راهنمای خرید دوک نخ خیاطی

راهنمای خرید دوک نخ

نخ از اصلی ترین مواد مورد استفاده در خیاطی به شمار میرود. در خیاطی با استفاده از سوزن نخ را به پارچه و سایر موارد دوخته و یک پوشاک و محصول زیبا ایجاد میشود. نخ در انواع مختلفی در بازار موجود میباشد، یکی از اصلی ترین و معروف ترین نوع نخ ها، دوک نخ خیاطی میباشد. دوک نخ انواع مختلفی دارد که در راهنمای خرید دوک نخ خیاطی هدف ما ارائه مهم ترین نکات خرید و انتخاب دوک نخ میباشد؛ با ما همراه باشید.

مهم ترین نکات خرید دوک نخ خیاطی

نخ ها انواع مختلفی داشته و از جنس های متفاوتی تولید میشوند. برخی از نخ ها از مواد طبیعی مانند ابریشم و برخی نیز از مواد مصنوعی مانند پلی استر تولید شده و به بازار عرضه میشوند. نخ های مختلفی در شکل دوک تولید میشوند، اما میتوان گفت عبارت دوک نخ خیاطی برای دوک نخی که از جنس پلی استر تولید شده باشد مورد استفاده قرار میگیرد.

پیشنهاد: راهنمای خرید ماسوره نخ را در اوموژ بخوانید!

به صورت کلی دوک های نخ در دو مدل دوک نخ پلی استر و دوک نخ لی شناخته میشوند. جنس پلی استر محبوب ترین نوع دوک بوده و از محبوب ترین نخ های مورد استفاده در چرخ های خیاطی به شمار میرود. در هنگام خرید دوک نخ باید به چند نکته کوتاه و ریز دقت داشته باشید که در ادامه به بررسی خواهیم پرداخت:

  • جنس دوک نخ: اولین مورد توجه به جنس دوک نخ میباشد. جنس مناسب دوک نخ با توجه به محصولی که میخواد در دوخت آن از دوک استفاده کنید بستگی دارد. دوک های نخ به دو صورت پلی استر و لی موجود هستند. از دوک نخ لی معمولا برای دوخت مواردی همچون درزهای بیرونی، دوخت برزنت و چادر و پارچه های ضخیم مورد استفاده قرار میگیرد. نخ پلی استر نیز در اکثر دوخت های خیاطی کاربرد دارد. قبل از اقدام به خرید با توجه به پروژه دوخت خود بین لی و پلی استر گزینه مناسب را انتخاب نمایید. معمولا پلی استر محبوب ترین گزینه بوده و در اکثر کارها میتواند مورد استفاده قرار گیرد.
  • ضخامت دوک نخ: ضخامت نخ نیز با توجه به نوع محصول تعیین میشود. یعنی اگر میخواهید برای کارهای ضخیم دوک نخ خریداری نمایید، باید به سراغ نخ های با ضخامت بالا بروید. معمولا ضخامت نخ دوک مشابه یکدیگر بوده و برای اکثر کارهای معمولی مناسب میباشند. ضخامت دوک نخ حتی در جزئیات محصول نیز ذکر نمیشود!
  • رنگ دوک نخ: رنگ نخ در زیبایی محصول مهم ترین مورد به شمار میرود. باید رنگ پارچه و سایر اجزای لباس با رنگ نخ مطابقت داشته باشند و به نوعی مکمل یکدیگر باشند. امروزه خوشبختانه تنوع رنگی بسیار بالایی از دوک نخ در بازار موجود میباشد. میتوانید انواع رنگ های دلخواه از دوک نخ را خریداری نمایید.
  • طول دوک نخ: دوک های نخ معمولا در طول های ۵۰۰۰ یاردی تولید میشوند. در صورتی که نیاز به مقدار زیادی از دوک نخ دارید میتوانید به سراغ خرید دوک های با طول بیشتر بروید. البته شانس پیدا کردن دوک نخ با اندازه ای متفاوت از ۵۰۰۰ یارد بسیار سخت و در مواردی ناممکن خواهد بود.
  • مارک دوک نخ: مارک دوک نخ نیز تا حدود بسیار زیادی در کیفیت نخ خریداری شده تاثیر گذار میباشد. معروف ترین برند های دوک نخ خیاطی در بازار ایران مارک های Original و HNCBEST میباشند. البته دوک های نخ در بازار بدون داشتن نام برند و مارک نیز به فروش میرسند که از کیفیت خوبی نیز برخوردار میباشند. در هنگام خرید میتوانید به دلخواه از دوک های بسته بندی شده یا بدون بسته بندی خرید نمایید. اما معمولا دوک های دارای بسته بندی از کیفیت بهتر و بالاتری برخوردار هستند.

پیشنهاد: راهنمای خرید نخ را در اوموژ بخوانید.

راهنمای خرید نخ دوک

مهم ترین موارد در خرید دوک نخ خیاطی موارد فوق میباشند. البته مواردی همچون قیمت و محل خرید نیز مهم بوده و باید در نظر گرفته شوند. شما میتوانید دوک نخ مورد نیاز خود را در فروشگاه لوازم خیاطی اوموژ نیز خریداری نمایید. کافی است از قسمت فهرست سایت به دسته بندی دوک نخ مراجعه نموده و لیستی از انواع دوک با قیمت های مناسب را مشاهده نمایید.

نظرات درباره “راهنمای خرید دوک نخ خیاطی

  1. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر ما تولید کننده دوک مقوایی مخروطی شکل در دو سایز با کیفیت عالی هستیم و نقش کوچکی در تولید ملی کشور البته این نوع دوک در صنایع نساجی بیشتر استفاده می گردد

    1. اوموژ گفت:

      سلام خدمت شما
      بسیار عالی، در صورت علاقه میتوانید آدرس سایت یا پیچ خود را در این قسمت برای ما و دیگر خوانندگان کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری