خرج کار چیست؟

خرج کار چیست ؟ انواع خرج کار و اهمیت آن

خرج کار چیست؟

خرج کار چیست؟ در سالیان دور اکثر لباس ها ظاهری ساده داشتند ، اما امروزه به لطف انواع خرج کار ها لباس ها دارای انواع و ظاهرهای مختلفی هستند ؛ از انواع برند و پارچه های تزئینی گرفته تا دکمه ها و زیپ های رنگارنگ و متنوع.

خرج کار دارای انواع مختلفی است ، به طور کلی در پاسخ به این سوال که خرج کار چیست ، میتوان گفت که انواع افزودنی های موجود بر روی یک لباس را میتوان خرج کار نامید.

خرج کار یک لباس از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است ، بر کیفیت و کاربرد لباس تاثیرگذار است ، میتواند یک لباس ساده را چندین برابر با ارزش تر و زیبا تر کند و فروش و قیمت لباس را افزایش دهد.

خرج کار چه اهمیتی دارد ؟ ویژگی های یک خرج کار خوب چیست ؟

امروزه یکی از مهم ترین ویژگی های یک لباس در کنار نوع و کیفیت دوخت آن استفاده از خرج کار های مناسب میباشد

یک خرج کار خوب علاوه بر افزایش زیبایی و چشم نوازی محصول ، در جذب مشتری و فروش محصول بسیار حائز اهمیت میباشد ، بنابراین میتوان نتیجه گرفت که در تولید یک لباس باید در انتخاب خرج کار خوب و متناسب با محصول وسواس بسیار زیادی را به خرج داد ؛ یک خرج کار خوب باید با ویژگی های متنوع محصول مانند رنگ و اندازه متناسب باشد.

به عنوان مثال رنگ دکمه های به کار گرفته شده روی یک لباس باید با رنگ پارچه و انواع خرج کار های مختلف به کار گرفته شده آن متناسب باشد. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که ممکن است به دلیل وجود مقداری شباهت میان خرج کار و اپلیکه این دو موضوع را با یکدیگر اشتباه بگیرید، پیشنهاد ما به شما این است که پس از مطالعه نوشته خرج کار چیست، به سراغ مطالعه مقاله اپلیکه دوزی چیست نیز مراجعه نموده و تفاوت های این دو را باهم متوجه شوید.

خرج کار چیست

انواع خرج کار

به طور کلی انواع خرج کار را میتوان به سه دسته بندی کلی زیر تقسیم کرد :

  1. خرج کار برند
  2. خرج کار دوخت یا خرج کار تکمیل کننده لباس
  3. خرج کار تزئینی

در ادامه به توضیح هر یک از موارد بالا میپردازیم :

خرج کار برند

انواع مارک و برچسب های برند یک لباس را میتوان در دسته خرج کار برند قرار داد . اگرچه این نوع خرج کار عمر کوتاهی داشته و مشتری با خریدن لباس ممکن است آن را حذف میکند ، اما در فروش و جلب توجه مشتری بسیار حائز اهمیت و مهم میباشد.

از عوامل مهم در خرج کار برند که میتواند به میزان فروش و جلب توجه یک لباس بیافزاید ، میتوان به مواردی مانند زیبایی ، محل قرار گیری ، فونت و سایز آن اشاره کرد.

خرج کار برند

خرج کار دوخت یا خرج کار تکمیل کننده لباس

این نوع خرج کار ها در دوخت و تکمیل لباس کاربرد و اهمیت دارند . به عنوان مثال میتوان انواع دکمه ها و زیپ ها را که در افزایش کارایی لباس کاربرد دارند را در دسته خرج کار دوخت یا خرج کار تکمیل کننده لباس قرار داد.

دکمه های یک پیراهن ، زیپ یک شلوار ، ضخامت آستین و… در این دسته قرار میگیرند ؛ البته باید توجه داشت که تمامی مواردی مانند دکمه ها در این دسته قرار نمیگرند ، زیرا برخی از آن ها برای تزیین لباس مورد استفاده قرار میگیرند.

خرج کار تزئینی

شاید بتوان گفت که مهم ترین نوع خرج کار ، خرج کار تزیینی میباشد ، زیرا مهم ترین بخش برای اکثر مشتری های یک لباس ، شکل ظاهری آن است . هر لباس دارای مناسبت و کاربرد خاصی است که خرج کار تزئینی در تعیین آن بسیار حائز اهمیت میباشد.

خرج کار تزئینی که یکی از انواع خرج کار میباشد ؛ در ظاهر و افزایش فروش لباس بسیار مهم میباشد زیرا یکی از فاکتور های بسیار مهم در فروش یک لباس ، شکل ظاهری آن به شمار میرود.

در این دسته به عنوان مثال میتوان به انواع پارچه های تزئینی ، منجوق دوزی و سنجاق های تزئینی ، شیشه های مروارید ، طلاکوبی و موارد دیگر اشاره کرد.

در این مقاله از اوموژ به صورت کامل به پاسخ سوال خرج کار چیست پرداختیم، برای خرید خرج کار و خرید لوازم خیاطی میتوانید از فهرست سایت به دسته بندی مورد نظر مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری