فرق نخ عمامه و دمسه

فرق نخ عمامه و دمسه

فرق نخ عمامه و دمسه چیست؟ در دسته بندی لوازم خیاطی انواع و اقسام لوازم مانند نخ خیاطی و دکمه و سوزن و قیچی و سایر لوازم را میتوان مشاهده نمود. طبیعتا یکی از گسترده ترین دسته بندی های هنر خیاطی، نخ ها میباشند. در این دسته بندی میتوان انواع و اقسام نخ ها در شکل ها و رنگ های متفاوت را مشاهده نمود که هر کدام به منظور کاربردی خاص تولید و به بازار عرضه شده اند.

طبیعتا اگر کمی با هنر خیاطی آشنا باشید، دو عنوان نخ دمسه و نخ عمامه را در کنار هم به وفور خواهید شنید که نشان دهنده این است که نخ عمامه و نخ دمسه با یکدیگر شباهت ها و اشتراکاتی را دارا میباشند، اما این اشتراکات چه چیز هایی هستند که باعث شده نخ عمامه و نخ دمسه به یکدیگر مرتبط باشند؟ در این مقاله به صورت کامل به این موضوع خواهیم پرداخت.

به صورت کلی ممکن است دو عنوان نخ عمامه و نخ دمسه را بارها در کنار هم شنیده باشید، در این مطلب سعی داریم تا از ارتباط این دو نخ به یکدیگر پرده برداری کرده و حتی تفاوت آنها را با یکدیگر بیان نماییم. به شما قول میدهیم اگر این مطلب را به صورت کامل و در عرض چند دقیقه مطالعه نمایید به راحتی تفاوت این دو نخ را متوجه خواهید شد، پس با ما همراه باشید.

فرق نخ عمامه و دمسه چیست؟

به صورت ساده فرق نخ عمامه و دمسه را میتوان به این صورت بیان نمود که عنوان نخ دمسه نام یک برند بوده که در ایران آن را معادل نخ کوبلن قرار داده اند؛ در حالی که نخ عمامه یک نوع خاص از نخ میباشد. پس میتوان گفت نخ دمسه همان نخ کوبلن است و نخ عمامه با این نوع نخ متفاوت میباشد.

اگر بخواهیم تفاوت نخ دمسه و عمامه را بیشتر توضیح دهیم، نخ دمسه نام یک برند و شرکت تولید کننده نخ فرانسوی میباشد، در حالی که عبارت نخ عمامه بیانگر یک نوع خاص از دسته بندی نخ هاست. پس میتوان گفت نخ عمامه و نخ دمسه متفاوت از هم میباشند، هرچند که نخ عمامه برند دمسه نیز در بازار موجود میباشد.

فرق نخ عمامه و دمسه

فرق نخ عمامه و دمسه

توضیح بیشتر درباره تفاوت نخ دمسه و عمامه

به صورت ساده، شرکت DMC یک شرکت فرانسوی تولید کننده انواع نخ بوده که از تولیدات آن میتوان به انواع نخ عمامه و نخ کوبلن و سایر انواع نخ اشاره نمود. در کشور ایران نام این شرکت به صورت دمسه خوانده شده و از آنجا که برند دمسه به عنوان معروف ترین شرکت تولید کننده نخ کوبلن در ایران شناخته میشود نخ کوبلن را تحت عنوان نخ دمسه نیز می شناسند. یعنی میتوان به زبان ساده گفت که نخ دمسه همان نخ کوبلن میباشد و عبارت نخ دمسه بیشتر از اینکه بیان گر شرکت DMC باشد، بیان گر نخ کوبلن میباشد.

پس اگر برای خرید لوازم خیاطی به بازار یا یک فروشگاه لوازم خرازی یا خیاطی مراجعه نمایید و از فروشنده در خواست نخ دمسه نمایید، احتمالا نخی که فروشنده تحویل شما خواهد داد نخ کوبلن خواهد بود، اما اگر از عبارت نخ عمامه دمسه استفاده نمایید فروشنده نخ عمامه ای را به شما ارائه میکند که برند تولید کننده آن دمسه یا همان DMC میباشد.

در قسمت های فوق به عباراتی همچون نخ کوبلن نیز اشاره گردید، اگر میخواهید تفاوت نخ دمسه و کوبلن را به صورت کامل متوجه شوید، پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله آن در سایت اوموژ میباشد.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به صورت کامل و واضح به بررسی فرق نخ عمامه و دمسه پرداختیم و با ارائه مثال های واضح این موضوع را برای شما شرح دادیم. برای خرید نخ کوبن یا خرید نخ عمامه میتوانید روی عناوین فوق کلیک کرده و به دسته بندی این دو نوع نخ هدایت شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری