پوم پوم چیست؟

پوم پوم چیست

امروزه با توجه به گسترش صنعت مد و اهمیت داشتنن جلوه ای زیبا در جامعه، ظاهر زیبا به یکی از مهم ترین فاکتور های لباس برای مشتریان تبدیل شده است. لباس ها را میتوان با استفاده از موارد متنوعی تزئین نمود، مانند منجوق یا استفاده از هنر گلدوزی، یکی از موارد دیگر برای افزایش زیبایی لباس ها در هنر خیاطی، استفاده از پوم پوم یا منگوله پفی میباشد.

پوم پوم نوعی منگوله گرد و توپی شکل از جنس مواردی همچون کاموا و خز میباشد که در خیاطی برای تزئین لباس ها مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال کلاه و جاکلیدی پوم پوم دار مثال هایی از کاربرد پوم پوم در تزئینات میباشند. نام دیگر پوم پوم، منگوله پفی یا توپک است که در رنگ های مختلف در بازار موجود میباشد.

در واقع پوم پوم را هم میتوان جز دسته بندی لوازم خیاطی دانست و هم دسته هایی مانند لوازم خرج کار و لوازم هنری، چرا که زیبایی محصول یکی از موارد مشترک در زمینه های نام برده شده است که توسط وسیله های تزئینی همچون پوم پوم یا همان منگوله پفی امکان پذیر میباشد.

کاربرد پوم پوم چیست

همانطور که در قسمت های فوق به آن اشاره گردید، پوم پوم وسیله ای ساده برای تزئین مواردی همچون لباس ها و لوازم جانبی مانند جاکلیدی میباشد. پس به راحتی میتوان بیان کرد که کاربرد اصلی پوم پوم یا منگوله پفی، تزئین کردن مواردی همچون انواع لباس و پوشاک مانند کلاه ها و سایر موارد مانند جاکلیدی، جامدادی و لوازم متنوع میباشد.

استفاده از پوم پوم یا توپک هیچ محدودیتی ندارد، یعنی میتوان با استفاده از پوم پوم انواع لوازم و پوشاک را تزئین و زیباتر نمود؛ تنها محدودیت در استفاده از پوم پوم، قدرت تخیل و تصور شما میباشد.

پوم پوم، منگوله پفی، توپک

ویژگی های پوم پوم یا منگوله پفی

یکی از ویژگی های بسیار خوب منگوله پفی یا پوم پوم تنوع رنگ بالای آن در کنار قیمت مناسب میباشد. پوم پوم ها در رنگ های متنوع زیادی در بازار موجود هستند که این ویژگی باعث میشود تا پوم پوم توانایی استفاده در انواع لباس ها و وسایل با رنگ های مختلف را دارا باشد.

یکی از محصولات بسیار معروف که با استفاده از پوم پوم تزئین میباشد، کلاه پوم پوم دار میباشد. کلاه های پوم پوم دار دارای معمولا دارای دو عدد از منگوله های پفی هستند که به صورت متقارن و شبیه به گوش در بالای کلاه قرار میگیرند. همچنین جاکلیدی منگوله دار و جامدادی پوم پوم دار نیز از دیگر موارد معروف تزئین شده با استفاده از پوم پوم میباشند.

انواع پوم پوم

پوم پوم یا منگوله پفی معمولا به دو صورت در بازار موجود میباشد، یا به صورت تکی موجود هستند و یا به صورت نواری. پوم پوم های تکی معمولا به صورت بسته ای به فروش میرسد که این بسته های دارای تعداد متنوعی از پوم پوم و یا همان توپک میباشند. نوع دیگر پوم پوم به صورت نواری است که برای تزئین لباس ها بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. نوار تزئینی پوم پوم معمولا به صورت متری به فروش میرسد و دارای تعداد زیادی از پوم پوم در طول خود میباشد.

پوم پوم به صورت دستی و یا با استفاده از دستگاه تولید میشود، در خانه نیز میتوان پوم پوم را به صورت دستی و یا با استفاده از دستگاه پوم پوم ساز ایجاد نمود؛ با توجه به قیمت پایین و مناسب پوم پوم بیشتر افراد به جای صرف زمان طولانی برای بافت و تولید پوم پوم که نام دیگر آن توپک یا منگوله پفی است، اقدام به خرید آن مینمایند.

در این مقاله از اوموژ به بررسی اینکه پوم پوم چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم، در صورت نیاز به خرید لوازم خیاطی میتوانید از فروشگاه اینترنتی اوموژ استفاده کرده و خرید خود را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری