوازم خیاطی مانند انواع نخ کوبلن و عمامه و سوزن و سایر لوازم مورد نیاز خود هستید میتوانید از فروشگاه آنلاین اوموژ استفاده نموده و در ظرف چند دقیق به ساده ترین شکل ممکن لوازم خود را خریداری کرده و در اسرع وقت آنها را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری