کش قیطانی چیست؟

کش قیطانی چیست

کش یکی از وسایل ساده و اما کاربردی به شمار میرود. شکل کلی کش ها معممولا مانند نخ است با این تفاوت که حالت کشسانی دارند. کش ها انواع و اقسام مختلفی دارند. برای مثال کش پول، کش شلوار و کش یک سانتی نمونه هایی از کش های معروف موجود در دسته بندی خرازی و لوازم خیاطی به شمار میروند. یکی دیگر از انواع معروف کش، کش قیطانی نام دارد. اما آیا میدانید که کش قیطانی چیست؟

در این مقاله از اوموژ هدف ما بررسی کامل کش قیطانی شامل کاربرد و انواع کش قیطان میباشد. با مطالعه کامل این نوشته به اطلاعات زیادی درباره کش قیطانی دست پیدا خواهید نمود، پس با ما همراه باشید.

معرفی کش قیطانی چیست؟

کش قیطانی نوعی کش روکش دارد است که مقاومت و استحکام بالایی دارد. در تولید کش قیطانی از مواردی همچون کش لاکرا، نخ ترویرا و اسپاندکس استفاده میشود. از کاربردهای کش های قیطانی میتوان به مورادی همچون گل سر، کلاه تولد و ماسک اشاره نمود. کش های قیطان در ضخامت و رنگ های متفاوتی تولید و به بازار ارائه میشود.

در واقع کش های قیطانی یکی از مقاوم ترین و بادوام ترین کش های موجود در بازار به حساب می آیند. کش قیطانی با کشیدن زیاد پاره نشده و همین داشتن استحکام بالا یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باعث محبوبیت کش قیطان میشود. استفاده از این کش مستحکم محدودیت خاصی نداشته و در انواع زمینه ها میتوان از آن استفاده نمود. در ادامه به بررسی بیشتر کاربرد کش قیطان خواهیم پرداخت.

انواع کش قیطان کدام اند؟

کش های قیطانی براساس ضخامت و جنس دسته بندی میشوند. در این مقاله ما به معرفی چهار نوع معروف کش قیطان یعنی کش قیطان زری دار، کش قیطان ضخیم، کش قیطان متوسط و کش قیطانی نازک میپردازیم. موارد زیرا به صورت خلاصه ذکر شده اند:

  • کش قیطانی زری دار: همانطور که از اسم آن پیداست نوعی کش قیطانی است که صورت زری دار تولید میشود. در واقع در تولید کش قیطانی زری دار از نخ زری دار استفاده میشود.
  • کش قیطانی ضخیم: کش قیطانی ضخیم ضخامت بالایی داشته و میتواند در مواردی همچون ترامپولین استفاده شود. این نوع از کش قیطانی به دلیل داشتن ضخامت بالا در برابر پاره شدن مقاوت بسیار بالایی داشته و با نیروی دست پاره نمیشود.
  • کش قیطانی متوسط: نسبت به کش قیطانی ضخیم مقاومت کمتری دارد. ضخامت کش قیطانی متوسط از کش دستبند کمتر بوده و در موارد مختلفی کاربرد دارد.
  • کش قیطانی نازک: کش قیطانی نازک کمترین ضخامت در بین انواع کش قیطانی را داشته و به راحتی با نیروی دست پاره میشود. استفاده در تولید ماسک و کلاه تولد از کاربرد های کش قیطانی نازک به شمار میرود.

در واقع ویژگی های انواع کش قیطان با توجه به ضخامت و نوع کش تعیین میشود. برای مثال مقاومت کش قیطانی یکی از ویژگی هایی است که وابستگی بسیار زیادی به نوع کش دارد.

کش قیطانی آبی و قرمز راه راه

کاربرد کش قیطانی چیست؟

کاربرد کش قیطانی بستگی به نوع و ضخامت کش دارد. کش های قیطانی ضخیم مقاومت بسیار بالایی داشته و در مواردی همچون ترامپولین کاربرد دارند. در مقابل کش های قیطانی با ضخامت پایین مقاومت بسیار کمتری داشته و در مواردی همچون تولید کلاه تولد و ماسک کاربرد دارند. استفاده از کش قیطانی محدودیت خاصی نداشته و در انواع موارد میتوان از کش قیطانی استفاده نمود.

یکی از ویژگی های بسیار خوب کش های قیطانی داشتن تنوع رنگی بالاست. تنوع رنگی در تولید مواردی همچون ماسک اهمیت نسبتا زیادی داشته و استفاده از رنگ های مناسب باعث زیبایی بیشتری محصول تولیدی خواهد بود.

در این مقاله از اوموژ به بررسی اینکه انواع کش قیطانی چیست پرداختیم. برای خرید کش قیطانی و خرید لوازم خیاطی میتوانید از فروشگاه اینترنتی اوموژ استفاده کرده و خرید خود را در اسرع وقت انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
حساب کاربری