طرز استفاده از اشل خیاطی

طرز استفاده از اشل خیاطی

طرز استفاده از اشل خیاطی یا همان گونیای خیاطی به چه صورت است؟ به صورت کلی در دنیای خیاطی میتوان انواع و اقسام لوازم در شکل ها و کاربرد های مختلف را مشاهده نمود که یک دسته از لوازم خط کش های خیاطی هستند که کاربرد آنها در رسم الگو و اندازه گیری و سایر موارد مشابه میباشد. یکی از خط کش های مهم و معروف در دسته بندی خط کش ها، اشل خیاطی یا همان گونیای خیاطی میباشد.

البته علاوه بر اشل انواع دیگری از خط کش ها نیز وجود دارند که برای آشنایی با انواع خط کش خیاطی میتوانید به مقاله آن در اوموژ مراجعه نمایید. در این مقاله از اوموژ هدف ما بررسی نحوه استفاده از گونیای خیاطی که در بازار و هنر خیاطی به آن اشل خیاطی گفته میشود میباشد. به شما قول میدهیم در پایان این مطلب مختصر و مفید به صورت کامل با طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی آشنا شده باشید؛ پس با ما همراه باشید.

توضیحی مختصر درباره اشل خیاطی

به صورت ساده گونیای خیاطی که نام دیگر آن اشل میباشد، یک خط کش 90 درجه بوده که کاربرد اصلی آن در کنار مواردی همچون رسم زوایای 90 درجه و خطوط صاف، تبدیل مقیاس ها به اندازه هایی همچون 1/2 و 1/4 میباشد. یعنی برای مثال با استفاده از اشل به جای استفاده از 2 متر پارچه، میتوان با توجه به 1/2 یا 1/4 بودن اشل از 1 متر یا نیم متر پارچه استفاده نمود، چرا که وظیفه اشل گونیای خیاطی تبدیل مقیاس ها میباشد.

توضیحات فوق تنها یک توضیح مختصر در باره اشل خیاطی میباشد، برای آشنایی کامل با اشل خیاطی، انواع و کاربرد آن میتوانید به مقاله اشل خیاطی چیست در وبسایت اوموژ مراجعه نمایید. پس از بررسی این موضوع حال نوبت به ارائه توضیحات اصلی این مطلب، یعنی طرز استفاده از اشل خیاطی میباشد.

آموزش استفاده از اشل خیاطی

طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی

آموزش استفاده از گونیای خیاطی بسیار ساده و آسان میباشد و نیازی به حرفه ای بودن در خیاطی برای استفاده از اشل نیست، یعنی همه افراد چه مبتدی و چه حرفه ای میتوانند با کمی تمرین و دقت از گونیای خیاطی استفاده نمایند. طرز استفاده از اشل خیاطی هیچ ترفند و نکته خاصی ندارد، یعنی برای استفاده از گونیای خیاطی نیازی به دانستن مطالب زیاد و طولانی نیست، تنها باید چند نکته را رعایت کنید که ما آنها را در قسمت زیر برای شما بیان مینماییم:

  • اولین مرحله اندازه گیری اندازه های لباس برای رسم الگو میباشد، فرض کنید میخواهید برای خودتان یک لباس بدوزید، طبیعتا اولین مرحله اندازه گیری سایز بدن خود مانند دور سینه، دور باسن، ارتفاع و سایر موارد میباشد.
  • پس از اندازه گیری، حال نوبت به استفاده از اشل خیاطی برای رسم میرسد، در این مرحله اشل را روی کاغذ الگو قرار داده و اندازه هایی را که در مرحله قبل اندازه گیری کرده اید با استفاده از اشل رسم مینمایید.
  • توجه داشته باشید که نیازی به تقسیم کردن اندازه ها توسط خودتان نیست، چرا که اشل این کار را برای شما انجام میدهد، شما تنها باید اندازه های اندازه گیری شده خود را با استفاده از اشل ترسیم نمایید.
  • نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بسته به 1/2 یا 1/4 بودن اشل، اندازه ها تبدیل به نصف یا ربع میشوند و این کار احتمال جه به جایی اندازه ها را تا حدودی محدود کرده و کاهش میدهد.
  • اشل گونیای خیاطی دارای یک زاویه 90 درجه است که برای رسم زاویه های قائم بسیار مناسب و کاربردی میباشد، همچنین دو اشل دارای دو ضلع صاف و یک ضلع منحنی است که برای رسم خطوط صاف و منحنی ها کاربردی میباشد.

پس مهم ترین نکته در آموزش استفاده از گونیای خیاطی یا همان اشل خیاطی، این است که اندازه گیری ها را نباید خودتان تقسیم بندی کنید، بلکه این کار توسط اشل انجام میشود، شما تنها اندازه گیری کرده و آن را با استفاده از گونیای خیاطی رسم نمایید و اندازه ها و مقیاس خود به خود تبدیل میشوند.

طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی خرید لوازم خیاطی اوموژ به صورت کامل به بررسی طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی پرداختیم و آموزش استفاده از گونیای خیاطی را به صورت کامل خدمت شما شرح دادیم، برای خرید انواع لوازم خیاطی و مطالعه سایر مقالات اوموژ میتوانید از فهرست سایت استفاده کنید و به دسته بندی مورد نظر خود هدایت شوید. در پایان این مطلب حتما نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما از طریق فرم زیر ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری