طرز استفاده از پیستوله خیاطی

طرز استفاده از پیستوله خیاطی

طرز استفاده از پیستوله خیاطی چگونه است؟ پیستوله خیاطی یکی از خط کش های معروف در خیاطی است که کاربرد های زیادی از جمله کمک به رسم منحنی ها و قوس های موجود بر روی الگو را برعهده دارد. در این مقاله در فروشگاه اینترنتی اوموژ میخواهیم نحوه استفاده از پیستوله در خیاطی را به صورت ساده اما کامل خدمت شما بیان نماییم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به شرح این مطلب بپردازیم.

توضیحی مختصر درباره پیستوله خیاطی

پیستوله خیاطی یک خط کش منحنی و قوس دار در خیاطی است که خیاط ها از آن برای رسم قوس ها و منحنی های موجود بر روی الگو و لباس منجمله قوس یقه و آستین استفاده مینمایند. پیستوله های خیاطی عمدتا از جنس پلاستیک هستند، اما انواع دیگر آن مانند چوبی نیز در بازار موجود میباشد.

توجه داشته باشید که در این مقاله هدف ما بررسی طرز استفاده از پیستوله خیاطی میباشد نه بررسی خط کش پیستوله و کاربرد آن، برای داشتن اطلاعت کامل درباره خط کش پیستوله پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله پیستوله خیاطی چیست میباشد که میتوانید از طریق همین لینک یا فهرست سایت به آن دسترسی پیدا کنید.

کار با پیستوله خیاطی

طریقه کار با پیستوله خیاطی

استفاده از پیستوله در خیاطی دارای نکاتی ساده است که دانستن آنها باعث آسان شدن روش استفاده از پیستوله شده و به راحتی خواهید توانست که از پیستوله برای رسم الگو های خود استفاده نمایید. ابتدا نکته قابل توجه این است که پیستوله خیاطی در بازار به شکل های بزرگ و کوچک در بازار موجود هستند که استفاده از هریک از آنها برای مواردی خاص بوده و نکات متفاوتی را دارا میباشند که در ادامه به صورت اختصاصی به بررسی هر یک از آنها میپردازیم:

طرز استفاده از پیستوله خیاطی بزرگ

با استفاده از پیستوله خیاطی بزرگ میتوان مواردی همچون قسمت پشت و جلوی یقه، کمر، آستین، پنس و پاچه شلوار و سایر موارد قوس دار الگو را رسم نمود. نکته ای که وجود دارد این است که اندازه قوس پیستوله خیاطی بزرگ تقریبا مطابق با استاندارد های اندازه الگو بوده و به راحتی با استفاده از آن میتوانید قوس ها مورد ذکر در قسمت فوق مانند یقه را رسم نمایید.

یعنی برای رسم مواردی همچون یقه و آستین لباس های غیر بچه گانه و استاندارد استفاده از پیستوله خیاطی بزرگ نسبت به کوچک منطقی تر و مناسب تر بوده و کار با پیستوله بزرگ آسان میباشد، به راحتی خط کش را روی الگو قرار داده و اقدام به رسم نمایید.

طرز استفاده از پیستوله خیاطی کوچک

پیستوله خیاطی کوچک نیز در قسمت فوق اشاره شد که در کنار پیستوله بزرگ نوع دیگری از پیستوله است که مانند پیستوله بزرگ کاربرد های خاص خود را با توجه به اندازه خاص خود دارا میباشد. کاربرد هایی همچون ترسیم الگو های لباس های بچه گانه، الگوی لباس زیر و کفش های چرمی مناسب پیستوله کوچک بوده و در این زمینه ها استفاده از پیستوله خیاطی کوچک نسبت به بزرگ منطقی تر و آسان تر میباشد، چرا که اندازه پیستوله کوچک متناسب با مواردی همچون اندازه لباس زیر بوده و طبیعتا استفاده از پیستوله بزرگ در زمینه رسم الگوی لباس زیر مناسب نمیباشد.

پس به صورت خلاصه استفاده از پیستوله خیاطی بزرگ برای قوس های بزرگ همچون یقه لباس و فاق شلوار مناسب بوده و در طرف دیگر استفاده از پیستوله خیاطی کوچک مناسب الگوهایی همچون لباس زیر و لباس بچه گانه میباشد.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوموژ به صورت کامل به بررسی طرز استفاده از پیستوله خیاطی به صورت کامل پرداختیم. برای خرید لوازم خیاطی میتوانید از فروشگاه اینترنتی اوموژ استفاده کرده و لوازم مورد نیاز خود را در اسرع وقت دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری