پیستوله خیاطی چیست؟

پیستوله خیاطی چیست

پیستوله خیاطی چیست؟ طبیعتا تا حالا نام پیستوله خیاطی را شنیده اید و حداقل میدانید که پیستوله در خیاطی نوعی خط کش میباشد، اما احتمالا نمیدانید که کاربرد پیستوله های خیاطی چیست و خیاط ها به چه منظوری از این خط کش استفاده میکنند. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ هدف ما بررسی پیستوله خیاطی و کاربرد های به صورت کامل میباشد تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن با پیستوله آشنا شده و در صورت نیاز اقدام به خرید نمایید.

خط کش پیستوله خیاطی چیست؟

پیستوله نوعی خط کش در خیاطی است که در اندازه و شکل های مختلفی در بازار موجود بوده و خیاط ها در مرحله رسم الگو از آن برای ترسیم قوس های موجود روی لباس های بزرگسالان و کودکان و همچنین لباس زیر از آن استفاده میکنند.

در واقع در پاسخ به سوال پیستوله خیاطی برای چیست باید گفت که پیستوله نوعی خط کش در خیاطی است، اما بر خلاف خط کش های معمولی شکل صاف و منظمی نداشته و بیشتر قوس دار و نزدیک به شکل گرد یا بیضی میباشد، این شکل خاص پیستوله باعث شده که از این خط کش خیاطی برای رسم شکل های قوس دار و گرد الگو استفاده شود.

خط کش قوس دار خیاطی

در هنر خیاطی انواع و اقسام خط کش های خیاطی موجود هستند که پیستوله یکی از آنهاست، اگر قصد آشنایی با انواع خط کش خیاطی را دارید پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله آن در قسمت مقالات اوموژ میباشد.

کاربرد پیستوله خیاطی چیست؟

کاربرد خط کش پیستوله خیاطی با توجه به شکل قوس دار پیستوله، در مواردی همچون قسمت جلو و پشت یقه، پنس های لباس، آستین های لباس، حلقه و گودی ­گردن و کاپ و به صورت کلی قسمت های قوس دار و گرد الگو و لباس میباشد. 

یعنی با استفاده از قسمت های قوس دار و گرد پیستوله در طراحی الگو، اقدام به رسم قسمت هایی همچون یقه که صاف نبوده و به صورت کلی باید گرد باشد میپردازند. به صورت کلی برای رسم تمامی قسمت های قوس دار الگو میتوان از پیستوله استفاده نمود

در هنر خیاطی همانطور که در قسمت های فوق توضیح داده شد انواع خط کش ها را میتوان مشاهده نمود که هرکدام کاربرد و شکل خاصی را دارد میباشند، برای مثال توضحی داده شد که کاربرد پیستوله های خیاطی با توجه به شکل پیستوله خیاطی که قوس دار میباشد در رسم قسمت های قوس دار لباس میباشد، یکی از خط کش های معروف در خیاطی که بر خلاف پیستوله اصلا قوس دار نبوده و کاملا صاف میباشد اشل خیاطی است که برای آشنایی با اشل خیاطی میتوانید به مقاله آن در اوموژ مراجعه نمایید.

پیستوله خیاطی

انواع پیستوله خیاطی

در بازار انواع پیستوله خیاطی در شکل ها و اندازه های مختلفی موجود میباشند که هر کدام برای رسم الگو های بزرگ و کوچک مناسب شده اند، بهترین کار در ابتدا تهیه کردن یک پیستوله خیاطی با اندازه متوسط میباشد، به صورتی که نه زیاد بزرگ باشد و نه زیاد کوچک؛ چرا که اگر پیستوله شما بسیار بزرگ یا کوچک باشد برای رسم الگو های استاندارد ممکن است باعث اذیت کردن شما شود!

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به صورت کامل به بررسی اینکه پیستوله خیاطی چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم. اوموژ یک فروشگاه لوازم خیاطی است که شما میتوانید با استفاده از آن انواع لوازم خیاطی را تهیه و در کوتاه ترین زمان ممکن آنها را در محل مورد نظر خود دریافت کنید، ابتدا با استفاده از فهرست سایت لوازم مورد نیاز خود را یافته و به سبد خرید خود اضافه کنید و سپس سایر مراحل خرید را تکمیل و خرید خود را نهایی کنید. کافی است یکبار خرید از اوموژ را امتحان کرده و مشتری ثابت ما شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری