راهنمای خرید لایی حریر

راهنمای خرید لایی حریر

لایی حریر از مهم ترین انواع لایی چسب در خیاطی به شمار میرود. به صورت ساد لایی حریر نوعی لایی چسب دار در خیاطی است که کاربردی مانند قوام بخشیدن و افزایش استحکام لباس را دارا میباشد. لایی های حریر انواع مختلفی داشته و در رنگ بندی و سایزهای مختلفی در بازار عرضه میشوند. انتخاب مناسب لایی حریر یکی از مهم ترین مسائل برای هر خیاطی به شمار میرود، بنابراین تصمیم گرفتیم در مقاله راهنمای خرید لایی حریر مهم ترین نکات مرتبط با انتخاب این لایی مهم و پرکاربرد را برای شما بیان نماییم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید بهترین لایی حریر

لایی حریر از مهم ترین لایی های مورد استفاده در خیاطی به شمار میرود. کاربرد اصلی لایی حریر افزایش مقاومت و ایستایی لباس و قوام بخشیدن به پارچه میباشد. در مواقع کاربرد تمامی لایی ها را میتوانیم قوام بخشیدن به لباس بدانیم. از ویژگی های خوب لایی حریر میتوانیم به تنوع رنگی بسیار بالای آنها اشاره نماییم که دست خیاط را در انتخاب بسیار باز میگذارد. در صورت علاقه به اینکه لایی حریر چیست و چه کاربردی دارد میتوانید مقاله لایی حریر چیست را در اوموژ مطالعه نمایید.

در مورد انتخاب بهترین نوع لایی حریر سه نکته حائر اهمیت میباشد، توجه به گرماژ لایی حریر، نوع و رنگ. هریک از موارد نام برده شده دارای توضیح اختصاصی خود هستند که در ادامه به صورت مفصل به بررسی هریک خواهیم پرداخت.

انتخاب گرماژ لایی حریر

گرماژ در خیاطی یکی از مهم ترین واحد های مورد استفاده در کالاهایی نظیر پارچه و لایی میباشد. گرماژ نشان دهنده جرم یک متر مربع از پارچه میباشد که در مورد لایی ها نیز مورد استفاده قرار میگیرد. یعنی گرماژ لایی حریر نشان دهنده جرم یک متر مربع از لایی حریر میباشد؛ پس با توجه به این توصیف میتوان به راحتی حدس زد با افزایش گرماژ لایی حریر، جرم و در نتیجه ضخامت لایی حریر نیز افزایش خواهد یافت.

مهم ترین نکته در انتخاب گرماژ مناسب لایی حریر توجه به نوع کار و محصول میباشد. گرماژ باید متناسب با ضخامت پارچه استفاده شود. لایی های حریر در گرماژ ۴۰ تا ۱۴۰ در بازار موجود هستند. با افزایش ضخامت پارچه از لایی با گرماژ بالاتر باید استفاده نمود. برای مثال میتوانیم بگوییم برای پارچه های نازک از گرماژ ۴۰ تا ۷۵، برای پارچه های متوسط از گرماژ ۸۰ تا ۱۰۰ و برای پارچه های ضخیم از گرماژ ۱۲۰ تا ۱۴۰ لایی حریر باید استفاده نمود.

البته باید بگوییم معیار گرماژ به نظر میرسد که زیاد درباره لایی های حریر حائز اهمیت نبوده و ذکر نمیشود، اما در مورد لایی پرشین یک مقیاس مهم محسوب میشود. این مورد را در راهنمای خرید لایی پرشین بررسی نموده ایم.

انتخاب رنگ لایی حریر

لایی های حریر برخلاف سایر لای چسب های مورد استفاده در خیاطی از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار هستند. درواقع تنوع رنگی یکی از ویژگی های خوب لایی های حریر محسوب میشود. انتخاب رنگ مناسب لایی حریر متناسب با رنگ پارچه انجام میپذیرد. یعنی باید رنگ لایی حریر با رنگ پارچه ای که میخواهید از لایی در آن استفاده نماییم باید بایکدیگر تناسب داشته باشند.

پراستفاده ترین رنگ های لایی حریر دو رنگ مشکی و سفید میباشند که نسبت به سایر رنگ ها در بازار بیشتر به فروش میرسند. دسترسی به برخی از رنگ های لایی حریر در بازار کمی ممکن است دشوار باشد؛ میتوانید قبل از مراجعه به بازار از موجودی فروشنده به صورت تلفنی اطلاع داشته و یا از روش خرید اینترنتی استفاده نمایید.

نمونه ای از رنگ های مختلف لایی حریر

در اوموژ بخوانید: راهنمای خرید لایی فرانسه!

نوع لایی حریر

لایی حریر در سه نوع لایی حریر معمولی، پیکاردی و لایی حریر پرشین در بازار موجود میباشد. بله درست خواندید! لایی پرشین یکی از انواع لایی حریر به شمار میرود! اما با توجه به پرکاربرد بودن، لایی پرشین را تحت یک دسته بندی مستقل قرار داده و به فروش میرسانند. لایی پرشین نسبت به لایی حریر معمولی دارا ضخامت بیشتری از چسب میباشد.

لایی حریر معمولی مانند لایی پرشین در انواع لباس ها میتواند مورد استفاده قرار گیرد، لایی حریر پیکاردی اما ضخامت نسبتا بالایی داشته و در لباس های زمستانی و پالتو ها مورد استفاده قرار میگیرد. در هنگام خرید به نوع لایی حریر نیز باید توجه داشته و مشخصات نوع لایی را از فروشنده درخواست نمایید.

در این مقاله به صورت مختصر و کوتاه مهم ترین نکات انتخاب لایی حریر در قالب راهنمای خرید لایی حریر خدمت شما معرفی گردید. در صورت نیاز به خرید لایی حریر میتوانید از سایت اوموژ استفاده نموده و خرید خود را انجام دهید. در قسمت زیر نیز میتوانید نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری