تفاوت متر خیاطی با متر معمولی

تفاوت متر خیاطی با متر معمولی

اندازه گیری یکی از مهم ترین موارد در زمینه هایی که با طراحی و ساخت و ساز سر و کار دارند به حساب میرود. متر یکی از مهم ترین وسایل برای اندازه گیری طول در زمینه های مختلف به شمار میرود. مترها با توجه به ویژگی های شغل مورد نظر با ویژگی های متفاوتی تولید میشوند. در خیاطی اندازه گیری دقیق و منظم یک امر مهم و حیاتی به شمار میرود؛ بنابراین باید متر مخصوص خیاطی را تهیه نموده و در اختیار داشت. طبیعتا متر خیاطی ویژگی هایی دارد که آن را از سایر متر ها مانند متر معمولی متمایز میساز؛ در این مقاله از اوموژ هدف ما بررسی فرق و تفاوت متر خیاطی با متر معمولی میباشد.

متر معمولی چیست؟

قبل از بررسی تفاوت متر خیاطی و متر معمولی بهتر است به صورت دقیق بدانیم که منظور از متر معمولی چیست؟  به صورت کلی ۴ نوع متر در بازار به عنوان متر معمولی شناخته میشود که عبارت اند از متر مهندسی، متر روکش دار PVC، متر فلزی و متر فایبرگلاس. به نوعی این ۴ نوع متر را میتوان انواع متر معمولی دانست. در ادامه به معرفی مختصر موارد فوق خواهیم پرداخت:

  • متر مهندسی: مترهای مهندسی به صورت نواری و در طول زیاد تولید میشوند. برای مثال از متر مهندسی برای اندازه گیری طول و عرض محیط استفاده میشود. متر های مهندسی معمولا به صورت دسته دار و ضامن دار تولید میشوند تا کار با آنها آسان تر شود. رایج ترین طول متر مهندسی اندازه های ۵۰ و ۱۰۰ متر میباشند.
  • متر روکش دار PVC: رایج ترین نوع متر را میتوان متر روکش دار PVC دانست. جنس این نوع متر PVC بوده و به صورت روکش دار تولید میشوند که از مقاومت و استحکام نسبتا بالایی برخوردار هستند. معمولا رنگ متر های پی وی سی روکش دار سفید بوده و طولی حدود ۵ متر را دارا میباشند.
  • متر فلزی: متر های فلزی همانطور که از اسم آنها پیداست از جنس فلز تولید میشوند. از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به متر روکش دار PVC است اما از لحاظ جنس کاملا متفاوت از آن میباشد. به دلیل داشتن جنس فلزی مقاومت نسبتا زیادی را داشته و از طرف دیگر در محیط های مرطوب آسیب پذیر هستند.
  • متر فایبرگلاس: متر فایبرگلاس از لحاظ ظاهری شبیه به متر فلزی و پی وی سی است، تنها تفاوت متر فایبرگلاس با دو نوع دیگر انعطاف پذیری بیشتر میباشد. متر فایبرگلاس توانایی خم شدن نسبتا مناسبی داشته و برای اندازه گیری مواردی همچون طول سیم بسیار مناسب میباشد.

پس ۳ نوع از مترهای معمولی یعنی متر فایبرگلاس، متر فلزی و متر روکش دار PVC از لحاظ ظاهری و شکل بسیار شبیه به هم بوده و تفاوت آنها در جنس میباشد. اما متر مهندسی از لحاظ شکل متفاوت از موارد ذکر شده بوده و بسیار طویل تر میباشد. حال میتوانیم به بررسی تفاوت متر خیاطی و متر معمولی بپردازیم.

پیشنهاد: راهنمای خرید متر خیاطی را در اوموژ مطالعه کنید.

فرق متر خیاطی و متر معمولی چیست؟

اصلی ترین فرق و تفاوت متر خیاطی با متر معمولی را میتوان شکل متر، طول و انعطاف پذیری متر دانست. متر های خیاطی معمولا از جنس پارچه یا پلاستیک تولید شده و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند، درحالی که مترهای معمولی معمولا از مواردی مانند فلز و PVC تولید شده و انعطاف پذیری بسیار کمتری نسبت به متر خیاطی دارا میباشند. طول متر خیاطی نسبت به متر معمولی بسیار کمتر میباشد.

معمولا متر های خیاطی در طول 1.5 متر و 3 متر تولید میشوند، درحالی که متر های معمولی طول بسیار بیشتر مانند ۵ یا ۱۰ را دارا هستند. در اوموژ مقاله ای تحت عنوان اندازه متر خیاطی موجود است که به صورت کامل به بررسی اندازه های متر های خیاطی در آن پرداخته شده است.

متر خیاطی رنگی

در این مقاله از اوموژ به صورت مختصر به بررسی فرق متر خیاطی با متر معمولی پرداختیم. اوموژ یک فروشگاه لوازم خیاطی است که میتوانید لوازم مورد نیاز خود در زمینه خیاطی را از این فروشگاه خریداری نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید. با مراجعه به صفحه خرید وسایل خیاطی میتوانید لیستی از محصولات متنوع را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری